Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Dare2Live #51 üzenetére
Igen talán 2015 volt az első éve, hogy értékelhető profitot termelt és?
Nem tudjuk mikor és mennyi profitot termel a cég, lévén nem nyílt részvénytársaságként működik.
Ez ilyen közgáz ökölszabály.
Egy új termék (autó, rakéta...) kifejlesztése rengeteg pénz, gyártásának beindítás szintén, termelés felfuttatása detto. Ha viszont már gyártás felfutott és mennyiségben van az adott termék előállítva akkor leesnek a költségek (nem kell kifejleszteni gyárat építeni) "beüt" az economy of scale.
Azért tegyük szépen hozzá, hogy a SpaceX esetén nincs kialakult economy of scale. Kétféle árazással dolgozik, az egyik a piaci (amikor számított neki az ár, lásd SES-megrendelések vagy a kanadai CASSIOPE műhold), a másik a nyereség orientált (a NASA-nak 82 millió dollárba került a Jason-3 indítása, miközben a Falcon 9 listaára 2012-ben 50 millió dollár alatt volt...
"Ariane/Long March" is csak komoly állami támogatással tud versenyezni velük.
Ki is fizette a Falcon 9 kifejlesztésének jó részét? A NASA, vagyis állami támogatás éppenséggel a SpaceX-nél is volt/van...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
it Kell a készpénz a megfizethető árú Model 3 gyártói kapacitásának bővítésére, a piac érzékenyen reagált a hírre.
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Építő/felújító topik
- Mikrotik routerek
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox Series X|S
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- Házimozi belépő szinten
- SSD kibeszélő
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...