Új hozzászólás Aktív témák

  • #82351360

    törölt tag

    válasz repvez #3 üzenetére

    A programozásnak van pár lépcsőfoka:
    1 - tudsz algoritmizálni:
    Egyszerű "egyfájlos" kódokat tudsz írni, amik általában valamilyen problémára nyújtanak megoldást.
    2 - megismered az objektumokat:
    Itt már próbálod úgy csoportosítani a kódodat hogy az egymással szorosan összefüggő kódrészletek egy egy objektumot alkossanak. Itt hallasz először az öröklődésről.
    (Pl a feladat leírásában a főnevek az objektumok, az igék a metódusok, a melléknevek a propertyk.)
    3 - absztrakció megértése:
    Itt kezded el használni az interfészeket, mert azt mondták így kell, itt kezded el megérteni hogy mire jó az öröklődés.
    Már komplett, struktúrált programokat fogsz tudni írni, amik funkciójukban nem maradnak el az akármilyen fizetős nagy programoktól, kinézetre is hozhatják azt a szintet, de ha később bővíteni akarsz valamit az szenvedés lesz.
    4 - design patternek használata:
    Itt jössz rá arra hogy amit eddig tudtál a programozásról az játék és itt érted meg hogy mire is jók igazán az interfészek. A design patternek által el tudsz kezdeni ténylegesen moduláris programokat írni, amikben könnyű új funkciókat lefejleszteni, régieket lecserélni, vagy törölni. Itt már könnyedén együtt tudsz dolgozni más programozókkal, hiszen "egy nyelvet beszéltek" már.

    +1 - programtervezés:
    Ez sajnos egy olyan munkafolyamat amit az aktuális programozói tudásodnál jobban nem fogsz tudni csinálni. Minél több gyakorlati tapasztalatod van, annál előrelátóbban tudsz elkezdeni tervezni. Architectként általában olyan emberek dolgoznak akik éveket töltöttek programozással és rengeteg programot láttak már fejlődni.

    A fent leírtak a személyes tapasztalataimat tükrözik. Nyilván ahány ember, annyiféle learning path. :)

Új hozzászólás Aktív témák