- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 11
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Synology NAS
- Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Hehe. Csúnya lett volna, ha nem módosítják, már november végén is lehetett tudni, hogy módosítani fogják, mert képtelenség dec. 31-ig megoldani. Csak miért kell ehhez az utolsó pillanatig várni?
Pontosan melyik része érthetetlen a döntéshozók számára annak az egyszerű dolognak, hogy 100000+ db pénztárgép legyártása, szállítása és legfőképp beüzemelése nem lehetséges néhány hónap alatt, de főleg nem pár hét alatt?
Szerencsétlen pénztárgépesek vasárnap is reggeltől késő estig bent voltak, hogy el tudják intézni a rengeteg adminisztrációt, amivel jár a beüzemelés. Személyi adatoktól, céges adatokon keresztül mindent felvinni a rendszerbe nem két perc, szerződést megkötni, elmagyarázni, hogyan működik az új gép stb. Minimum egy óra/ügyfél. Amíg ott voltam, ketten mentek el, mert nem hoztak valami iratot, ami nélkül nem enged tovább a számítógépes rendszer.
Lehet, hogy be kellene íratni pár NAV-os és egyéb minisztériumi döntéshozót egy alap matematika képzésre (mittudomén összadás-kivonás, szorzótáblába már ne menjünk bele, az túl bonyolult...).[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ja hát ennyi erővel mindenen van adóadója. Mert például amikor átutalod az adód, akkor is fizet a bank utána vagy 20 féle adót, áfától kezdve társaságin át a tranzakciósig mindent...
De szerintem ez a legkevesebb, egy mobilszolgáltató havi 1500 Ft-ért vállalja a 24 órás rendelkezésre állást, meg a hálózatot fenntartja. Ennyi. A mobilforgalom gyakorlatilag 20 fillér, olyan kevés adat ez igazából, úgyhogy ezért ennyi. Lehet vitatkozni, hogy sok vagy kevés, szerintem tisztes haszna van rajta a külföldi mobilcégnek.
Mert ugye az is közröhely tárgya, hogy mindez külföldi szervereken keresztül roaminggal megy, mert annyira balfaszok voltak nagyjaink, hogy képtelenek voltak normálisan megoldani ezt is...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Egyébként kíváncsi leszek én arra a 24 órás rendelkezésre állásra, ha beindul a rendszer, vajon bírja-e majd a gyűrődést, pláne egy ünnepi bevásárlós napon pl...
Emiatt én nem aggódok, hiszen többmillió ember telefonál vagy netezik ezekben az időkben is, és nem nagyon szokott gond lenni a mobilnettel.
Én inkább a NAV rendszere miatt aggódnék, mert ha egyszer tényleg rászabadul a 100000+ db pénztárgép a NAV rendszerére, akkor az mennyire fogja bírni. Nehogy úgy járjunk, mint az útdíj rendszernél, hogy "hekkertámadás éri", mert nem bírja feldolgozni az egyszerre érkező adatokat...Ez igaz, de a pénztárgépes rendszerben tulajdonképpen ezen felül még azért is fizetsz, hogy 24/7-ben szemmel tartsanak.
Ez már jó régóta így működik. Például tudtad, hogy a könyvelőd valójában a NAV-nak dolgozik, csak te fizeted? Régen ugye úgy volt, hogy jött az adószedő, és megmondta, hogy mennyi adót fizetsz. Látta, hogy vant 10 zsák búzád, elvitt belőle 1-et. Egy másikat meg az egyház vett el. Ez volt a szörnyű adóprés akkoriban Most meg te fizetsz egy könyvelőt hogy durván 70%-át befizesd a megtermelt javaidnak. Ki van ez találva kérem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Én nem vagyok ellene az online pénztárgépnek, csak a töketlenségnek, amivel bevezették.
Mivel én mindent beütöttem eddig is, és ezután is be fogok, ha mások többet ütnek be, mint eddig tették, vagy lebuknak, amikor nem ütnek be valamit, akkor az nekem jó, mert kevésbé leszek versenyhátrányban a csalókkal szemben. Cserébe lehetne csökkenteni az amúgy embertelenül brutális mértékű elvonást mondjuk csak brutális mértékűre, és már jobb midndenkinek...Aki él és nem boldog, az téved!