Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Akos96 #79 üzenetére

    Én sehol nem írtam, hogy nem kell történelmet tanítani! Valakivel keversz!
    A hitoktatás és a tácoktatás pedig úgy jön ide, hogy ezek a semmire se jó órák elveszik az időt a tudást adó, értelmes tanóráktól! Nézd csak meg, mennyi volt a matek/fizika/kémia/biológia órák száma 15éve, és mennyi ma! Nyilván normál keretek között értve, nem pl. emelt óraszámú oktatásban!

    A tudomány a valóság költészete!

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Akos96 #79 üzenetére

    Szerintem a történelem és irodalom és sok más tantárgy esetén nem kifejezetten a tantárggyal van gond, hanem a tananyaggal és a módszertannal és néha a tanárral. Hogy tanulna a diák a történelem hibáiból, miközben a tanár soha sem kérdezi meg őt arról, hogy szerinte ki mit csinált jól, ki mit csinált rosszul, vagy ha ő lett volna a helyében akkor mit csinált volna máshogy, de még olyan teoretikus játékot se játszanak, hogy "mi lett volna ha". Mit tanítanak? Az évszámokat, meg hogy sorold fel az összes uralkodó nevét. Egy nagy halom adatot a nyakába zúdítanak és az kap jó jegyet, akinek "fotografikus" memóriája van. Nincsenek újrajátszások, nem beszélgetnek arról, hogy melyik államformának mi az előnye, hátránya, vagy arról hogy szerintük miért nem működött egy bizonyos államforma, mikor elméletileg jó is lehetett volna. Nincs semmi vita, ne gondolkozz semmin, csak jegyezd meg az évszámokat, meg a tanár által lediktált érettségi tételeket kidolgozva. Ez nálunk a történelem oktatás. Megint visszatértünk oda, hogy miért is jó ez a "játékosan-oktató-eszköz". Kreativitást növel, feladatmegoldásra ösztönöz, gondolkodásra késztet és visszajelzést, sikerélményt ad.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák