Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz speed471 #182 üzenetére

    Szerintem úgy fog alakulni a szabályozás/joggyakorlat, hogy mindenképp a te felelősséged lesz egészen addig amíg fizikailag bele tudsz nyúlni az autó irányításába. Aztán ha már erre nincs lehetőség akkor meg a gyártóé.

    Amúgy lehet egy lelkivilágod ha téged megnyugtat, hogy eldöntheted ki haljon meg egy balesetben :) Biztos kellemesen fogod álomra hajtani a fejed, hogy naah, hát milyen jól csináltam hogy a buszmegállóban állókat ütöttem el nem a zebrán elém lépőket.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • DigitXT

    félisten

    válasz speed471 #182 üzenetére

    Ne haragudj, de ez egy nagy katyvasz. Pontosan mit szerettél volna közölni?

    Te döntesz. Naponta 100x felülbírálod a KRESZ-t, nem adsz elsőbbséget és
    ijesztegeted a szembejövőket szórakozásból. Vagy nem. De az a félelmetes,
    hogy akik ezeket csinálják többé-kevésbé rendelkeznek jogosítvánnyal, csak
    a kis agyukra van bízva, hogy hogyan döntenek: hát sokszor rosszul... Én se
    vagyok szent. Estem már a motorral, saját hibából (bár másnak - még! - nem
    okoztam kárt, és szerencsére nem is szenvedtem el, más hibájából). Viszont,
    ha azt a "még"-et ki lehetne tolni, vagy végleg elkerülni valami vezetés-segítő
    cuccal, én lennék az első, aki megy, és megveszi. Pl. ABS, ASR, meg pl. vmi
    éjjellátó/figyelmeztető cucc, hogy ne vadásszak szarvasra, és haljak bele...:B
    Nem hiszem, hogy motorkerékpárból lesz valaha teljesen autonóm. Vagy HA
    igen, akkor annak lenne bármi értelme. De a magam részéről nem szeretnék
    megölni senkit: nyilván, amikor felülbírálom a a KRESZ-t, akkor kockáztatok...

    Én döntök! Ha bejön, senki nem tudja meg (csak az általam felülbírálhatónak
    vélt szabályok helyett döntök jobban: minek az a 30-as tábla, elfordul 60-nal).
    Ha nem jön be, összetöröm magam és a rendőrbácsi is meggumibotoz, mert
    elkövettem a relatív gyorshajtást (ha az abszolút nem bizonyítható, a rohadt
    relatív mindig megáll, hiszen leestem az útról, tehát "nem az útviszonyoknak
    megfelelően" vezettem).
    De ha már demagógia, akkor én is mondok egyet...
    Ha a felsorolt célpontok közül kell választani, nos az álamfőt (sic!) kell elütni!

    Szerk: jogilag a felelős a sofőr. Tanulóként pl. hiába te tekergeted a kormányt,
    és nincs még egy belőle az oktatónál is, az oktató vezet... Ha baleset van ő a
    felelős. Ettől függetlenül lesz lelkiismeretfurdalásod, ha oktatáson balesetezel.
    De hasonló példa a busz is. Utas vagy rajta. A felelős a sofőr. Ha kiadnak egy
    teljesen autonóm rendszert, amibe csak annyi beleszólásod van, hogy milyen
    címre vigyen a robot, akkor a gyártónak kell vállalni a felelősséget, ha hibázik:
    a jelen hír arról szól, hogy ez (még!) nem olyan. Te vagy a sofőr. Nézzél előre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák