Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mjani1172

    addikt

    válasz cinemazealot #1 üzenetére

    Ez nem egy nagy autó, csak egyszerűen nehéz.
    De pontosan mi gond a SUV-okkal? Mármint az ilyen vagy hasonló, észszerű és korszerű méretűekkel?
    Azon kívül, hogy most menő dolog szídni őket.

  • mjani1172

    addikt

    válasz cinemazealot #8 üzenetére

    Annak pedig, hogy az ingázva dolgozni járók ilyenekben üljenek (*magukban) a dugóban a rövidebb és keskenyebb modellekhez képest, nem sok értelmét látom.
    Ez nálam nem szempont. Ha valóban "zöld" szeretnék lenni akkor nem azon múlik valami hogy 20 centivel keskenyebb és alacsonyabb a dugóban.kb semmit nem jelent. Inkább használnám a tömegközlekedést.
    Egyébként fél évente egyszer ha megyek a belvárosba.

    A méretek ésszerűsége pedig szubjektív, arról inkább ne nyissunk vitát.
    Én egy kicsit más oldalról közelítem meg. Nagyon sok autóm volt de a közepes SUV a leghasználhatóbb (leguniverzálisabb) kategória szerintem.
    Nem kell mélyre ülni. Ez nekem nagyon fontos a ki és beszállás miatt. Ez mellett sokkal jobban látni mindent. Normális a csomagtartó mérete. Az utastérben nem kell feküdni így lényegesen jobb a lábak helyzete. A legtöbb SUV nem nagyobb mint az azonos padlólemezen futó testvére.
    A súly nem attól függ hogy SUV vagy nem suv. Nekem egy Ateca-m van, magas felszereltséggel 1350 kg, ez mellet egy S-Cross közepes felszereltséggel 1050 kg. Ez sok?
    Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz.
    És egy kényelmes autóval megoldok mindent.

    De eszemben sincs kötekedni, csak iszonyú szomorú a jövőkép, amit a divatcikkek (ez is az) gyártói előre vetítenek.
    Nem is vettem annak. :)

  • mjani1172

    addikt

    válasz Tigerclaw #24 üzenetére

    funkcionalitasbol leadtak a dizajn kedveert

    Mit adtak le ?
    Mire nem képes ez mint egy azonos méretű 5 ajtós? :F

  • mjani1172

    addikt

    válasz cinemazealot #31 üzenetére

    Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen.
    Ha valóban "zöld" szeretnék lenni akkor nem azon múlik valami hogy 20 centivel keskenyebb és alacsonyabb a dugóban.kb semmit nem jelent. Inkább használnám a tömegközlekedést.

    Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?
    - Ennek szintén semmi köze a SUV hoz. Hiszen az ha valaki bunkó, az bunkó egy F Astraval is.(pláne busszal, furgonnal)
    - Sőt, én jobban féltem az autómat annál, ha látom hogy valaki egy öreg szarral rodeózik, mindig elengedem és lehúzódok, hiszen nekem van nagyobb vesztenivalóm, a tükröm többe kerül mint az ő autója.
    -Egyáltalán mit keresel a felezővonalnál, hogyhogy nem férsz el a sávodban a keskeny autóval? :F Ez rohadtul veszélyes. Én nem így közlekedek, így ilyen velem nem igazán történik.

    A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?
    Azok hosszabbak ami szintén nem előny városban, parkoláskor viszont már hátrány.
    Egyébként állandóan a várossal jössz,de ugye tudod hogy ott semmi szerepe nincs a légellenállásnak? :F

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    Az egészben az érdekes hogy a kicsit nagyobb légellenálláson kívül semmi negatívum nem hangzott el.
    Így tényleg csak az irígység ami gerjeszti az utálatot.
    Látható, hogy az etalon wagon r, és az ion a mérce, ami annál jobb az már fölösleges pazarlás.
    Akkor további jó irígykedést, és utálkozást.

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    válasz axioma #43 üzenetére

    Ne haragudj de annyira (ismerős) és érdekes az egész gondolatmeneted. Csak és kízárólag az a jó, ami neked van.
    A múltkori topicban próbáltátok rámhúzni hogy az elektromos autózás ellensége vagyok.
    Most itt van ugyanattól a gyártótól egy korszerű elektromos autó. De ez sem jó. Csak mert Suv. A kovetkező meg lapos lesz, vagy széles, vagy bármi.
    Hiszen a tiednek az "etalonnak" :
    —szinte 0 a csomagtartója,
    — kényelmetlen,
    —nagy szerencsével, jó esetben 120 km-t megy egy töltéssel,
    — Nem ülhet bele 5 ember
    —Nem tudja az autópálya tempót tartani

    Tehát aki ennél többre vágyik, pl hétvégén elutazhasson a család, az mint ahogy itt olvashattuk, hülye.

    Az alább olvashattuk a "nagy szakértőtől" ezeket is:
    Terepre alkalmatlan, városban nem hatékony, pályán nem hatékony.

    Gondolom az itt konkrétan elhangzott két modell ( wagon r, ion) ezekben lényegesen jobb mint ez a P2008,vagy a komplett Suv kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    válasz cinemazealot #46 üzenetére

    Ez mind igaz, amit írsz. De ez az én véleményem. :)
    Nyílván ha erre van szükség, vagy erre van keret akkor ilyet kell venni.
    Sokféle igény van és sokféle autó.Nincs a wagon r-el semmi gond a helyén kezelve.
    A pazarlást én sem szeretem. Mindenki vegyen amit szeretne.

    Az egész onnan indult ki, hogy csak azért mert valamire ráirják hogy Suv (most már mindenre) még nem kell utálni mindent és mindenkit ahogy a nagy gondolkodó írta:
    "a suv a hülye embereknek lett kitalálva, igen a többségnek."
    Természetesen ő nem az.
    Magáról igy ír szerényen:
    " elhiszed hogy ettől több vagy.."

  • mjani1172

    addikt

    válasz cinemazealot #48 üzenetére

    Beleírom amire tudom a választ.

    Először is rögzítsük, mert lehet jönnek a kiforgatók, akik szerint mindenki hülye, a vita onnan indult hogy annyit mondtam hogy azért mert valami Suv még nem kell rögtön degradálni az autót és a tulajt..

    - Miért kell autóban ülni a meditáláshoz? Ha csak a munkába járással eltöltött időt akarjuk meditálásra fordítani -- tehát a meditációra explicite szükségünk van --, akkor biztosan jól választottunk munkahelyet és/vagy lakóhelyet?
    -Ezt nem értem, én nem meditálok, sem autóban sem máshol.(de lehet kéne)
    - Ha az ember rendszeresen nagyobb távolságot tesz meg, ahhoz miért jobb az ez ellen dolgozó felépítmény (pl. egy áramvonalasabb kombinál)?
    -Nem jobb.
    - Ha csak időnként tesz meg nagyobb távolságot az ember, miért kell birtokolni az egyébként ki nem használt (vagy éppen nem jól kihasznált) nagyobb testű autót? Mi a baj az alkalmankénti bérléssel? Anyagilag nem éri meg?
    -Nem nagyobb testű. Példa a saját autóm, Suvnak mondják, de nem nagy és nem nehéz.
    Az anyagi részét mindenki maga dönti el, nincs olyan ami a legjobb, egyénenként dől el.
    - Ha az ember csak munkába járáshoz használja az autót, ahhoz miért nem elég egy kis fogyasztású, olcsóbb kisautó?
    -Miért ne lenne elég? Ez is egyéni preferencia.
    - Ha nem létezik olyan kis fogyasztású, olcsóbb kisautó, ami legalább olyan kényelmes, mint egy SUV, annak mi az oka?
    -Ez természetes. A kényelemhez hely kell, és jó minőségű anyagok. Azoknak súlya (tömege) van, és helyet is kívánnak. De nemcsak a SUV kényelmes, bármi lehet az.
    - Miért van SUV-ból egyre több? Miért célja a gyártóknak ezzel ellepni a piacot?
    -Népszerű és eladható. A gyár meg pénzt keres vele, ez a dolga. Pár éve ez volt az egyterű, most pedig a villanyautó lesz a sláger.
    - Hogyan lehetett a SUV ennyire sikeres? Lehetséges, hogy a közlekedési infrastruktúrák kidolgozóinak (gépjármű gyártó, útépítő, építőanyag beszállító stb.) kartell tevékenysége vezetett ide?
    -Nem kell túlgondolni. Praktikus, divatos, kényelmes, .
    - Miért kell manapság ennyit közlekednünk?
    -Nem ide tartozik.
    - Vagy ha már ennyit közlekedünk, miért aszfalton tesszük kipufogva?
    - Én, ha lehet bringával közlekedem, így járok naponta dolgozni is. De ha kicsit több kell akkor jelenleg nincs jobb.

    Hagyjuk ezt a Suv vonalat, teljesen félrevezető. Ez egy hülye név amit ráragasztanak mindenre.
    Ne legyen már egyforma ez a P2008 as meg egy Escalade amivel az igen tisztelt mindenhez is joga van afroamerikai asszony elmegy a mcdonaldsba.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák