Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz mjani1172 #7 üzenetére

    A magasabb legellenallas, suly miatt jellemzoen sokkal tobbet fogyaszt. Ez minden autonal problemas, de elektromosnal kulonosen.

    btw. mikor jutunk mar el oda, hogy a gyari navigacio legalabb eleri az ingyen elerheto appok szintjet? Okosteve feelingje van az egesznek. Az autogyartonak csak alibi szinten kell infotainment rendszer. Ki van pipalva es kit erdekel, hogy a tulaj mast hasznal helyette. Se a hardvert nem akarja megfizetni, amin jol futna, szepen nezne ki, se a szoftverert nem akar fizetni es barmi eleg neki ami minimalisan tudja a funkciokat. Ilyenkor jonnek a gyenge hardveres, alacsony felbontasu TN panelen futo megoldasok, neha talan meg rezisztiv erintokepernyovel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz mjani1172 #13 üzenetére

    "közepes SUV a leghasználhatóbb (leguniverzálisabb) kategória szerintem."

    Szerintem is.
    Köv. autóm olyan lesz, már eldöntöttem :) többek között azokért is, amiket leírtál, amin sok ember át is siklik, pl. beszállás kényelme, kilátás, lábak helyzete, stb.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz mjani1172 #27 üzenetére

    Ugy ertettem, hogy a mai megfizetheto SUV kategoria ugy szuletett, hogy a korabban letezo varosi terepjarokbol atmentettek dizajnelemeket es minimalis extra funkcionalitast. A Vitara hasonlit a Range Roverre, de amugy eg es fold...ahogy persze az ara se annyi.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • joshua7

    veterán

    válasz mjani1172 #13 üzenetére

    Annyi differencia azért nincs, az a Suzuki inkább 1,2 tonna.

    Semper Fi

  • cinemazealot

    addikt

    válasz mjani1172 #13 üzenetére

    "Ez nálam nem szempont."
    Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen. Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?

    "Nem kell mélyre ülni."
    Egy Suzuki Wagon R+-ban sem ülsz mélyen. Eddig mindegyik felmenőm imádta, hogy nem befeküdni kell az autómba, hanem csak betolatni. Én pedig még nem láttam olyan hasonló kategóriájú autót, amiben ugyanígy elfértem volna akár kalapban is (194 cm magas vagyok).

    "Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz."
    Sok kicsi sokra megy, és a gyártók most nagyon elkezdték tolni ezt a guruló tégla design-t. És tudjuk jól, hogy a kényelem a józan észt is felülírja. Ami persze nem baj, csak legyen erőnk a saját gyerekeink és unokáink szemébe nézni, amikor mindezt majd számon kérik tőlünk. :(

    (#14) k-adi
    "a SUV mánia nem a biztonságérzet növelése miatt van?"
    Nyilván ez egy nagyon jó érv. De akkor a hosszabb távú cél nem is a közúti forgalom szabályozott fenntartása, hanem inkább erő- és méretdemonstráció? A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?

    [ Szerkesztve ]

  • moleculez

    veterán

    válasz mjani1172 #35 üzenetére

    Sirtok a meret miatt, csak varjatok meg mig a Cybertruck az utakra kerul, meg a tobbi gyarto verszemet kap ;]

    En az utobbi par napban pesten GreenGo-val csapattam VW eUP-pal. Imadtam. Az elektromos dolog az jo, varosban hibatlan.
    A SUV kialakitas olyan, amilyen. Nissan Pulsarom van, ami tulkepp egy alacsony Qashqai. Imadom, de magasabban jobban ereznem.

    Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

  • axioma

    veterán

    válasz mjani1172 #42 üzenetére

    Elektromos autonal a pazarlas [kWh/km] az a tobbi e-autos karara is megy, hiszen a kozos eroforrast [toltot - mar mikor nagyneha nem csak otthon kene] csak emiatt fogja tovabb hasznalni! Nem irigyseget kell latni mogotte.
    A kisautok meg nem auto-etalonkent merultek fel, hanem az egyetlen, adott felepitest vedeni probalo ervre, hogy konnyu legyen beszallni. Ehhez valoban kell valamennyi magassag, de nem annyi mint ez, plane nem a komplett suv. [A tobbi erv h pakolhato pl. az annyira trivi h nem formafuggo, h valaszt se erdemelt. A tobbletsuly mint elony meg max szajelhuzast, horkantast.]
    Remelem lassan majd lesz valami kivalto oka annak, hogy sok mindent koztuk az autot is eszervek menten itelje meg a neptomeg is. Es ne tessek azzal se jonni, hogy most ez kell a nepnek, mert baromira a gyartok iranyitjak, hogy mit akarjatok [ti, ujauto-vasarlok] megvenni. A legjobb pelda erre a Rex, miert is nem kovetelik a nepek ezt a tok logikus kiegeszitest minden full elektromosba? [Igen, tudom, hulyen irtak at a jogszabalyokat, de ha a suv-ok miatt tudnak szgk/tgk hatart valtoztatni, ezert miert nem? Mert nem lobbiznak erte a _gyartok_.]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz mjani1172 #42 üzenetére

    "etalon wagon r"
    Amikor kong a kasztni az ajtó becsapásakor, amikor egy bizonyos tempó fölött nem hallod a saját gondolataidat, és amikor egy hosszabb út után imádkozol, hogy a rázkódás ne hozza ki pár nappal később a vesekövedet (true story), akkor azért meggondolod, hogy nem lenne-e jobb mégis inkább beruházni egy komfortosabb autóba. :) Hidd el, nem magamat akarom fölöslegesen szopatni, sőt bennem is sokszor megfordult már, nem kéne-e váltani.

    Aztán végiggondolom a kis méret előnyeit, a fordulékonyságot, a mindezek ellenére komoly pakolhatóságot, majd a vásárlás és fenntartás költségeit, a szervizelhetőséget, az otthon szerelhetőséget, az alkatrész utánpótlást, akkor rájövök, hogy egy közlekedési eszközre én nem akarok az otthonom árával összemérhető összeget költeni, még hosszabb távon sem, főleg ha nem akarok benne élni. Pedig már erre a kis szarra is ráköltöttem egy valag pénzt az elmúlt 14 évben, de tudom, hogy globális (egész élettartamra vetített) káros anyag kibocsátásában sokkal jobb bármelyik elektromosnál... nemhogy egy SUV-nál, legyen az akár elektromos. Ráadásul 8 éve LPG-vel is tankolom.

    Aláírom, hogy egy SUV kényelemben és biztonságban komoly előnyt élvez szinte minden más kategóriánál. Nagy(obb) családnál sem feltétlenül megoldás a kisautó. Ha pedig nincsenek a mai elektromos autók, valószínűleg még később indult volna el a fejlesztés ebben az irányban. Bár volt már egy ilyen hullám pár évtizede (elég komoly sikerrel), azt is a gazdasági érdek kaszálta el. Furcsa mód viszont az is egy áramvonalas kisautó volt. Logikusan.

    (#45) mjani1172
    "...két modell ( wagon r, ion) ezekben lényegesen jobb..."
    Hát, az LPG üzemű WagonR-emnek ma kb. 900 km-es a hatótávolsága, szóval ja. :D

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz mjani1172 #47 üzenetére

    Na, szerintem nagyjából közös nevezőre is jutottunk. :K A dolog innentől filozófiai síkon is haladhatna, hiszen ha azt mondjuk, hogy a SUV nem elsősorban egy sportcélú haszonjármű (és itt udvariasan el is köszönök a sport célból SUV-ot választó tulajdonosoktól), hanem egy nagyobb biztonságot, belső teret, nyugalmat, ki- és rálátást stb. biztosító meditációs tér, akkor felmerül pár kérdés:
    - Miért kell autóban ülni a meditáláshoz? Ha csak a munkába járással eltöltött időt akarjuk meditálásra fordítani -- tehát a meditációra explicite szükségünk van --, akkor biztosan jól választottunk munkahelyet és/vagy lakóhelyet?
    - Ha az ember rendszeresen nagyobb távolságot tesz meg, ahhoz miért jobb az ez ellen dolgozó felépítmény (pl. egy áramvonalasabb kombinál)?
    - Ha csak időnként tesz meg nagyobb távolságot az ember, miért kell birtokolni az egyébként ki nem használt (vagy éppen nem jól kihasznált) nagyobb testű autót? Mi a baj az alkalmankénti bérléssel? Anyagilag nem éri meg?
    - Ha az ember csak munkába járáshoz használja az autót, ahhoz miért nem elég egy kis fogyasztású, olcsóbb kisautó?
    - Ha nem létezik olyan kis fogyasztású, olcsóbb kisautó, ami legalább olyan kényelmes, mint egy SUV, annak mi az oka?
    - Miért van SUV-ból egyre több? Miért célja a gyártóknak ezzel ellepni a piacot?
    - Hogyan lehetett a SUV ennyire sikeres? Lehetséges, hogy a közlekedési infrastruktúrák kidolgozóinak (gépjármű gyártó, útépítő, építőanyag beszállító stb.) kartell tevékenysége vezetett ide?
    - Miért kell manapság ennyit közlekednünk?
    - Vagy ha már ennyit közlekedünk, miért aszfalton tesszük kipufogva?

    Fontos! A fenti kérdéseim nem provokatív céllal születtek, hanem hogy beszélgessünk a témáról. Már ha itt nem extrém mértékben OFF. :B Ha igen, nyithatunk rá külön topicot is.

  • cinemazealot

    addikt

    válasz mjani1172 #49 üzenetére

    "Nem nagyobb testű." ⇔ "Ez természetes. A kényelemhez hely kell..."
    "Nem kell túlgondolni."
    "Nem ide tartozik."
    Oké, akkor mégis túlságosan OFF lett a téma. Majd alkalmasabb helyen felteszem újra a kérdéseimet. :D

  • Szakiii

    addikt

    válasz mjani1172 #42 üzenetére

    Miért gerjesztene irigységet? A forma nem luxus, minden kategóriában jelen van.. miért lenne bárki irigy rá? És hogy lehetne több negatívuma egy formának mint hogy nehéz, több fogyasztást eredményez és van tőle ennek ellenére jobban pakolható kialakítás. Nyilván van előnye de ez az irigység.. komolyan, hogy jön ide? Mitől lenne bárki irigy egy suvra? (főleg hogy minden 2. autó az :D )

    Ezzel kicsit pont azt támasztod alá hogy nem feltétlen a logika dönt a vásárláskor hanem presztízsnek érzi a formát 1-2 ember, holott nem a forma adja a presztízst, hanem a minőség, összeszerelés, support ennek meg semmi közze a formához.

    Egyedül azzal tudok egyetérteni hogy beszállni könnyebb de gyakorlatilag más előnye nincs. És ahogy előttem sorolták napi használatnál ami pálya, város és nem erdő,mező. Hátrány mondjuk egy kombihoz képest.

    De ha azzal jönnél hogy neked egyszerűen ez a forma tetszik még azt mondok oké, az szubjektív, de hogy irigyek vagyunk mert csak egy érvünk van ellene na ezt ne már.. :D

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz mjani1172 #7 üzenetére

    Szerintem sokan azért fikázzák a suv-okat (és ha valóban azért akkor joggal is), mert környezetszennyezőbbek mint egy kombi vagy egy egyterű miközben semmivel sem nyújtanak többet azoknál. A fogtechnikusunk most vett egy új Nissan Qashqai-t. 1.3 benzin turbó. Vidéken egy gyér forgalmú kisvárosban eszik neki kilenc litert. Kilencet! És ez még csak nem is egy klasszikus értelemben vett nagyméretű suv csak egy kis pöcs városi crossover. Kész röhej. De 'suvkőmeazajó'.

Új hozzászólás Aktív témák