Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Akkor ezt mar nekem nem kell leirnom.
Mondjuk ettol fuggetlenul minden bizonnyal tenyleg bajban lehet az informatikaoktatas, mert ahogy elnezem, olyan nagyon konkretan nincs kitalalva, hogy mit is kellene oktatni, meg nem lehet egyszeru olyan oktatot sem talalni, aki ert hozza es nem megy el az iparba dolgozni joval tobb penzert, hanem tanit.
(#71) hunfatal: ne viccelj mar, mitol lenne alap a geposszerakas meg a windoz install? Meg minek? Ezek olyan dolgok, amikkel a userek 99%-a nyugaton nem is talalkozik es mi is egyre inkabb arra haladunk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Szeritem, aki tud kattintani az egérrel meg olvasni, az fel tudja telepíteni."
Akkor meg minek oktassak?... Vagy mifele jartassagnak a jele az, ha az ember meg tudja csinalni?
A gepszerelessel meg az van, hogy annak lassan befellegzik: a hagyomanyos PC egyre inkabb eltunik, helyette laptopok, netbookok, tabletek, egybeintegralt apro kis asztali gepek terjednek, amikben tul sok keresnivaloja nincs egy atlagusernek.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #85 üzenetére
Itt arrol van szo, hogy informatikanal nem a hardver a lenyeges, hanem a szoftver: irodalomoran sem az offszetnyomasrol meg a konyvkotesrol van szo. Persze, lehetne azt is tanitani, csak nem latom, hogy annyi ertelme lenne, ami miatt erdemes lenne barmennyivel is megnovelni az amugy is tul nagyra hizott tananyagot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #99 üzenetére
"hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha tudjak, hogy mit hova kell dugdosni a gep osszerakasakor? Semennyire, a PH-s SSD-s topikokban remekul lehet latni, hogy rengeteg szerelomester keptelen megerteni pl. azt, hogy nem lehet csak es kizarolag a max. atviteli sebesseggel jellemezni egy hattertarolot (ezzel persze egyaltalan nem akartam azt suggalni, hogy az IOPS fogalma alapmuveltseg lenne, vagy hogy akar kozepiskolas tananyagnak kellene lennie).
"az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha megtanitjak nekik, hogy Windows installkor a nextet kell nyomogatni? Semennyire.
Latod, teljesen egyetertesz velem.
"A túl nagyra hízott tananyag meg természetes folyamat"
Egyaltalan nem az. Az anyag novelese azzal jar, hogy kevesebb ido jut mindenre, rohanas van es a vegen az van, hogy tomegevel kerulnek ki az altalanos iskolabol olyan diakok, akik meg olvasni sem tanultak meg; keveset fog, ki sokat markol.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Alapdolgok azért nem ártanak. Pl. hogy ki tudjon választani egy gépet megának, ne húzzák be a csőba a Tescoban mikor megy venni."
Es ezt igy hogy? Lenne olyan erettsegi tetel, amire az lenne a valasz, hogy "i7-820-at veszek Giannitol es tulhuzom"? Es ez olyan tudas lenne, ami tiz-husz ev mulva is hasznalhato? Ne hulyits mar...
Meg persze akkor mar miert csak PC-k? Ennyi erovel az is lehetne iskolai tananyag, hogy hogyan valasszunk mosogepet, mire figyeljunk repulojegy foglalaskor, akarmi - rengeteg pillanatok alatt elavulo kacattal lehetne tomni a diakok fejet, tenyleg, meg ugyse kapnak ebbol eleget.DRM is theft
-
dabadab
titán
Es ennek mi ertelme lenne? Ennyi alapjan tovabbra sem tudnak rendesen valasztani es barmi konkretumot mondanak nekik, az ugyis elavul par even belul.
A mosogepekhez valo vasarlasi utmutato meg nem reszet a technika tananyagnak.A kozoktatas nem arrol szol, hogy megprobaljuk belegyomoszolni a tantervbe a kis kedvenceinket, mert annak jo vege nem lesz.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #188 üzenetére
"Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit."
Dehogy. Ami érdekli a diákokat, azt megtanulják, ami nem, abból valahogy megszerzik a szükséges jegyeket - hatalmas különbség.
Mondjuk egy jó tanár simán fel tudja kelteni az érdeklődést a tárgy iránt a diákok jó részében - de ehhez tényleg jó tanár kell, az meg nincs sok.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #191 üzenetére
"a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs."
A lenyeg?... Szerintem ez az, ami igazan tok mindegy.
"normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják."
Nem, ez inkabb alomvilagban van igy, a normalis az, hogy ha valakit valami nem erdekel, nem tudja a temat semmihez sem kotni, akkor pillanatok alatt kiesik a fejebol. Igy mukodik az ember, ezen tul sokat nem lehet valtoztatni.
"Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni"
Viszont az fontos lenne, hogy ugy tanitsak, hogy annak eredmenye is legyen - es ennek tenyleg resze lenne annak az alapos atgondolasa, hogy mit tanitsanak.
(#192) hcl: Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá.
Viszont azt jelenti, hogy nem fogja megtanulni. Persze, a jegyet megszerzi valahogy (tanul hajnalig, korrepetitorhoz jar, puskazik) csak eppen a tudast nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft