Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kelly416

    veterán

    De jó lesz, elküldöm már az autót tankolni... lassacskán tényleg kihalhatunk, amit megalkottunk, az már-már egyedül is elpusztítja a világunkat. :DDD

  • kelly416

    veterán

    válasz MaUser #17 üzenetére

    Nem kell sok a fémszállal beszőtt útfelfestéshez, elektronikával és jeladóval szerelt táblákhoz. Onnantól jöhet a hó is, akkor is "látszik" majd a tábla meg a felfestés. Sőt, ezeket be lehet építeni mélyebbre is, és akkor az olyan országokban is el tudják helyezni, mint a miénk, ahol az alu táblaoszlop sincs biztonságban. Védessem le máris? :DDD

  • kelly416

    veterán

    válasz Vesa #43 üzenetére

    Köszönöm a bókot, de majd, ha nem csak Magyarországban tudsz gondolkozni,gondold újra. Sok-sok helyen nem jelentene potenciális ellopnivalót az út mellé állított doboz sem, de ezt itt minálunk nem lehet elképzelni.
    A másik, gondolj csak bele, hogy mekkora jeladók vannak a telefonodban. Miből tart ezt megsüllyeszteni 1m mélyre, és csak az antennát feltenni felszín közelbe? Semmiből? És csak, hogy tudd: vannak olyan szebb helyek, ahol a kedves utas betelefonál vagy egy telefonos alkalmazáson jelzi, hogy itt meg ott hibás az út, és azt javítják, nem pedig beletojnak és elkenik lapáttal, mint errefelé.

  • kelly416

    veterán

    válasz creation #74 üzenetére

    Mifelénk csak felső vezeték nélküli járművek szaladgálnak. Jelentem, én lakom az elmaradt övezetben. Csak Bz meg Uzsgyi az, ami erre megtalálható, azaz most van egy Dezső is kivételesen. De amikor éppen nincs vágányzár és jár felénk a Csörgő is, előszeretettel lopják el kisegíteni azt a fene jó villany vonalat, mert a büdös dízel még így is el tud jutni a nyílt pályán maradt gépért, hogy nincs villany abban a fránya vezetékben. :))

    Amúgy meg legjobb tudomásom szerint az egyik (nem, nem a négyes, mert évek óta megy már így a móka) metró olyannyira önállósítva van, hogy azért ül ott a metró vezető, hogy "ha baj van" tudjon ténykedni, illetőleg a tisztelt nagyközönség ne legyen bekakkantva, hogy "ezt nem is vezeti senki". Nem hiába van az, hogy a föld alatt, ahol eléggé jól védve van a sok berendezés, már pályába épített fizikai befolyásolókat is mernek alkalmazni, amik a szerelvényre épített fizikai alkatrészek érintés útján történő jelátvitelére vészfékeznek, minden egyebet a számítógép végez. A "bábu" meg ül elől, olvasgat, nézelődik, semmit nem csinál nem sok fizetésért.
    Kint a felszínen, ahol a síncsavarokat, néhol a síneket, és a többi berendezést meg rendszeresen piszkálják, ne adj Isten ellopják (de honnan veszik a 25 kilovoltos kesztyűt, amiben megfogják a vezetéket, azt nem tudom, mert ahhoz buta, hogy a nevét leírja, de ezt tudja), oda nem lehet fizikai befolyásolást építeni, mert sokszor még az elektromos/mágneses jelfeladáshoz szükséges kábelek is szublimálnak, pedig már dugdossák azt is rendesen.

  • kelly416

    veterán

    válasz creation #78 üzenetére

    A lyukban nincs gond, ameddig el nem érjük az amerikai filmekben látott mókát, hogy hajlékonyak tömegesen laknak a metró alagútjaiban.
    Szánt szándékkal nem akartam írni a kék metrót, de ezek szerint egyszerre találtál rá mindkettőre. :C

    Amúgy nem tudom. Vannak dolgok, amikben jók lennének a gépek, vannak, amikben nem. Az én kezem alatt alig 80 mozdonyvezető szolgál. Amikor a sokadik hajnalukat húzzák egymás után, legszívesebben hazazavarnám aludni, de amikor elvállalta a munkát, elvállalta ezt is vele. Arról nem is beszélve, hogy csak az elmúlt 10 évben mennyit hajlott a törvény az Ő irányukba. Sok a pihenőidejük két szolgálat között, meg van szabva a maximális szolgálati idő, és azon belül is a maximális vezetési idő is. És mindezek ellenére is lehet azt mondani, hogy néha jobb lenne, ha gép vezetne. De amikor jön egy olyan döntéshelyzet, főleg itt mellékvonalon, hogy lovaskocsi, traktoros, teherautós van éppen veszélyhelyzetben, akkor nem tudod megtanítani a gépet, hogyan reagáljon. Ha lovaskocsi van ott, ahol éppen-éppen még belelógna, amikor odaérsz, jobb, ha nem dudálsz és csak "csendben" fékezel, mert fene sem tudja, hogy reagálnak a lovak a hangra. A traktorosnál, teherautósnál még többet kell mérlegelni pillanatok alatt. Mennyivel megy, hol van, van-e kereszteződés előtte úgy, hogy a hátulja még belóg, láthatóan túl van-e pakolva, stb. Nem egyszer van, hogy egy kürtre+vészfékezésre való idő marad az ívből kirobogva és futás kifelé a vezetőállásról, mert nem lesz aki elmesélje, mi is történt, de ez a ritkább eset. Vittük már el traktor orrát úgy, hogy a komának kilátszott a lába, baja nem lett a sokkot leszámítva, és csak azért nem bukott orra a fülke, mert a pót megtartotta. A kürt hangjától állítólag leblokkolt a koma. Volt már olyan is, hogy valaki rákürtölt a traktorra, a vezetője megijedt és befékezett a gáz helyett. Hibás döntés volt. De törtük már el fiatal lány lábát is oly módon, hogy a srác lefulladt amikor meglátta/hallotta a vonatot meg a kürtöt, pedig az még jó messze volt. Persze stressz, kapkodás, nem indul, nem indul, pedig tízen egynehány másodpercük volt, a vonat csak közeledik satu fékkel, de mindhiába, akkora tömeget (még egy kis Bz meg egy mellék esetén is) elég nehéz lelassítani 80-ról, a kislány kiugrott jobb1-ről, de már későn. Az autó meglendült az önindítótól, a kiscsaj alá esett, a vonat megtolta az autó farát, szegény lány még jobban alá került, az autó vezetőjének meg kutya baja nem lett. Pedig az Ő feje volt "becélozva" az ütközővel, ameddig meg nem lódult egy picit az autó.

    Nagyon sokszor az emberek figyelmességén múlik, és "nekünk" kell mérlegelni, hogy dudáljunk, vagy jobb, ha csöndben lemegy a sínekről és majd bekakik utána.

Új hozzászólás Aktív témák