Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fpeter84

    senior tag

    válasz schawo #3 üzenetére

    Kivéve a valós gumikopást... Azt max akkor a megtett fordulatok és virtuális km-ek alapján totózhatná, aminek aligha lesz köze a valósághoz. Így viszont beleszőhetnek apró plussz fémszál hurkokat a gumirétegekbe és ahogy sorban szakadnak meg a kopás révén, tud szólni hogy mostmár a végét járja a gumi...

    Az más kérdés, hogy ez egyszerűbben is megoldható egy festett réteggel, ami ha felszínre kerül mutatja hogy elhasználódott a gumi - és ekkor megveszi a jó magyar egyszeri autós óccón nyugatról és használja még 15 évig :D

    De ez is ugyanolyan dolog, mint az elektronikus fékkopásvisszajelző: ugyan tökéletesen működik az a megoldás is ahol egy kis fémfül van behajtva a betét mellé, és ha elérte a betét vastagsága a kritikus szintet akkor elkezd csilingelni minden fékezéskor a tárcsán a fül - de van az az autókategória aminek az eleganciája megköveteli hogy ne közlekedjen csikorogva, szóljon időben ha cserélni kell. Lustaság, kényelem, luxus, kis biztonság, nem akkora hülyeség. Ez most egy univerzális cucc, de valszeg a gyártók is hamar felkapják és integrálják a rendszereikbe. Nekik is érdekük, hogy a kifejezetten "vw", "bmw" meg egyéb approved gumit vegye a paraszt a márkaszervízben 3-5x áron, ne a gumis jóskától, mert akkor többé nem fog kommunikálni az autójával, vagy max csak a nagyon szélsőséges biztonsági riasztásokat fogja megjeleníteni belőle...

    [ Szerkesztve ]

  • fpeter84

    senior tag

    válasz Daywalker #6 üzenetére

    hol itt a gond? 80-90%-ban kopott, igazat mond :D olyan mint a garantált km-es autók: garantált hogy legalább ennyi van benne, esetleg picit több... :)

  • fpeter84

    senior tag

    válasz MaUser #20 üzenetére

    Igen létezik, de ez egy újabb "indok" hogy a márkaszervízből vegye az egyszeri a gumit, különben nem kapja meg ugyanazt a szolgáltatást...

    -----

    Én is úgy tudom, hogy 1-2 éve már kötelező a guminyomás figyelés, de az olcsó gyártók ezt nem közvetlen guminyomás méréssel oldják meg, hanem az ABS jeladó kerékfordulatszámait veti össze, és abból szűri le ha valamelyik keréknek kisebb vagy nagyobb az átmérője mint a többinek. Nem túl intelligens, konkrét nyomást nem tud mondani csak ha valaki kilóg a sorból - ha együtt veszik a nyomás, azt sem veszi észre - de a semminél több, és igazából minden adott hozzá a mai autókban csak kis szoftver meg egy újabb led a műszerfalon, vagy hibacímke a pixeles kijelzőn...

Új hozzászólás Aktív témák