Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mave13

    őstag

    válasz Memmaao #893 üzenetére

    Olyan a kép, mintha magas ISO-val készült volna.
    A második fotón teljesen a háttérre fókuszált a gép, a pici arca elmosódott.

    Ha ez most fényképezőgépem lenne, akkor csinálnék egy próbasorozatot különböző ISO értékekkel (csak az ISO fix, a többi automata az egyszerűség kedvéért), meg az EXIF adatokból kinézném, hogy ez a kép milyen ISO-val készült.
    De, nem vagyok fotós. :)

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    Megnéztem pár kép adatait, amit készítettetek...

    Látszik, hogy amint nincs fény, a program felnyomja az ISO-t 400 környékére, vagy afölé.
    A yorki mutatja egyébként, hogy ez a kamera összességében nem rossz. 320-as ISO-val nem is annyira lett vízfesték a kutya szőre, a jobb oldali elmosódás inkább csak a pontszerű fókusz miatt van, de ahol éles, az a kategóriájában egész jó. Illetve, ha az 1/2 s záridőt így meg lehet kézben tartani, az nagyon szép teljesítmény a stabilizátortól.
    A bolognese (??? :) ) ISO 400-on egy festmény. Igaz, itt az optika is "csak" 2,4-es fényerejű. Az 1/50 s záridő mellett bemozdulás nincs, de a részletek is elvesztek. Ezt a témát megpróbálnám mondjuk 1/5 s záridővel, ISO 100-200 mellett.
    A Mustangnál annyi fény volt, mint állat, így nem meglepő a jó eredmény. ISO 64 mellett már nincs semmi mosás, a kontúrok, és a szélek élesek. Ez egy könnyű téma, itt ezek a kis érzékelők, meg a szoftver tudnak jobb minőséget akár egy régebbi/olcsóbb MILC gépnél is.
    A fiókocskáknál van a legmagasabb ISO, 640 1/25-ös záridővel. Az eredmény csalóka. Itt is minden vízfestékszerű, csak annyira markáns a kontraszt a színek között, hogy ez nem feltűnő. De, a szivecskéken a minta árulkodó, mosott, mint állat. Ezt is megpróbálnám 1/5, 1/2 körüli záridővel, ISO 300 környékén.
    A parkoló autóknál ISO 64, és 1/100 s záridő, itt szintén volt elég fény, így nincs elmosódás sem, szép homogének a felületek, élesek a kontúrok.

    Nekem egy Panasonic Fz-150 bridge kamerám van, aminek a szemzora 1/2,3 inch, CMOS, 12,1 MP. Igaz, a lencserendszer csak f/2,8-5,2 fényerejű. A gép kategóriájában szépen rajzol ISO 100-200-ig. ISO 400 még a szódával elmegy, de nem szoktam használni, mert ott már érezhetően romlik a képminőség. Sajnos ezek az érzékelők ennyit tudnak. Az ISO 25600 meg egyéb mókusvakítások a rossz vicc kategória még jóval komolyabb gépeknél is.

    Szerintem a Note 10 érzékelője nem rossz, amennyit ki tudtam bogarászni, talán 1/2,55 inch, stabilizátora kifejezetten jó, a szoftveren lehetne (kellene) még csiszolni. Inkább alacsonyabb ISO, magasabb záridő, ha már egyszer a stabi jó.

    Amit lehet tenni, ISO-t fixen 200-as plafonra állítani, és alacsonyabb záridővel dolgozni. Persze, meg kell találni az egyensúlyt, ahol még nem alulexponált a kép, és nem mozdul be kézből fotózva. HDR nem tudom emnnyire befolyásol, de kevés fénynél kikapcsolnám.
    Meg lehet próbálni a raw képeket, ha lehet, és utólagosan feldolgozni a fotókat, de a fizikát akkor sem lehet hanyagolni.
    Vagy, ha nem akartok "szórakozni", akkor fényt kell adni a szenzornak, minden mennyiségben.

    Majd ha január, február környékén ésszerű szintre esik a Note 10 ára, ki fogom próbálni személyesen is, mert amúgy az egész telefon nagyon tetszik. :)

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz Memmaao #1009 üzenetére

    Látom, de az a kép nem releváns ebből szempontból. Ilyen fényviszonyok mellett a Note II is egész szép képeket készített.
    Kevesebb fényű témához hasonlítsd, ahol magas az ISO, és hosszabb a záridő.
    Vagy azonos téma a két géppel automata módban, majd manuálisan ugyan azokkal a beállításokkal.

    Megnéztem a gyerkőcöket... Ez biztos ugyan az a kamera, amivel a többiek képei készültek, amiket nézegettem? Ennek f/2,4-es az F-stop értéke, és nem f/1,5. Az ISO egyik esetben 250 1/100-as záridő mellett, a másik képnél 320, 1/100 s záridővel.
    Itt már nehéz a játék a téma miatt. Mivel a gyerkőc mozog. Így rövidebb záridők kellenek, de megpróbálnám 1/50 körül alacsonyabb ISO mellett... hátha.

    Amit még nem értek, hogy miért ennyire pontatlan a fókusz. Az egyik képnél a gyerek keze, meg a takaró éles, a másiknál meg a kiságyrács, meg a függöny... Portré mód, vagy ilyesmit próbáltál variálni?

    [ Szerkesztve ]

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz mesa23 #1008 üzenetére

    Érdekes lenne egy rövidke kamerateszt erről akár a Logouton.
    Azonos téma automatán, majd manuálisan.

    Az S10 képeitől sem voltam anno elájulva. Mondjuk ilyen szempontból a P30 pro-tól sem estem hanyatt.

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz ollie #1013 üzenetére

    Nem értek ezekhez a mobil kamerákhoz, de ez alapján az f/1,5 "wide-angle" kamera tud f/2,4-et is... Dual Aperture. Ezt nem tudom, mi. Illetve, ebben van állítható rekesz? :F
    Tehát ez mégis ugyan az a kamera, csak más fényérték mellett. Ami viszont fontos, főleg, ha kevés a fény. Magasabb f/ értéknél kevesebb a szenzorra eső fény mennyisége.

    Magasabb f/ értéknél javul a mélységélesség. Azaz, szélesebb tartomány lesz éles a képen a fókuszpont körül. Csak, jelen esetben úgy nézem, rossz helyen van a fókuszpont.

    [ Szerkesztve ]

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz ollie #1013 üzenetére

    Dual aperture

    Ilyen még nincs az S8-ban, úgyhogy nem tudom, ez mit tesz hozzá a képhez a gyakorlatban.

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz Memmaao #1051 üzenetére

    A 2,4-es apertúra sokkal kevesebb fényt enged az érzékelőre, mint az 1,5-ös. Ezért is írta valaki, hogy az f/1,5 az kevés fénynél jó, mert alacsonyabb ISO-t, és kisebb záridőt tesz lehetővé. Az f/2,4 pedig a túl sok fényt zárja ki, javul a mélységélesség, de kevés fénynél használva növekszik az ISO érzékenység, és a záridő.

    A Note 8 tippre fix 1,7-es értéken dolgozott, így ott nem merült fel a váltogatás lehetősége. Ha túl sok volt a fény, akkor egyszerűen csökkentette a program az ISO-t, és rövidebb záridőt választott.

    De ezeknél a kis méretű érzékelőknél a látványos javulást a megfelelő irányból érkező fény tudja adni, ezért is igyekszik inden gyártó minél kisebb f/ értéket elérni.
    Egyébként, szerintem elsősorban nekünk, felhasználóknak túlzottak az elvárásaink ebben a szegmensben. Jelenleg a technológia ennyit tud, és a gyártók ha megfeszülnek se fognak olyan tulajdonságokat hozni, amit a nagyobb érzékelők adnak. Egy-egy optimális esetben igen, de összességében nincs az a szoftver.

    Fényszegény helyen/rossz fényviszonyok között az f/1,5-ös beállítás előnyösebb, de ezt nyilván a program fogja eldönteni, hacsak nem használod manuális beállításokkal.

    Csatlakozom azokhoz, akik azt mondják, hogy ez részben szoftveres gond lesz, a kamerát és a stabilizátort összességében továbbra is jónak tartom (megfelelő szinten, a mobil kategóriában). Mondjuk a fókusznak is van hová még fejlődnie.

    Majd jövőre kipróbálom a cuccot magam is, addigra talán okosodik. :)

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz simii #1324 üzenetére

    A Note 8 kontrasztosabb képet lőtt, mintha HDR lenne. Meg a Note 8 esetében az f/2,4 miatt nagyobb a mélységélesség. De a képminőség nem jó egyik esetben se, a sok fény, és az alacsony ISO (ISO 25 mk. esetben) ellenére sem. Bár, nem tudom, hogy ez mennyire írható a jpeg tömörítés, meg az esetleges szoftveres háttérelmosás (??) rovására...

    Legalább most már azt is láttuk, hogy a tele kamerák hogy teljesítenek auto módban. Mert ezek a képek nem a fő (wide angle) kamerával készültek. Nekem annyira egyik sem jött be, de a Mate 20 pro esetében (amit próbáltam) is rosszabb a telekamera, mint a fő, és ezen semmilyen szoftver nem segít.

    De, itt még mindig sok a fény, alacsony az ISO, és rövid a záridő... Véleményem szerint ISO 200-400 körül kezdene izgi lenni a dolog a wide angle kamerával, f/1,7 vs f/1,5 mellett. De valószínű, hogy a kicsi szenzorméret miatt mindkét (vagy bármelyik ilyesmi mobil) kamera hardverből elvérezne, és lenne rossz, meg kevésbé rossz eredmény. Szoftver ide, vagy oda. Persze, az is különbség...

    ForRedGlory: szerintem is az ISO, és a záridő kérdéskörében van probléma, meg több képnél is láttam, hogy nem pont oda fókuszált, ahova az ember várná. Ezek finomhangolható problémák.

    [ Szerkesztve ]

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    Ennyit tud a szenzor, meg az optika.
    A fényérték az nem lineálisan változik. Az f/1,5 az sokkal több fényt enged be, mint az f/2,4. Most pontosan nem fogom megmondani az arányszámot, de nem lineáris a különbség.

    "A szabványos rekesz számértékek a következők:
    1; 1,4; 2; 2,8; 4; 5,6; 8; 11; 16; 22; 32; 64

    A következő érték mindig 1,4-szerese az előzőnek, és így rekesznyílás felülete is feleződik, és a vetített kép fényessége is feleakkora lesz. A kisebb számértékhez nagyobb átmérőjű nyílás, és ezáltal nagyobb fényerejű vetített kép tartozik. A kisebb szám nagyobb fényerőt jelent. Ahogy haladunk jobbra a fenti felsorolásban, a következő érték beállításával kapott vetített kép fényereje mindig fele az előző értékkel kapottnak."

    Aki egy kicsit jobban el akar mélyedni a témában: LINK, LINK

    Ezek a kicsi CMOS szenzorok sajna ennyit tudnak. És ezen szoftveresen is csak annyit lehet javítani, hogy alacsonybb ISO, hosszabb záridő kihasználása, ha már egyszer van optikai stabi, azt használja ki a telefon.
    Mint korábban írtam a Panasonic Fz-150 gép ISO 200 felett felejtős. Pedig, abban nagyobb szenzor van, mint ezekben.

    Amíg van fény, és az ISO 100 alatt marad, álleejtős képeket tud a rendszer, afelett háááát...
    De ez nem mobilfüggő. A P30 pro, vagy a Mate 20 pro is kűzd ezzel.
    Ez az összed bridge gép betegsége is amikben 1/2,3-as szenzor van. Sőt, szmély szerint a micro 4/3-os rendszereket sem tartom sokra, mondjuk sokat fejlődtek a legutóbbi találkozásunk óta. Amikor a Panasonic kidobta az Fz-1000-et 1"-os szenzorral a bridge kategóriában, brutálisan javult a képminőség (nagyobb szenzor, nagyobb fényérzékelő egység, ami egységnyi idő alatt több beeső fotont tud érzékelni). Persze ehhez az optika mérete is növekedett, mert a kisebb szenzorhoz alkalmazott lencserendszer nem volt alkalmas a nagyobb érzékelő átfogására. Így az egész gép nagyobb. Mobilban a vastagságot kéne növelni, az meg mostanában nem divat.

    Ebből a szempontból ez a két féle apertura a Samsungnál kapufa, ha nem tudja jól használni a szoftver. Mert ahol lehetne f/1,5, ott azt kéne nyomnia kicsit hosszabb záridő mellett is. Azért van az optikai stabi, hogy ezt kompenzálja, és meg lehessen tartani a gépet bemozdulás mentesen magasabb záridő mellett is.
    Ezért jobbak a Note 8 képei, mert az fix f/1,7-et használ, tehát több fény esik a szenzorra, így alacsonyabb ISO használata lehetséges, és ezért volt minőségi esés a Note 9 esetében is, mert ott jött be ez a kétféle apertúra egy kamerában téma.

    Persze manuálisan ez mind kompenzálható, csak az már nem a shot and go kategória...

    Icewolf || kósza ||

  • mave13

    őstag

    válasz MultiDoodad #1511 üzenetére

    Azért ezeket a képeket teljes felbontáson kéne megnézni, mert ebben a méretben nem lehet reális képet alkotni.
    Másrészt meg az esti városos képen kívül mindenhol sok a fény. És ebben az esetben simán felveszi a versenyt a mobil kamera egy fényképezőgéppel is, főleg, ha valaki tud manuális beállításokkal is fotózni. Ez nem Snapdragon, vagy Exynos kérdése.
    Csak ugye nincs szabad zoom, ami nyilván a mobil kategóriában jelenleg nem is elvárható.

    [ Szerkesztve ]

    Icewolf || kósza ||

Új hozzászólás Aktív témák