Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fpeter84

    senior tag

    válasz schawo #3 üzenetére

    Kivéve a valós gumikopást... Azt max akkor a megtett fordulatok és virtuális km-ek alapján totózhatná, aminek aligha lesz köze a valósághoz. Így viszont beleszőhetnek apró plussz fémszál hurkokat a gumirétegekbe és ahogy sorban szakadnak meg a kopás révén, tud szólni hogy mostmár a végét járja a gumi...

    Az más kérdés, hogy ez egyszerűbben is megoldható egy festett réteggel, ami ha felszínre kerül mutatja hogy elhasználódott a gumi - és ekkor megveszi a jó magyar egyszeri autós óccón nyugatról és használja még 15 évig :D

    De ez is ugyanolyan dolog, mint az elektronikus fékkopásvisszajelző: ugyan tökéletesen működik az a megoldás is ahol egy kis fémfül van behajtva a betét mellé, és ha elérte a betét vastagsága a kritikus szintet akkor elkezd csilingelni minden fékezéskor a tárcsán a fül - de van az az autókategória aminek az eleganciája megköveteli hogy ne közlekedjen csikorogva, szóljon időben ha cserélni kell. Lustaság, kényelem, luxus, kis biztonság, nem akkora hülyeség. Ez most egy univerzális cucc, de valszeg a gyártók is hamar felkapják és integrálják a rendszereikbe. Nekik is érdekük, hogy a kifejezetten "vw", "bmw" meg egyéb approved gumit vegye a paraszt a márkaszervízben 3-5x áron, ne a gumis jóskától, mert akkor többé nem fog kommunikálni az autójával, vagy max csak a nagyon szélsőséges biztonsági riasztásokat fogja megjeleníteni belőle...

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz schawo #3 üzenetére

    A szelepben a nyomáson kívül hogy tudsz bármi mást mérni? A kopást, a gumi öregedésének mértékét pl.

Új hozzászólás Aktív témák