Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
A hibrid vonalat simán lehet erősebb Nvidia Soc-al folytatni.
A Nintendo-nak van egy hatalmas aduásza: sosem szállt be a hardver spec-ek agyatlan epeen méregetésébe, így a koncepcionálisan parasztvakítás 4K-ba sem kell csak presztízsből beszállnia.
Amíg az Xbox meg a PS5 alig bírja majd kikínlódni magából a 4K 60fps-t, addig a Switch 2.0 röhögve megoldja mobil hardverrel ugyanazt a látványt fullHD-ban és a konzol gamerek 95%-a semmilyen minőségromlást nem fog tapasztalni, mert eleve nem látja a különbséget a 4K és a fullHD között.A visszafelé kompatibilitás sem lesz probléma, a Switch sem kompatibilis sem a WII-vel sem a 3DS-el, a 1st party címek el tudják adni az új konzolt is, ahogy a Switch-et is gyakorlatilag 1db. Zelda vitte sikerre.
Ha pedig a gyengébb hardver teljesítményt a kisebb felbontással lehet kompenzálni, úgy a 3rd party címek sem maradnak el. -
#54625216
törölt tag
válasz xeon forever #45 üzenetére
Bármilyen felbontás között lehet látni a különbséget, ha nem teszted hozzá a képernyőméretet és a nézési távolságot.
Ezért szoktak nettó pixelszám helyett ppd-ről (pixel per degree) beszélni.
Ha pl. megnézed az nvidia ppd kalkulátorát ki tudod számolni, hogy egy adott felbontású és fizikai méretű displayt milyen közelről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.Egy átlagos, egészséges embernek kb. 60ppd a határ, e felé menni felesleges. Ez átlagos érték 20/20 éleslátással számolva, ettől egyes emberek szeme eltérhetnet felfelé és lefelé is, a népesség 1%-a pl. majdnem a dupláját, azaz 120ppd-t is képes megkülönböztetni, de a konzumer termékeket az átlaghoz igazítják.
Ha 60ppd-t veszünk alapul, akkor egy 50"-os fullHD TV, 2 méterről nézve 62.1ppd. Ugyanezt a TV-t 4K-ban már 90cm-ről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.
Ha az átlag 2.5 méter "kanapé" távolságról akarod nézni, ahogy a konzol gamerek többsége, a 60ppd-hez 140" azaz 355cm képátlójú 4K TV-t kellene venned.
De még ha hajlandó vagy is beruházni egy ekkora TV-re, létezik olyan, hogy ideális nézési szög, ami 16:9 képaránynál kb. 45 fok, azaz minél nagyobb a TV-d, annál messzebb kell ülnöd, hogy kényelmesen tudd nézni.Fontos, hogy itt kanapé távolságokról beszélünk. Mivel a ppd függ a nézési távolságtól, a 4K számítógép monitorok más megítélés alá esnek, mert íróasztalon, fél méterről nézve egy 32" 4K monitor már csak 54.4ppd.
A 4K-nak ettől még lehet értelme a konzol gamingben, kb. úgy lehet felfogni, mint a supersampling-et: túlmintavételezed a látványt és hiába nem látod már a pixeleket, attól még a látvány a nagyobb samplingnek köszönhetően szebb, tisztább.
A kérdés, hogy milyen áron. A 4K-nak sajna annyival nagyobb az erőforrás igénye, hogy a minimális különbség a látványban egyszerűen nem indokolja.
És itt jön be a Nintendo előnye: ők megengedhetik maguknak, hogy a célközönség valós igényeit vegyék alapul és ne bonyolódjanak farokméregetési versenybe a konkurenciával.
A Sony nem teheti meg, hogy ha az XBox 4K 60 fps-t igér, akkor ők csakazért is megmaradjanak fullHD-nál, hogy az így megspórolt teljesítmény többlet majd becsszóra a PS5 játékok részletgazdagságában fogják kamatoztatni, mert a célközönség a hardver specekre veri magát (majd később panaszkodik, hogy szarok a játékok).
A Nintendo-nak nincs ilyen nyűge. Kiadják a konzolt max. fullHD felbontással, persze megy majd a fikaáradat, hogy gyenge hardver, 2020-at írunk b..zmeg, stb. Aztán megjelenik a termék, lesz rá indulásnak Zelda meg Mario, a fanok minden rossz előérzetük ellenére megveszik és jéé, feleslegesen paráztak, mert teljesen jó a képminőség. Később jönnek a kritikák is, hogy megint a Nintendo nyert, mert megtalálta a hardver / képminőség / ár háromszögben az ideális arányt, mintha amúgy józan paraszti ésszel végiggondolva ne lehetett volna előre látni.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Érdekes a Nintendo-nál, hogy mennyire tartják az árukat a játékok. Zelda vagy Odyssey használtan simán 10k fölött kelnek el, újonnan semmit sem csökkent az áruk és még így is millió számra veszik, miközben a hasonló kategóriás 2-3 éves játékokat a konkurens platformokra már úgy dobálják utánad 70-90% kedvezménnyel.
Ami még furcsább: azáltal, hogy az ember nem vesz hetente új játékot a Switch-re, rendesen végigjátsza, amije van, ezáltal a játékélmény sokkal erősebb, mert ha elakad nincs kéznél másik, könnyebb, gyorsabb sikerélményt adó játék, amire átugorhat.
5-10 éves unokaöccseimen látom, hogy PC-n átlag negyed/félóránként váltanak át más játékra, míg Switch-en képesek órákat szenvedni egy pályával, mert van rá 3-4 játékuk (amiből 1 a Fortnite) és kész.Persze a Te dolgod, de szvsz nem a játékok számából kell kiindulni, hanem a minőségi játékidőből. Ha az az 5-10 játék ugyanannyi szórakozást nyújt, mint más platformon 20-30 játék, akkor már megéri. És itt nem a nettó "played" időre gondolok, hanem arra, amikor valóban élvezed is a játékot és nem pótcselekvéssel töltöd a játékidőt, pl. lootboxokat farmolsz, vagy ruszki cheaterekkel küzdesz újabb és újabb kozmetikai itemekért, hanem amikor a játék valódi tartalmával játszol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.