Új hozzászólás Aktív témák

  • joker1220

    őstag

    Sziasztok!

    A Chill beállítható globálisan, nem kell játékonként megadni egyessével. A maximális képkockaszámot az FRTC vel lehet beállítani.

    https://www.amd.com/en/technologies/frtc

    A Chill egyik fejlesztője leírta hogy mi a különbség, mire való a Chill és mire az FRTC:

    "Yes, you are asking all the right questions :)

    Yes, I was talking about the case where MinFPS == MaxFPS

    Chill (as a framerate limiter) and FRTC achieve slightly different goals:

    a) FRTC (and similar technologies) makes sure that the frames ARE DISPLAYED at regular pace, but this increases the input lag somewhat.

    b) Chill (as a framerate limiter) makes sure that the frames are SUBMITTED TO THE GPU at a regular pace. This does not ensure a steady output framerate (there will be some fluctuation), but this does insure a minimal lag. So this is perfect for variable-framerate displays (FreeSync)

    3) Yes, it lowers input lag. In general, in a regular gameplay you have 2 situations:

    a) The game is CPU-limited (CPU-bound) - in this case the input lag is minimal

    b) The game is GPU-bound - in this case the input lag is maximal (depending on the game).

    So, basically, if your system can render at 150fps, and you limit it to 140fps - you ensure that it is effectively CPU-bound (if using Chill) and effectively GPU-bound (if using FRTC and similar technologies).

    4) You would basically prefer to use FRTC if you have a fixed-framerate monitor, and you want to submit frames at the refresh rate, but in this case it becomes the same as VSync.......

    5) Or, alternatively, you can use Chill as it was intended - with variable framerate - and that works great, especially with a FreeSync display ;) "

    Itt azt írják hogy az Enhanced Sync használható a Freesync el egyszerre:

    https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-enhancedsync

    When Above your max refresh rate, EnhancedSync will provide Vsync like functionality of displaying only whole frames, but will do so while reducing the pretty big input lag of VSync.

    When Below your max refresh rate, EnhancedSync will disable. This will cause tearing but no input lag / reduced fps like VSync enabled would.

    That makes EnhancedSync supplement FreeSync which only works when under your max refresh rate.

    So if you have both:

    Above refresh -> EnhancedSync

    Below refresh -> Freesync

    No tearing

    ------------------------------------

    Ezzel az új driverrel a következőket vettem észre (RX580):

    Nekem a Radeon Overlay használata esetén az asztalon böngészés közben időnként olyan jelenségek voltak mintha egy kisebb ablak felugrott volna a böngésző mögött időnként és a körvonalai megjelentek a képernyő random részein. Az Overlay kikapcsolása után megszűnt a jelenség.

    Ha a Freesync + Enhancedsync egyszerre be volt kapcsolva akkor Witcher 3 ban időnként teljesen elfeketedett a kép vagy összeomlott a játék. Más játékkal ezt nem vettem észre. Inkább kikapcsoltam, csak Freesync-et használok, azzal egyik játékban sem jött elő gond.

    A Chill nekem globálisan be van kapcsolva, nem vettem észre hogy bármilyen gondot okozna.

    Frissítést ugyanúgy felajánlja a korábbi 18.2.2 verziót akarná felrakni.

    Egyenlőre ezeket vettem észre.

    Üdv

    [ Szerkesztve ]

    ,,A lustaság nem más, mint pihenés mielőtt még elfáradnánk''

Új hozzászólás Aktív témák