- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
fatal`
titán
Előbb az Adobe Flasht kéne rendbetenniük végre...
-
Apollyon
Korrektor
Nem vagyok rosszindulatú, de szerintem borzalmas lesz
Mondjuk az optimalizáción is sok múlik, de még a sima flashben is akkora bakik meg akadások tudnak lenni, hogy inkább mellőzném a flash-t.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
floatr
veterán
Ezzel akkor a shockwave-et akasztják össze a flash-el, vagy mi?
-
gabor85
őstag
nem akar végre kirohadni ez a szemét flash?
-
julius666
addikt
lol
Minden lof*szt csinálnak, csak azt nem amit kéne.
Majd akkor cikkezzetek ezekről a majmokról, amikor képesek lesznek normális linuxos plugint összerakni, meg nem a böngészők fejlesztőinek kell azért dolgozni, hogy ne vágja haza a rendszert a bugjaival meg biztonsági réseivel.
Szégyen. -
félisten
Sok pénzben fogadtam arra, hogy ebből is nagy flashfikázós topik lesz. Ne hagyjatok cserben!!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sajna, belső infóim nincsenek, de már régóta pletykálnak natív 3D támogatásról.
Ha a Pixel Bender-hez hasonló dolgot csinálnak, akkor az nagyon gyors lesz, de régi (DX9.0c elötti) VGA-kon hajlamos lesz az is az összeomlásra.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
marcias
őstag
Ha a HTML5 jobb lesz, majd akkor lehet kukázni esetleg...
Steam: marcias88
-
ntomka
nagyúr
No comment...
ツ Headphones on - World off
-
félisten
Az a baj a Flash-sel, hogy túlnőtt a weben. Szerintem, nincs szükség ilyen tudásra a weblapokhoz, márpedig a web nagyrésze nem olyan alkalmazásokból áll, ahol feltétlenül kell a Flash. Manapság a Flash a játétkokra való leginkább, meg olyan dolgokra, amit sokkal bonyolultabb megírni máshogy, és nem számít a futási sebesség.
Én pl. Pixel Bender segítségével írt Flash-es progit használok arra, hogy a normal, displacement és bump map-eket konvertáljak.
A webes fennmaradása a böngészők HTML5 támogatásától függ, és attól, hogy mennyire kell majd más kódot írni a különböző böngikre.mod: Nagy kérdés, hogy a HTML5 GPU támogatásnak köszönhetően gyorsabb lesz-e a Flash-nél, ahol szintén GPU támogatott a Pixel Bender, és arra is nagyon kiváncsi vagyok, hogy a canvas felnő-e a Flash szintjére. Ha mindkettőre igen a válasz, akkor nem látom a Flash jövőjét stabilnak, legfeljebb a böngésző nélküli működés lehet még jó indok mellete.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Nem a kódoptimalizálás a baja a Flash playernek, hanem az, hogy egy 13 éves formátumot csiszolnak a mai napig.
Újra kellene gondolni az .swf formátumot, és máris megoldódna minden, csak akkor a régi Flash-es dolgok nem működnének.Azok az flash-ek, amiket pixel bender segítségével készítettek, azok száguldanak.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
floatr
veterán
Én akkor döbbentem meg a flash runtime képességein, amikor flex-ben fejlesztettünk pár éve. Amíg az ember fél életét rááldozza, hogy csak levadássza a használható libeket, ez tálcán nyújtja a megoldást a legáltalánosabb problémákra is. Ami pl. bukdácsol, és elhalálozik mondjuk az ES munkacsoport tagjainak érdekei mentén, az itt kész.
Ha ilyen szintű megoldás lesz a 3D támogatás, és valódi megoldás lesz akár még android tablettákon is, akkor vinni fog mindent. Egyedül az eszközellátottság az, ami pénzügyileg lehangoló, bár kétségtelen, hogy ha van rá pénz, akkor meggyőző tudással rendelkezik.
(#17) Bici tulajdonképpen egész jól belegyömöszölik a legfrissebb dolgokat
(#16) ntomka az van, hogy páran a családból állandóan efféle site-okon csüngenek mostanában, és hiába mondom nekik hogy a flash egy használhatatlan szar, csak nem hallgatnak rám
Amúgy rendben van, hogy vannak vele bajok, ezt csak a vak nem látja, de egy életképes alternatíva sincsen, és nem is lesz még pár évig.[ Szerkesztve ]
-
ntomka
nagyúr
DE, linuxon nincs optimalizálva. Egy hulladék az egész. Inkább meg kéne nyitni a formátumot, és mindjárt megoldódna a probléma.
És windowson sem éreztem semmit a fene nagy grafikus gyorsításból, pedig támogatott kártyám van hozzá...[ Szerkesztve ]
ツ Headphones on - World off
-
floatr
veterán
Egyrészt linuxon a használt gcc miatt lassabb sok esetben, ha megfigyeled a firefox is hasonlóképpen szenved ettől. Másrészt a formátum elérhető, de még a flash code base nagy része is. Van pár nyílt projekt, amivel kísérleteznek, de egyelőre egyik sem több kísérletnél...
-
moonman
titán
szarfosflash, pörgeti a procit, megzabálja a memóriát, kifagy a böngésző, lassú szarfos szar. adobe monnyonle, html5 foreva.
topic zárható.
-
#51736960
törölt tag
én személy szerint már nagyon vártam ezt, mivel flash programozással (is) foglalkozom.
eddig is volt már, hogy 3d effekteket kért az ügyfél, ilyenkor 3ds-ben kellett megcsinálni, majd képkockánként átemelni flash-be (és persze az animáció így nem volt interaktív).egyébként én is utálom az adobe-t, kábé egy évtizeden keresztül adták ki az egyre szarabb programokat, bár a cs5-tel fordulni látszik a lejtmenet, úgy látszik észbe kapnak lassan...
-
félisten
-
WonderCSabo
félisten
A WebGLt meg sem említi senki?
-
félisten
válasz WonderCSabo #26 üzenetére
A WebGL nem egy külön szabvány, hanem a HTML5 canvas-t használó eszköztár.
Olyan, mint a Papervision, ami a Flash AS nyelvét használja.
Vagyis, amikor a HTML5-öt említettük, abba beleértettük az összes rá épülő megoldást.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
proof88
addikt
a shockwave-et fejlesztik még? mert ugye még a régi szép időkben volt a flash, meg a shockwave ... Előbbi 2d-re, utóbbi meg 3d-re főleg, hardveres gyorsítással. Akkoriban macromedia volt, az adobe meg külön volt. Már meg tudtam 1-2 dolgot csinálni flash-ben, amikor kipróbáltam a shockwave-et, de sajnos valami probléma miatt a 3D-szövegeket nem tudtam használni, pontosabban, a sima text-ek okésak voltak, de amikor 3d-síteni akartam őket, akkor téglalap karaktereket 3d-sített, tehát alagutak lettek. És valahogy bonyolultnak is találtam a flash-hez képest. Igaz, 14 éves voltam.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
Amúgy rendben van, hogy vannak vele bajok, ezt csak a vak nem látja, de egy életképes alternatíva sincsen, és nem is lesz még pár évig.
Attól függ mire.
Animációkra tényleg jó a flash, arra hosszú távon se biztos hogy valódi versenytársa lesz a canvas (ha jól tudom, az a része a HTML5 specifikációnak már nem valószínű h változni fog). Videókra, bannerekre meg ilyenekre viszont bőven jó (lesz) a HTML5.
Feltéve hogy elég nagy arányban elterjednek a feature-öket támogató böngészők (köszönjük MS, hogy XP-n marad a 8-as exploder ).De ezt már számtalanszor kibeszéltük itt a fórumon.
-
julius666
addikt
Aha, tehát pl. akinek nincs rá pénze, de van legális XP-je, elégedett vele és nem szeretne lopni, az mind hülye kocsog mi?
Nekem is win7-em van és örülnék ha elterjedne, de azért nem hülyézném le az embereket csak így.
Meg aztán ez a "10 éves OS" is sántít egy kicsit, az SP2-vel gyakorlatilag egy új oprendszert kaptunk. -
oO7
őstag
válasz julius666 #33 üzenetére
akik valóban nem tudnak váltani azoknak feltételezem, a gépük sem igazán van a toppon szóval még örülhetnek is hogy nincs HTML5 támogatás mer az animációk-videólejátszók stb stb használhatatlanra terhelnék a gépüket... a többiekkel kapcsolatban viszont tartom a fentebbi kijelentésem (és azért lássuk be... ők vannak többségben)
-
julius666
addikt
szóval még örülhetnek is hogy nincs HTML5 támogatás mer az animációk-videólejátszók stb stb használhatatlanra terhelnék a gépüket...
Mert ha ugyanezeket flash-ben kapják, az nem mi?
Amúgy meg a "hülyék", akik valami idétlen, sajátos preferencia miatt nem akarnak váltani oprendszert, pont kisebbségben vannak. A többségnek:
a., megvan rá a rendes oka, miért nem vált
b., nem ért hozzáÉn egyik kategóriát sem hülyézném le csak úgy.
-
félisten
Viszont, ha tényleg olyan rengeteg XP van még, és ezáltal sokakat érintő probléma lesz a HTML5 hiánya, akkor vagy nem fog kellő képpen terjedni a HTML5, vagy egyre több FF/króm/faszari/Opera lesz rajtuk - vagy az MS kiad valami köztes megoldást, ami vagy az IE8-at teszi HTML5 kompatibilissá, vagy lesz IE9 XP edisön Direct2D nélkül. Ha mégsem, akkor tudni fogjuk, hogy az MS pusztán üzleti megfontolásból nem akar HTML5 kompatibilis IE-t XP-re, mert a FF is D2D-t használ majd ahol elérhető, és biztos vagyok benne, hogy az menni fog XP-n is, legfeljebb GPU gyorsítás nélkül, vagy nem D2D gyorsítással, hanem DirectDraw, vagy OpenGL, vagy akár D3D-vel.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
julius666
addikt
a javascriptet ugyanúgy le lehet tiltani.
amúgy arra akartam kilyukadni hogy szerintem kb csak az nem váltott eddig XP-ről aki nem akar vagy akinek olyan gyengusz gépe van hogy nem tud...
Tudom hogy erre akartál kilyukadni, de ez nem teljesen igaz.
De tökmindegy miért, a lényeg: baromi sokáig dominálni fognak még a 8-as vagy annál kisebb verziószámú IE-k (és ez nagyrészt az MS hibája, mégha nem is kizárólagosan), ami azt jelenti, hogy addig a HTML5 széles körű alkalmazásának lőttek.
Megmarad ki/be kapcsolható fícsörnek oldalakon, ahol hajlandóak vele pluszba dolgozni, meg vásári látványosságnak. -
julius666
addikt
vagy az MS kiad valami köztes megoldást, ami vagy az IE8-at teszi HTML5 kompatibilissá, vagy lesz IE9 XP edisön Direct2D nélkül.
Na igen, tény hogy már alvásidő van
Erre én nem sok esélyt látok.Egyértelműen üzleti megfontolás áll a dolog mögött, nem az h ne lehetne megoldani a hardveres gyorsítást (mondjuk az a kérdés szempontjából irreleváns, HTML5-höz ugye nem kell).
Egyszerűen már nem akarnak sz*rakodni XP-re is vele egyrészt, másrészt meg a win7 eladásokat kell minnél feljebb tornászni.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz julius666 #31 üzenetére
Azért HTML5-ben is lehet jó dolgokat csinálni ( [link] [link] [link] [link] [link] ), csak az a baj, hogy a Flash Pixel Bender-hez képest lassú, mert a böngészők JS motorja kevés hozzá még mindig.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz WonderCSabo #42 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy mennek-e, vagy lesz-e gond, hanem, hogy mindig lesz mégdurvább grafika, vagy csak sziplán optimalizálatlanabb (pl. fölöslegesen sok töréspont), amit a Flash jobban visz (természetesen, kizárólag ha Pixel Benderrel készült, mert a sima Flash grafikát még a mostani JS motorok is elverik).
Persze, reméljük, hogy a böngik felnőnek a Pixel Bender szintjére, és azt meg pláne, hogy nem lesznek olyan gondok a HTML5 szabványkövetéssel, mint amik eddig voltak, mert amíg egy sima HTML oldalt még meg lehet csinálni több bögészőre (if IE, és társai), de egy komolyabb <canvas> kódot 300%, hogy semki nem fog többször megírni, inkább megcsinálja Flash-ben.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
julius666
addikt
Tudom, ezeket ismerem is. Az ilyen, programozott animációkra alkalmas a canvas, de ilyet már nehezen tudnék elképzelni benne.
Amúgy a monster-t utoljára 5-ös chromeval próbáltam, 6-tal érezhetően jobb lett (mondjuk 5-tel sem igazán akadt, de kb 10%-al kevesebb a procihasználata az újnak ).
Szóval a javascript motorok folyamatosan fejlődnek, optimalizálják őket, ellentétben a flash-sel. A lassan minden böngésző részévé váló grafikus gyorsításról nem is beszélve. -
L Balázs
tag
A canvas egyik előnye (számomra) az egész oldalt betöltő flash-sel szemben, hogy működnek rajta az Opera egérgesztusai (hacsak az oldal "vérprofi" programozója nem követett el merényletet a jobb egérgomb ellen )
-
félisten
válasz julius666 #44 üzenetére
Ezekben a rajzfilmekben technikailag semmi extra nincs, csak azért tűnnek komolyabb grafikának, mert kézzel rajzolták őket. Ha lenne olyan grafikai progi, ami tud canvas-ba menteni, akkor ugyanúgy menne HTML5-ben is a rajzfilm.
Persze, az más kérdés, hogy többet foglalna, mert eddig az .swf formátummal vektoranimációs téren semmi sem veszi fel a versenyt, de a mai net kapcsolatok mellett "mindegy", hogy 2, vagy 3 mega a rajzfilm graf. része, mikor a hangok is elfoglalnak 2 megát.A Flash grafikai "ereje" a Pixel Bender. Mivel iszonyat ritkán használják, nem találkozik vele az amber a weben, és nem tudja, hogy milyen gyors tud lenni a Flash.
A flash hagyományos grafika kezelését (sima vektorgrafika, AS3) valóban nem nagyon fejlesztik, legalábbis nem sebességre gyúrnak - de még így is gyorsabb, mint a HTML5 elötti JS+SVG grafika.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Ha minden igaz, ez a Flash-es 3D nem csak úgy lesz 3D-s, mint egy játék, hanem olyan IMAX féle 3D, tehát képes lesz a 3D-s TV-k monitorok kihasználására is.
Ezen felül fejlettebb tapi támogatást is kap, ami a 3D-s tartalmakban természetesebb navigációt biztosít.
Egyelőre ennyi plusz infót tudok.Erős a gyanúm, hogy mindehez a Pixel Bender-t fogják használni, ami azt jelenti, hogy nagyon gyors is lehet, ha nem nagyon cseszik el.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
julius666
addikt
Persze, az más kérdés, hogy többet foglalna, mert eddig az .swf formátummal vektoranimációs téren semmi sem veszi fel a versenyt
Na igen, meg az interpolációt gondolom gyorsabban számolja a flash amibe beépítették ezt a feature-t (ha nincs igazam, javíts ki), mint egy javascript library.
Ha minden igaz, ez a Flash-es 3D nem csak úgy lesz 3D-s, mint egy játék, hanem olyan IMAX féle 3D, tehát képes lesz a 3D-s TV-k monitorok kihasználására is.
Ebben nem értem mi a nagy kunszt, ez gyakorlatilag azt jelenti, 2 nézőpontból is kirenderel egy képet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz julius666 #48 üzenetére
Igen, de nem csak az interpoláció miatt lassú a html/svg graf, hanem azért is, mert pazarlóbban bánik a görbék pontjaival., és különben is, a JS egyzserűen nem erre való.
A canvas már más tészta, az már hasonlít a Pixel Benderre valamelyest. Ott lehet SVG nélkül is vektorgrafikát létrehozni, persze nem 3 klikk, mint a flash-ben, de van rá lehetőség.A 3D-s izéban az a nagy durr, hogy eddig nem volt, most meg lesz, és be lehet harangozni szenzációként.
3D-s testek ábrázolása, 3D-s megjelenítés, és ehhez igazodó érintésvezérlés.
Együtt már elég nagy szó, tekintve, hogy az első lesz, ami ezeket tudja.
A SL is tud valami 3D szerű dolgot, de az sajna szoftveres módban műxik egyelőre.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
julius666
addikt
A canvas már más tészta, az már hasonlít a Pixel Benderre valamelyest. Ott lehet SVG nélkül is vektorgrafikát létrehozni, persze nem 3 klikk, mint a flash-ben, de van rá lehetőség.
A canvas-t nem ugyanúgy javascripten keresztül machináljuk? Ráadásul marha alapszintű fvényekkel. Nem értem, ez mitől számítaná gyorsabban az interpolációt, pláne ha itt minden képkockát manuálisan kell újrarajzoltatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen