Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janoskiss

    csendes tag

    Leírom én is a tapasztalataimat:
    - tőlük rendeltem Mi Box 3-at, mert meggyőző volt az ár és a beígért szállítási idő (ami ugye, mint kiderült, gyakorlatilag kamu), és a honlap alapján hivatalos márkakereskedésnek tűntek első blikkre

    - elutaltam előre a vételárat, kaptam is róla proforma számlát

    - ráakadtam erre a topicra, így elkezdtem kutakodni utánuk a neten és elég nyugtalanító dolgokat találtam. Aggodalomra adtak okot még az alábbiak is:
    + külföldi székhely
    + nem lehet kártyával fizetni
    + a Xiaomi márkanév kétes használata (válaszlevelükben pl. "Xiaomi ügyfélszolgálat" -ot írnak)
    + nincs megjelölve konkrét garanciaidő, csak a +6 hónapról írnap a honlapon
    + nem tarja őket számon pl. az arukereso.hu és az argep.hu (nincs rájuk találat)

    - a beígért szállítási idő közeledtével emailt kaptam tőlük arról, hogy a szállítás csúszni fog, és ennek okát bőbeszédűen ki is fejtették, ekkor már hivatkoztak a "korábbi szállítások alapján kalkulált", szállítási időre is

    - email-t ítam nekik, hogy élek az ÁSZF-ben biztosított elállási jogommal: a megrendeléstől el kívánok állni, kértem, hogy utalják vissza a vételárat, és megadtam minden ehhez szükséges adatot. A fenti vészjelek alapján kilátásba helyeztem azt is, hogy feljelentést teszek ellenük, ha nem utalják vissza a pénzt a jogszabályban meghatározott 14 napon belül

    - még aznap felhívott tőlük egy hölgy azzal, hogy az eszköz már készleten van, csak rendszerhiba miatt kaptam tőlük ennek az ellenkezőjéről emailt, és másnap át fogják adni futárnak a csomagot. Beleegyeztem.

    - 3 nap múlva írtam nekik ismét e-mailt, hogy akkor megtörtént-e a termék átadása a futárnak?

    - semmi válasz. A honlapon a megrendelést követve naponta többször változott a státusz egymásnak ellentmondóan, olyan is volt, hogy már "Csomagoljuk", aztán visszaugrott "Úton van, hamarosan érkezik"-re

    - vártam, és már készültem a feljelentésre.

    - a megrendeléstől számított 2 hét múlva egyszer csak jelentkezett a futárcég és hozta a csomagot.

    - a tápegység US csatlakozású és adaptert nem adtak hozzá, így magamnak kellett faragnom egyet a beüzemeléshez

    - maga a készülék tökéletesen működik az eddigi tapasztalatok alapján

    Így most a piaci átlagárnál néhány ezer forinttal olcsóbban lett egy Mi Box 3-am, de a szállítás körüli kételyek miatt nem érzem, hogy jó vásárt csináltam. Pláne ha arra gondolok, hogy ha garanciázni kellene majd neadjisten a készüléket, az valószűnáleg egy hasonlóan kétséges és ki tudja meddig tartó folyamat lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • janoskiss

    csendes tag

    A webshop-ot a Smartducks Ltd. üzemelteti, a számlát a Mi Global Stores Ltd. állítja ki, a garanciális ügyintézést (és szerintem az ügyfélszolgálati feladatokat is) az e-Helpdesk Kft. végzi... Elég katyvasz.

  • janoskiss

    csendes tag

    válasz *Mukeey* #242 üzenetére

    Teljesen egyetértünk, maga a shop jól össze van rakva. Pont emiatt felmerült bennem a kérdés: vajon kell-e őket bokáztatni?

    Naív válasz:
    Olyat nem olvastam róluk, hogy végül ne szállítottak volna, vagy a pénzt ne adták volna vissza.
    Az ÁSZF-ben a vásárlónak járó jogok, ahogy én láttam, korrekten el vannak ismerve (hogy aztán mennyire tartják ehhez magukat, az már más kérdés).
    Igyekezet is tapasztalható volt, hogy megtartsanak, mint vásárlót, de teljes korrektségről nem beszélhetünk.
    Ez alapján egy kicsit még bukdácsoló, de igyekvő webshop benyomását kelthetik.

    Nem naív válasz:
    Egy szürkeimportban utazó, a legalitás határán táncoló, a vevőket megvezető banda, a Xiaomi márkanév vélhető bitorlása, és a szállítási idővel való trükközés pedig szerintem jogszerűtlen üzleti magatartás.

    Szóval nem csodálkoznék rajta, ha valaki venné a fáradságot, hogy hatósággal kicsit megfingassa őket, ha nagyon a begyébe lépnek.

  • janoskiss

    csendes tag

    Sideinfo: magának a Xiaomi-nak a hivatalos support-ja se jobb egy fokkal sem: problémám akadt a kütyüvel és a publikusan elérhetőnél valamivel mélyebb infóra lett volna szükségem, de három körben (Amantól, Salonitól majd végül Kuldeeptől) olyan üres sablonválaszokat (szakzsargonban canned response-okat) kaptam, amivel tényleg a s*ggemet törölhetem ki.
    Bejött a rossz érzésem, olcsó kínai húsnak híg a leve történet tipikusan az egész Xiaomi
    Soha többet :(((

Új hozzászólás Aktív témák