Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
"nagy teljesítményű hangélmény" Hogy mi a frász?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Már be haragudj, de ez a hires az abszolút sznobizmus. Megfelelő körülmények nélkül semmi értelme, de azért kell, mert [random dicséret].
Utcán? Igen, hülyeség, csak a helyet foglalja. A T70-emen sem hallgatók utcán, utazás alkalommal hirest, mert minek.
Volt már nc fülesed? Nekem van. Az nem a hangminőségről szól, hanem a hallgatóságról.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Döglött Róka #36 üzenetére
Tudod, mire fizess elő inkább? Tidalra. Ég és föld a Spotifyhoz képest. Rögtön vicc kategóriába süllyed a spoty, amikor megszólal a Tidal. Nem kell semmiféle hires, meg egyebek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #16939776 #39 üzenetére
Nem akarsz 24dB dinamikájú könnyűzenét (beleértve a jazzt is) hallgatni. Hidd el, tudom. Ott nem a zenét hallgatod, hanem a zenész folyamatos bénázását. Kompresszor nélkül minden zenész béna. Ha a füledet a húrok mellé tolod, az se lesz kellemes. Márpedig a mikrofon pont ilyen hangokat vesz fel. Azon kívül a kompresszor kiemeli a húrok zengését, lecsengését, rezonanciáit, felhangjait, ami kerekké, egésszé teszi a zenét. Az egyértelmű, hogy nem kell 6dB-re összenyomni mindent, de egy egészséges 10-12dB fölött egyszerűen nem lesz jó a végeredmény. A 12 dB-hez is rengeteg kompresszort kell használni, a kompresszor nem ellenég. Egyszer rendezünk egy ph fejhallgatós találkozót nálunk, és a kétkedőknek megmutatom, hogy miről beszélek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #16939776 #41 üzenetére
Akkor nem tudom, mire gondolsz. Ki az, aki a kész hanganyagot még átzavarja kompresszoron? Ha nem a kiadás előtti dologra, akkor mire, amikor ezt írtad: le van sajnálva az, aki nem 24dB dinamikát vár egy 96K/24bit es- felvételtől
Másikhoz:
1. Élőzene során a levegő kompresszorként működik. 2. Amit élőben elfogadsz, azt nem vagy hajlandó otthon meghallgatni. 3. A távoli mikrofonozás csak egy nagyon szűk zsánernek áll jól, elsősorban a komolyzenének.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
2003-ból létezik egy Bob Katz (Chesky Records mastering mérnök és mellesleg Inner Fidelity blogger) által jegyzett K-rendszer, ami egy mastering kvázi-szabvány, és meghatároz ajánlott dinamikatartományokat. K-20 (komolyzenére) 16-20dB, K14 (könnyűzenére) 10-14dB, K-12 (élő tévé és rádiósugárzás) 8-12dB. [link] Egyébként ez pillanatnyi RMS, nem pedig a szám egészére vonatkozik, és ezért az egész számon mért dinamikatartomány (DR) ennél 2-3 dB-lel kisebb. Szóval amikor 10-12-t mutat a DR mérőd, akkor azt K-14-re masterelte egy lelkiismeretes mérnök. De a K-System nélkül is rájön erre az ember, hogy 10-12dB körül van egy optimális sweet spot, ami a dinamikát és a zeneiséget együtt hordozza.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #16939776 #47 üzenetére
Vállalsz egy kihívást?
Hétfőn vagy kedden csinálok neked egy tesztet, amiben egy múltkori énekfelvétel egy részletét átzavarom egy SSL buszkompresszoron [link], egy kompresszorként ható Revox legjobb szalagosán [link] reproduce ("effekt") módban, és egy UAD szoftveres LA2A pluginon [link], ami egy UAD-2 DSP-n fog futni. Az eredetivel együtt meghallgathatod, és kiválaszthatod, hogy melyik tetszik legjobban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat