Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    A hibrid vonalat simán lehet erősebb Nvidia Soc-al folytatni.
    A Nintendo-nak van egy hatalmas aduásza: sosem szállt be a hardver spec-ek agyatlan epeen méregetésébe, így a koncepcionálisan parasztvakítás 4K-ba sem kell csak presztízsből beszállnia.
    Amíg az Xbox meg a PS5 alig bírja majd kikínlódni magából a 4K 60fps-t, addig a Switch 2.0 röhögve megoldja mobil hardverrel ugyanazt a látványt fullHD-ban és a konzol gamerek 95%-a semmilyen minőségromlást nem fog tapasztalni, mert eleve nem látja a különbséget a 4K és a fullHD között.

    A visszafelé kompatibilitás sem lesz probléma, a Switch sem kompatibilis sem a WII-vel sem a 3DS-el, a 1st party címek el tudják adni az új konzolt is, ahogy a Switch-et is gyakorlatilag 1db. Zelda vitte sikerre.
    Ha pedig a gyengébb hardver teljesítményt a kisebb felbontással lehet kompenzálni, úgy a 3rd party címek sem maradnak el.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz xeon forever #45 üzenetére

    Bármilyen felbontás között lehet látni a különbséget, ha nem teszted hozzá a képernyőméretet és a nézési távolságot.
    Ezért szoktak nettó pixelszám helyett ppd-ről (pixel per degree) beszélni.
    Ha pl. megnézed az nvidia ppd kalkulátorát ki tudod számolni, hogy egy adott felbontású és fizikai méretű displayt milyen közelről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.

    Egy átlagos, egészséges embernek kb. 60ppd a határ, e felé menni felesleges. Ez átlagos érték 20/20 éleslátással számolva, ettől egyes emberek szeme eltérhetnet felfelé és lefelé is, a népesség 1%-a pl. majdnem a dupláját, azaz 120ppd-t is képes megkülönböztetni, de a konzumer termékeket az átlaghoz igazítják.

    Ha 60ppd-t veszünk alapul, akkor egy 50"-os fullHD TV, 2 méterről nézve 62.1ppd. Ugyanezt a TV-t 4K-ban már 90cm-ről kell nézni, hogy lásd a felbontásbeli különbséget.
    Ha az átlag 2.5 méter "kanapé" távolságról akarod nézni, ahogy a konzol gamerek többsége, a 60ppd-hez 140" azaz 355cm képátlójú 4K TV-t kellene venned.
    De még ha hajlandó vagy is beruházni egy ekkora TV-re, létezik olyan, hogy ideális nézési szög, ami 16:9 képaránynál kb. 45 fok, azaz minél nagyobb a TV-d, annál messzebb kell ülnöd, hogy kényelmesen tudd nézni.

    Fontos, hogy itt kanapé távolságokról beszélünk. Mivel a ppd függ a nézési távolságtól, a 4K számítógép monitorok más megítélés alá esnek, mert íróasztalon, fél méterről nézve egy 32" 4K monitor már csak 54.4ppd.

    A 4K-nak ettől még lehet értelme a konzol gamingben, kb. úgy lehet felfogni, mint a supersampling-et: túlmintavételezed a látványt és hiába nem látod már a pixeleket, attól még a látvány a nagyobb samplingnek köszönhetően szebb, tisztább.
    A kérdés, hogy milyen áron. A 4K-nak sajna annyival nagyobb az erőforrás igénye, hogy a minimális különbség a látványban egyszerűen nem indokolja.
    És itt jön be a Nintendo előnye: ők megengedhetik maguknak, hogy a célközönség valós igényeit vegyék alapul és ne bonyolódjanak farokméregetési versenybe a konkurenciával.
    A Sony nem teheti meg, hogy ha az XBox 4K 60 fps-t igér, akkor ők csakazért is megmaradjanak fullHD-nál, hogy az így megspórolt teljesítmény többlet majd becsszóra a PS5 játékok részletgazdagságában fogják kamatoztatni, mert a célközönség a hardver specekre veri magát (majd később panaszkodik, hogy szarok a játékok).
    A Nintendo-nak nincs ilyen nyűge. Kiadják a konzolt max. fullHD felbontással, persze megy majd a fikaáradat, hogy gyenge hardver, 2020-at írunk b..zmeg, stb. Aztán megjelenik a termék, lesz rá indulásnak Zelda meg Mario, a fanok minden rossz előérzetük ellenére megveszik és jéé, feleslegesen paráztak, mert teljesen jó a képminőség. Később jönnek a kritikák is, hogy megint a Nintendo nyert, mert megtalálta a hardver / képminőség / ár háromszögben az ideális arányt, mintha amúgy józan paraszti ésszel végiggondolva ne lehetett volna előre látni.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Wesder #52 üzenetére

    Érdekes a Nintendo-nál, hogy mennyire tartják az árukat a játékok. Zelda vagy Odyssey használtan simán 10k fölött kelnek el, újonnan semmit sem csökkent az áruk és még így is millió számra veszik, miközben a hasonló kategóriás 2-3 éves játékokat a konkurens platformokra már úgy dobálják utánad 70-90% kedvezménnyel.

    Ami még furcsább: azáltal, hogy az ember nem vesz hetente új játékot a Switch-re, rendesen végigjátsza, amije van, ezáltal a játékélmény sokkal erősebb, mert ha elakad nincs kéznél másik, könnyebb, gyorsabb sikerélményt adó játék, amire átugorhat.
    5-10 éves unokaöccseimen látom, hogy PC-n átlag negyed/félóránként váltanak át más játékra, míg Switch-en képesek órákat szenvedni egy pályával, mert van rá 3-4 játékuk (amiből 1 a Fortnite) és kész.

    #55 GodGamer5

    Persze a Te dolgod, de szvsz nem a játékok számából kell kiindulni, hanem a minőségi játékidőből. Ha az az 5-10 játék ugyanannyi szórakozást nyújt, mint más platformon 20-30 játék, akkor már megéri. És itt nem a nettó "played" időre gondolok, hanem arra, amikor valóban élvezed is a játékot és nem pótcselekvéssel töltöd a játékidőt, pl. lootboxokat farmolsz, vagy ruszki cheaterekkel küzdesz újabb és újabb kozmetikai itemekért, hanem amikor a játék valódi tartalmával játszol.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák