Új hozzászólás Aktív témák

  • kelly416

    veterán

    válasz creation #78 üzenetére

    A lyukban nincs gond, ameddig el nem érjük az amerikai filmekben látott mókát, hogy hajlékonyak tömegesen laknak a metró alagútjaiban.
    Szánt szándékkal nem akartam írni a kék metrót, de ezek szerint egyszerre találtál rá mindkettőre. :C

    Amúgy nem tudom. Vannak dolgok, amikben jók lennének a gépek, vannak, amikben nem. Az én kezem alatt alig 80 mozdonyvezető szolgál. Amikor a sokadik hajnalukat húzzák egymás után, legszívesebben hazazavarnám aludni, de amikor elvállalta a munkát, elvállalta ezt is vele. Arról nem is beszélve, hogy csak az elmúlt 10 évben mennyit hajlott a törvény az Ő irányukba. Sok a pihenőidejük két szolgálat között, meg van szabva a maximális szolgálati idő, és azon belül is a maximális vezetési idő is. És mindezek ellenére is lehet azt mondani, hogy néha jobb lenne, ha gép vezetne. De amikor jön egy olyan döntéshelyzet, főleg itt mellékvonalon, hogy lovaskocsi, traktoros, teherautós van éppen veszélyhelyzetben, akkor nem tudod megtanítani a gépet, hogyan reagáljon. Ha lovaskocsi van ott, ahol éppen-éppen még belelógna, amikor odaérsz, jobb, ha nem dudálsz és csak "csendben" fékezel, mert fene sem tudja, hogy reagálnak a lovak a hangra. A traktorosnál, teherautósnál még többet kell mérlegelni pillanatok alatt. Mennyivel megy, hol van, van-e kereszteződés előtte úgy, hogy a hátulja még belóg, láthatóan túl van-e pakolva, stb. Nem egyszer van, hogy egy kürtre+vészfékezésre való idő marad az ívből kirobogva és futás kifelé a vezetőállásról, mert nem lesz aki elmesélje, mi is történt, de ez a ritkább eset. Vittük már el traktor orrát úgy, hogy a komának kilátszott a lába, baja nem lett a sokkot leszámítva, és csak azért nem bukott orra a fülke, mert a pót megtartotta. A kürt hangjától állítólag leblokkolt a koma. Volt már olyan is, hogy valaki rákürtölt a traktorra, a vezetője megijedt és befékezett a gáz helyett. Hibás döntés volt. De törtük már el fiatal lány lábát is oly módon, hogy a srác lefulladt amikor meglátta/hallotta a vonatot meg a kürtöt, pedig az még jó messze volt. Persze stressz, kapkodás, nem indul, nem indul, pedig tízen egynehány másodpercük volt, a vonat csak közeledik satu fékkel, de mindhiába, akkora tömeget (még egy kis Bz meg egy mellék esetén is) elég nehéz lelassítani 80-ról, a kislány kiugrott jobb1-ről, de már későn. Az autó meglendült az önindítótól, a kiscsaj alá esett, a vonat megtolta az autó farát, szegény lány még jobban alá került, az autó vezetőjének meg kutya baja nem lett. Pedig az Ő feje volt "becélozva" az ütközővel, ameddig meg nem lódult egy picit az autó.

    Nagyon sokszor az emberek figyelmességén múlik, és "nekünk" kell mérlegelni, hogy dudáljunk, vagy jobb, ha csöndben lemegy a sínekről és majd bekakik utána.

Új hozzászólás Aktív témák