- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI internet
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darth_Revan
veterán
válasz dredjudge84 #66 üzenetére
Magyar jogszabályok és a BRFK állásfoglalása alapján igen, smkp.
Ha ittasan vezetsz vele, akkor max bukod a jogsidat és fél év múlva amikor bíróságra kerül az ügy, akkor lehet lobogtatni az EU jogszabalyokat és vagy lesz belőle valami vagy nem
Talán 2-3 év pereskedés és jogsi nélküli buszozás után a Kúria igazat ad neked[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz dredjudge84 #74 üzenetére
A pesti kitiltás sem egészen úgy van. A közösségi rollerek vannak korlátozva egyes kerületekben. A magán rollerekre nincs külön tilalom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Darth_Revan
veterán
válasz dredjudge84 #75 üzenetére
Rokkant kocsi nem lehet smkp, de ha elolvastad volna a jogszabályt, akkor tudnád.
Amit linkeltél, az egy régi, már elavult videó 2 évvel ezelőttről, amikor még valóban ment a fejvakarás, hogy mik ezek az ízek, de azóta sok víz lefolyt a Dunán, a rendőrök észrevették, hogy smkp fogalmába simán bele lehet minősíteni ezt a beépített elektromos motorral meghajtót járművet és ki is jelentette a rendőrség és ügyészségi állásfoglalás is volt, hogy minden elektromos roller az smkp.
Azt meg ne is említsük, hogy az úriember nem szakjogász, hanem egy gépkocsi oktató, aki nem biztos hogy annyira jól tudja értelmezni a jogszabályt és lehet hogy csak mint használó tudja értelmezni de nem tud jogászi fejjel gondolkodni és úgy értelmezni. (Sajnos lehet ez is közrejátszott az "elektromos kerékpárok" tekintetében is annak a tévhitnek, hogy "erre nem kell semmi". Attól hogy celebet csinált magából és többnyire igazat mond meg nem jelenti azt hogy nem téved soha....ebbe az esetben az utóbbi áll fenn.
Lehet hoborogni es elavult cikkeket és videókat keresni, de az, hogy minden elektromos roller a jelenlegi jogszabályok és állásfoglalások alapján Magyarországon smkp, és úgy is kell eljárni ha annak vezetője ittas vagy balesetet okoz, az tény.
Lehet elavult cikkeket és videókat mutogatni a rendőrnek ha ittasan megfognak ilyennel, max kirohognek
De szerintem itt zárjuk le ezt a témát, el kell fogadni hogy ez a jármű smkp, majd talán ha egyszer életbe lép a korábban említett szabályozás akkor lesz változás de addig is ittasan tilos vezetni és ha nincs jogsid akkor ne csinálj semmit amivel felhivod magadra a figyelmet.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz dredjudge84 #77 üzenetére
Jogos. Ez a Várnegyed tiltás nem volt meg. Viszont emberünk meg sem említi a KFB -t, ami szintén kötelező az SMKP -ra.Egyik fórumtársunk megpróbálta. Ennyit az SMKP baromságról.
Halkan jegyzem meg, hogy a MABISZ sincs a jogszabályi helyzet magaslatán, mivel az SMKP nem gépjármű.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
hericstamas
tag
válasz dredjudge84 #126 üzenetére
Az előd, ennek ez egyes verziója pár apróságban különbözik csak: az első, hátsó lámpa, a "kormány rögzítő biztonsági pöcök" és a macskaszemek a kormányrúdon. Az első lámpa a régin jobban, nagyobbat világít. A hátsó viszont kisebb volt és kevésbé látszott. A régin a pöcök meg oldalról betolós volt.
Csak onnét tudom, hogy egyik haverom vett egy évre utánam egyet, de már egy picit más volt.
Volt egy külön német piacos is belőle, azt hiszem az kisebb végsebességgel jött ki.
Ha együtt megyünk sebességben semmi különbség nincs.
Talán mintha még a tempómat lett volna más az újon, de az új szoftverrel megoldották.[ Szerkesztve ]
Az is demokrácia amikor két farkas és egy bárány szavaznak, hogy mi legyen a vacsora. :-)
-
Somatom
veterán
válasz dredjudge84 #128 üzenetére
Ha van II, akkor az I az elődmodell. Ha jól tudom, akkor a motorban is van változtatás. A kormány rögzítője is más. Nem tudom, hogy milyen változtatás kell ahhoz, hogy nálad elődmodellnek minősüljön.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz dredjudge84 #130 üzenetére
Azért nem utódmodell, mert a webshopok nem tudnak (vagy nem akarnak) különbséget tenni? Ha megkötöd rá a német biztosítást és szeretnéd felragasztani rá a rendszámot is tartalmazó, igazoló matricát, akkor rájössz, hogy ez nem ugyanaz a modell.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hericstamas
tag
válasz dredjudge84 #132 üzenetére
Akkor az előd alatt - amit használok - az előző G30-as szériát [link] értem, a cikk pedig a "New Generation : Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway"-ről szól. [link]
80 dkg-val nehezebb lett az újabb.
Itt pedig a német verzióról egy video [link][ Szerkesztve ]
Az is demokrácia amikor két farkas és egy bárány szavaznak, hogy mi legyen a vacsora. :-)
-
Icetee
aktív tag
válasz dredjudge84 #141 üzenetére
A 2020-ban Kínában alapított Suzhou Brightway Intelligent Technology Co., Ltd a Xiaomi ökológia lánc tagja. A kutatás-fejlesztésre, valamint az e-robogók és elektromos kerékpárok gyártására és forgalmazására összpontosító vállalat átfogó megoldásokat kínál a termelési kapacitásra és a vállalati működésre, amelyek kulcstényezőként szolgálnak az üzleti életben. A Navee N65 elektromos roller egy több, mint 500.000 dolláros közösségi finanszírozási projekt eredménye.
[ Szerkesztve ]
-
Icetee
aktív tag
válasz dredjudge84 #146 üzenetére
Árban hasonló (talán kicsit olcsóbb is), hatótávban azonos de terepen lényegesen jobb.
De még mindig a G30-al szemezek. Nekem a nagy kerekek miatt (olyan mint egy talicska) városban nem túl ideális, meg hát 23Kg.... ami azért elég nehéz!Viszont aki inkább terepen használja, annak parádés. Úgy mentem 25-el a murván meg az emelkedőn mint a golyó. Egy pillanatra sem féltem hogy elborulok. Olyan emelkedőn felment, ahol azt hittem a negyedéig sem jutok. Ott a Pro 2 már az elején letérdelt volna
Elvileg akár 900W-ot is tudhat a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz dredjudge84 #146 üzenetére
Navee N65 500W 48V 12,5Ah Emelkedőn a g30 feltol neki elkapar a kereke 50Wh-val több aksi van benne mint a G30-ba, de sok tapasztalat szoftveresen még nincs vele.
A peak csak beállítás kérdése a G30-az is fel tudod tolni 2Kw-ig
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
szpali
addikt
válasz dredjudge84 #149 üzenetére
Pali csibész teste 90kg, + ruha, táska, egyebek
szóval olyan 95-100kg terheléssel a G30P 65km-e "S" módban, a valóságban 30-35km körül alakul, ami (nekem) városban elégiPhone 13 Pro/Mi13 || MBP M1 Pro 14 || Philips 55OLED805 | Denon X2400 | Wharfedale Diamond 240+220C+220+10.GX || Signum Z28NEL & Bertone Cabrio Z18XE
-
Tamás9x
őstag
válasz dredjudge84 #149 üzenetére
A g30 36v-os az n65 pedig 48v-os A távolság70kg-os testtömeg alatt értendő. és eco módban Alattam a G30 sportban oylan 38km max. de ez füg az útminőségtől, és jellegtől is, ha van emelkedő akkor kevesebb
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Icetee
aktív tag
válasz dredjudge84 #152 üzenetére
Én 186cm vagyok és 88Kg. Egy fél akkut mentem kb az N65-el és így mentem kb 20Km-t nyélgázon, dombon, murván emelkedőn ahol csak lehet. Szerintem 35-40-et elmegy így, bár ha sokszor kell megállni és elindulni, akkor már csak 30-35. Az autónál is akkor nő a fogyasztás, ha sokszor kell megállni + elindulni és ott nem mind1, hogy egy Dodge Ram-al araszolgatsz vagy egy Suzuki Swifttel Pályán a Ram se fogyaszt olyan sokat.
Olyan emelkedőn ment fel ez a Navee, hogy csak pislogtam. Most az hogy hátul vagy elöl hajt mind1, mert nem álló helyzetben indulsz neki a nagy emelkedőnek. Ott egyik se indulna el szerintem. -
Tamás9x
őstag
válasz dredjudge84 #152 üzenetére
Ez így nem igaz, vannak dolgok amiket nem tudunk, a motor huzal vastagsága a vasmag mérete párszáma, a mágnes felülete mélysége. Lehet ez is csak 350W, de 500W-ig lehet folyamatosan hajtani, a feszültség miatt. Ha csak a nyers matekot nézzük, kb ugyanannyit kell tudnia, kicsit többet... mert az 500W-os motor nem erőlködik annyira, így nem kell folyamatosan pumpálni bele.
Icetee: De számít hol hajt, mert felfelé, laza talajon, leveleken fűbe elkapar, főleg ha teleszkópos az orra, mert akkor fogja és sima rugó lévén elpattog a tárgyakon. Ez tapasztalat. Terhelni a hátulját szoktuk a rollernek, így ott jobb tapadás keletkezik mint elöl.
Bármelyik roller el tud indulni álló helyzetben ez csak CFW bállítás kérdése ilyenkor 65A-t simán benyalja induláskor.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
addikt
válasz dredjudge84 #137 üzenetére
De azt jelenti.
G30D német verzió (20km/h)
G30E EU verzió (25km/h)
G30P global (USA) verzió 20mph
G30LE csökkentett hatótávú EU-s verzió
G30LP csökkentett hatótávú global verzió20mph = ~30km/h
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
hericstamas
tag
válasz dredjudge84 #134 üzenetére
“Usa-ban használom.” De csak 27-et megy velem 91 kg.
Az is demokrácia amikor két farkas és egy bárány szavaznak, hogy mi legyen a vacsora. :-)