- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Va
senior tag
A cikk szövege alapján akkor a full hd-s verzió is feleződik jobb-bal képre tehát nem full HD-t fogunk látni csak 1280 körüli képet... Ami lehet hogy kicsit kevés szerintem. Legelábbis a projektoros tapasztalatok alapján. Nagy képméretnél kevés. Márpedig az ocolusban "nagy" képet fogunk látni.
Az biztos hogy anno mikor 800*600-as projóm volt azért adtam el 3 hónap után mert ugyan az volt a bajom mint a cikkírónak a teszt-riftben: hogy a távoli dolgok homályosak voltak annyira hogy az a játszhatóság rovására ment. Emlékszem GRID1-ben mindig elcsesztem a kanyarokat, a távokat... Crysisban és minden FPS-ben mikor távoli ellenfelek voltak, alig bírtam kilátni, szóval csak felidegesített és összespóroltam inkább egy full hd-sre.
Egyébként egy falravert 3 méteres képnél is ez az érzés... hogy "benne vagyok a játékban" szinte, persze azért itt teljesen nincs kizárva a környezet, és nincs mozgásérzékelés sem...Szóval egy szónak is száz a vége, mire kijön a tömegtermelt oculus, addig összespórolok egyre...
Első teszt gamma biztos hogy a Quake 3 (vagy Quakelive?) lesz...
[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
válasz M@trixfan #145 üzenetére
Ezért nem vettem sem PS3-at sem BOX-ot...
Volt nálam kölcsönbe, kipróbáltam több játékot PC-n és PS3-on (ugyan azt) és a PS 3 ocsmány volt és nem csak a kisebb 720p-s felbontás miatt, de a textúrák is ocsmányak voltak 3 méteres képnél... Míg PC-n ugyanazt kicsutkázva 1080p-n élsimítással... ég és föld a különbség... És nem egy csúcs játék egy szimpla Burnout paradise elég hozzá...
Persze van PS-re is szép meg 1080p-s játék, de összességében nekem csalódás a képminősége...De PS4 jöhet...
-
D.Va
senior tag
Erre én is gondoltam, hogy ahhoz kevés a full hd, de ha jól emlékszem (lehet tévedek) valahol azt az infot láttam hogy nem tölti ki a teljes látómezőt az Oculus... (az azért elég beteg lenne... )
kb mintha egy elég nagy képernyőt néznél közelről...
Ráadásul a fényképeken is látszik mikor a monitorokon látszik a gameplay hogy nem 180 fokos a látószög...
Sőt le van írva a cikkben is hogy 110 fokos a FOV. Nem pedig 180. Szóval nem tölti ki a teljes látómezőt... így elég lenne egy 1080p... -
D.Va
senior tag
Erre való a blur effekt a képernyő szélein
Mert attól hogy a valóságban is a "szemünk sarkában" lévő dolgodat nem látjuk élesen attól még ott vannak. És KRESZ-ben is tanítják hogy a periférikus látómező (a látómezőnk széle) sokkal jobban reagál a mozgásra, a mozgó dolgokra... Ezért veszünk észre pl egy repülő legyet még akkor is ha nem is oda nézünk...
Logikusan következtetve, ha széles a látószög egy megjelenítőn, legyen az monitor vagy Rift, a képernyő szélén mozgó ellenfeleket könnyebben kiszúrja az ember egy FPS-ben...[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
Ennek semmi köze nincs az élethű grafikához... Van sokféle grafikai stílus. Tökéletes példa erre a Borderlands, a Team Fortress 2... cell shaderes képregényszerű grafikánál totál lényegtelen a textúrafelbontás, akció közben egy pörgős játéknál meg főleg... egy autós játéknál úgyszintén, főleg a sok MOTION BLUR meg akciójátékokban a DEPTH OF FIELD mellett... értelme nincs a tűéles textúráknak (max a fókusz ponton látod úgyis élesen...)
A Quake3 meg kivételesen jó példa a mai napig... én 3 méteres képen tolom (erre is mondhatná valaki azt hogy biztos jó ocsmány), és egyáltalán semmi gond nincs a grafikával, főleg hogy konzolból natív 1920x1080-ra és 16:9 képarányra be lehet állítani... Hidd el elég durva a Q3-at így tolni... Mondom ezt úgy hogy persze nem csak quake 3-azok hanem crysis meg BF 3-azok is természetesen... szóval nem vagyok elfogult Q3only fan
-
D.Va
senior tag
Az élethűségről meg annyit hogy a valóságtól (realisztikus élethű grafikától) még a Crysis 3 meg a Battlefield 4 is nagyon-naaagyooon messze van bármennyire is szép a grafikájuk... talán úgy 6-8 év múlva elérünk oda hogy kezd majd realisztikus lenni... (persze most is lehetne olyat csinálni, sőt 10 éve is lehetett már, de csak renderelve, mert valós időben kiszámolni... ahhoz teljesítmény kell... ) Carmack is már a Doom3 fejlesztésekor is mondta hogy tudnának tökéletesen élethű grafikát létrehozni, csak épp nincs gép ami megmozgatná akadás nélkül... és még ma sincs... (átlag pc-n...) (a tech demók meg szépek és élethűek, csak hát ott nincs MI meg kompett pálya, csak 1-1 élethű modell azt kész...)
[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
Azért nem mondanám hogy billentyűzetről könnyebb autózni... NFS-t persze igen, csak egy példa: Richard Burns Rally... billentyűzettel vicc az egész...
De személyes tapasztalat hogy még egy szimpla Dirt3 is százszor jobb G27-el mint bill-el...
__
A szemgolyó követés sztem totál felesleges... egyetlen értelmét látom: Depth of field. Oda fókuszáljon a kép élesen ahova a tekintet irányul... de ez már tényleg túlzás... -
D.Va
senior tag
Igen... haverom is lehurrogta hogy biztos szar lesz meg befuccsol... erre mondtam neki hogy most erre tényleg mindenki rámozdult, és mindenki oda van érte aki próbálta...
Meg hát haladni kell a korral... 50 év múlva sem valószínű hogy még mindig 20 colos monitorok előtt fogunk játszani... persze biztos lesz az is, de tuti hogy lesz valami más teljesen új dolog amire most még senki sem gondolt...
Én tuti veszek egy Oculust, ha nem jön be max eladom... -
D.Va
senior tag
Aki atomkocka geek az VR nélkül is az... Nem kell hozzá a Rift, elég egy CRT monitor, egy golyós egér meg A kedvenc JÁTÉK ami odaköti. És elsősorban a játéktól lesz függő valaki nem pedig a perifériától amit a játékhoz használ...
Aki meg normális ember és társadalmi életet él és kimozdul, az VR mellett is ki fog mozdulni.
Én is hiába vagyok nagy kocka, de megőrülök ha nem tudok legalább hetente párszor kimenni a (valódi bitumen) kosárpályára. És ezen az se fog változtatni ha lesz saját VR-em..., akkor is ledobom a fejemről és kimegyek pörgetni a labdát...[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
Igen én is erre gondoltam...
Hiszen pl. a "gamepad" vagy a "joystick" sem magyar szó, mégis úgy használjuk ahogy...
A "RIFT" szerintem is tökéletes.... (esetleg VR sisak, de ez sztem béna, mint ahogy a "virtuális valóság" is az lenne, mivel az egy gyűjtőfogalom, ez pedig egy fizikai tárgy, egy műszaki cikk...)
Persze a nevet majd az idő elvégzi... a nyelvünk folyton formálódik... csak hogy a nyelvészeknek is legyen munkája... -
D.Va
senior tag
Másrést egy CS vagy egy Quake meccs közben ki az az állat aki a gombokat nézi a célkereszt helyett??
Én játék közben sosem nézek a billentyűzetre... bekonfigolom a kiosztást azt annyi... tudom mi hol van és hova kell mozgatni a kezem...
Viszont a vakgépelés nem megy Gépelni csak 1 ujjal tudok de azt nagyon
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Politika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Riasztó topik
- Autós topik
- Trollok komolyan
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest