Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz Renok #1 üzenetére

    ebben csak az a gáz, hogy az Nvidia féle megoldás egy szabványos Dx 12 RT re épül innentől a fejlesztőnek nem a hardvert kell ismernie hanem az API-t amire portolja és azt ismeri . Erre a nyílt DX 12 Ray-Tracingra pedig mindegyik gyártó olyan hardveres megoldást nyújt, amilyet akar. Tehát pont elég humbug a cikkben említett dolog, ennek csak akkor lenne értelme ha direkt egyetlen hardverre akarnának optimalizálni, mondjuk a az nvidia RTx sorozatra, de annak meg nem sok értelme van akkor ha AMD másfajta megoldást hozott volna a navival vagy Microsoft módosítja az RT imlementációt a Windowsban.
    Most pont hogy nyílt lapokról van szó, Microsoft feldobott egy labdát és mindhárom gyártónak lehetősége van / lett volna rá megoldást hozni. Most azt hogy ezt nem teregeti ki Nvidia szerintem nem túl nagy gáz...

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz GodGamer5 #9 üzenetére

    miért kerülne fullra leváltásra? erről még semmit sem tudni. Abu vizionált már annyi mindent az Nvidia ellen az AMD mellett,a világmegváltó dolgokról, ami nem jött be hogy nem lenne elég hozzá az összes ujjam megszámolni, amennyi mellé trafált.Elég a pár hónappal ezelőtti "mostantól 8 GB ram kevés lesz mert olyan textúrák lesznek hogy csak na" Aztán naviból kimaradt a HBCC valahogy és 8 GB rammal jön...
    és miért esne be az ára ez miatt? miért RT nélkül lassabbak az RTX kártyák, mint a konkurencia?

    GodGamer5: miért mit tudsz erről konkrétan? A korlátozásról annyit,hogy Subgroup alapú motorral PC-n jelenleg egyetlen grafikus motor rendelkezik, a Crytek féle. Az összes többi háromszögekkel operál, Frostbite/ Unreal mindegyik. Innentől kezdve az , hogy mi lesz konzolon és mi lesz PC-n két különböző dolog. A vége az lesz szerintem hogy ha akarsz RT-t akkor kapsz felhős támogatást hozzá konzolon, vagy marad a kamu RT amit demózott a Crytek. fele annyi dolgot nem számoltattak RT vel, a demóban(tükröződések pl ) mint a DX féle RT.[link][link]

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #14 üzenetére

    aham azóta se jött ki róla semmi i nfó, nem véletlenül.Közben több hozzáértő elkezdte boncolgatnia demót: [link]
    aztán ez lett a vége: [link]
    Az egy nagyon fasza marketing volt amit bevett mindenki aztán azóta terjeszti az igét. Aki kicsit is dolgozott akár hobbiból RT vel, hobbi renderelésből bármiből az tudja, hogy nem esik le a fáról a valós idejű RT semmilyen subgroupokkal sem,ehhez erő kell. A jelenlegi RT beépítések csak a felületét súrolják annak amire képes lehet a Raytracing és hiába írod, hogy hasonló megoldást lehet elérni előre letárolt megoldással, a z RT lényege nem az hogy szebb legyen, hanem hogy reális valós időben a játékos döntései alapján hozott változások fényében gerenrálja az effekteket.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #17 üzenetére

    részegységek/ tömbösített voxelekre utaltam vele ami az eljárás egyik lényegét adná szerinted.

    Ez nem változtat azon, hogy Vega 56-n egy közel sem olyan részletességű RT futott mint BF5 alatt. nem tolta túl, a Crytek nyilatkozott az ügyben, második link.... Ráadásul előre letárolt jelenet volt amit valós időben számoltattak ki vele, nem ingame.

    Te írtad valamelyik cikk alatt,hogy a voxeleket csoportosítva ütköztetve lehetne gyorsítani az eljárást.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #20 üzenetére

    VXGI is ilyen csoportosítás alapján működik, bár nem túl gyors,, az igaz,de így is erőforrást spórol. Ha jól értelmezem akkor jelenetenként csak azokat az egységeket dobja ki amikkel valós ráhatás illetve ütközés történt a többit bent hagyja, szemben a DXR rel ami minden egyes jelenetnél új csoportot alkalmaz.

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Carlos Padre #25 üzenetére

    tévedsz.Microsoft meghirdette azt RT szabványos specifikációját és mindhárom gyártónak ez alapján kell ( ett volna) bemutatni megoldást, ebből egyedül Nvidia lépett eddig.

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz sb #36 üzenetére

    Szerintem te nem érted miről van szó és ezért pontosan az hülyeség az amit írtál mert ugyan azt írtad le mint Abu csak más köntösben.
    Van egy szabvány Dx 12 eljárás( nem egy X86 utasításkészlet és nem egy API ról beszélünk, de keverhetjük a dolgokat még) amire mindenki úgy ír szoftvert és úgy tervez hardver ahogy akar.
    Több mint másfél éve kiadta Microsoft a DXR szabvány követelményeit.Ha valaki meg akart felelni a DXR követelményeinek az alapján implantálja a saját grafikus motorjába és nem az érdekli hogy fut az Nvidia kártyán, hanem az hogy általánosan jól fusson mindhárom hardveren ha/ amint támogatják Intelnél és AMD nél is.
    Ez alól kivétel a támogatott programok és játékok,de oda Nvidia kiadja a szükséges információkat, ezért tudott a Frostbite nem szabványos DXR Raytracingot használni a BF5 alatt Turingon, ugyan is az nem azt használ.
    te azt várnád el, hoyg a szabvány Dx 12 eljárást kifejezetten Nvidiára formálják rá. És ha most mondjuk így 18 hónap késéssel Navi támogatná akkor mi lenne?

    Szóval de, hülyeség azt elhinni és terjeszteni, hogy Nvidia nem adja ki a partnereinek a szükséges információt, és de, hülyeség azt elvárni hogy egy szabvány nyílt eljárásra a saját maga által kialakított szoftveres és hardveres specifikációt nyílttá tegye többek között a konkurencia felé már ha ez egyáltalán így van és nem egy Abu féle "szerintem" költemény.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #38 üzenetére

    hogyne . Honnan van az infó? valami belsős kapcsolat amiről senki nem tud?
    100 címről beszélünk amiben Nvidia biztos vagyok hogy segítséget nyújt az érintetteknek.Hosszú tesztelni? egy oylan eljárást amit eddig nem alkalmaztak még a játékfejlesztők. Ezen meglepődjek?
    Szerintem alaptalan vádaskodás amit írsz.Ilyen dolgokat esetleg majd támogass meg egy kis konkrét infóval ha tudsz, hogy lássuk mi a valóságalapja.Szerintem nem véletlenül virít minden RT cím elején az Nvidia logó...

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #38 üzenetére

    Ez messze nem az amit te leírtál itt.

    Itt a valódi ok:

    "At the very least, raytracing succeeds in performing specular reflections where current gen of techniques fail. While we can use VCT for rough specular reflections.

    This is why we will be moving towards raytracing. Starting with the integration of RadeonRays and Metal Raytracing in the near future, and later we’ll integrate RTX/DXR as the Vulkan and/or D3D12 RenderSystems are implemented.

    Our current plan is to implement the following algorithm:

    Futhermore, we are interested in futher expanding VCT solutions rather than just being locked up to DXR. Building an SDF (Signed Distance Field) could accelerate traversal of the VCT probe.

    Teljesen más úton indultak el.
    és azt támasztja alá amit leírtam fentebb, hogy ők általánosan felelnek meg az API-knak nem pedig az Nvidiának..

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    még egyszer olvasd el amit írtál. Ők nem Nvidára akartak optimalizálni, egy szoftveres RT-n dolgoztak más úton, nem eleve az Nvidia és a DXR alapján akartak dolgozni hanem most térnek és tértek át rá

    Ah bocs közben 4 ablak és topik van megnyitva.

    Hát mit mondjak, nagyon komoly motor.Azt sem tudták 3 héttel ezelőttig merre induljanak el most térnek át szabványos megoldásokra.Eléggé érthető miért nincs náluk még egy RTX dokumentáció. szóval jah, elég merész erre alapozni mondjuk a véleményedet és általánosságban egy fórumon megint sározni a zöldeket.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

Új hozzászólás Aktív témák