Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
válasz
speed471 #182 üzenetére
Szerintem úgy fog alakulni a szabályozás/joggyakorlat, hogy mindenképp a te felelősséged lesz egészen addig amíg fizikailag bele tudsz nyúlni az autó irányításába. Aztán ha már erre nincs lehetőség akkor meg a gyártóé.
Amúgy lehet egy lelkivilágod ha téged megnyugtat, hogy eldöntheted ki haljon meg egy balesetben
Biztos kellemesen fogod álomra hajtani a fejed, hogy naah, hát milyen jól csináltam hogy a buszmegállóban állókat ütöttem el nem a zebrán elém lépőket.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
DigitXT
félisten
válasz
speed471 #182 üzenetére
Ne haragudj, de ez egy nagy katyvasz. Pontosan mit szerettél volna közölni?
Te döntesz. Naponta 100x felülbírálod a KRESZ-t, nem adsz elsőbbséget és
ijesztegeted a szembejövőket szórakozásból. Vagy nem. De az a félelmetes,
hogy akik ezeket csinálják többé-kevésbé rendelkeznek jogosítvánnyal, csak
a kis agyukra van bízva, hogy hogyan döntenek: hát sokszor rosszul... Én se
vagyok szent. Estem már a motorral, saját hibából (bár másnak - még! - nem
okoztam kárt, és szerencsére nem is szenvedtem el, más hibájából). Viszont,
ha azt a "még"-et ki lehetne tolni, vagy végleg elkerülni valami vezetés-segítő
cuccal, én lennék az első, aki megy, és megveszi. Pl. ABS, ASR, meg pl. vmi
éjjellátó/figyelmeztető cucc, hogy ne vadásszak szarvasra, és haljak bele...
Nem hiszem, hogy motorkerékpárból lesz valaha teljesen autonóm. Vagy HA
igen, akkor annak lenne bármi értelme. De a magam részéről nem szeretnék
megölni senkit: nyilván, amikor felülbírálom a a KRESZ-t, akkor kockáztatok...Én döntök! Ha bejön, senki nem tudja meg (csak az általam felülbírálhatónak
vélt szabályok helyett döntök jobban: minek az a 30-as tábla, elfordul 60-nal).
Ha nem jön be, összetöröm magam és a rendőrbácsi is meggumibotoz, mert
elkövettem a relatív gyorshajtást (ha az abszolút nem bizonyítható, a rohadt
relatív mindig megáll, hiszen leestem az útról, tehát "nem az útviszonyoknak
megfelelően" vezettem). De ha már demagógia, akkor én is mondok egyet...
Ha a felsorolt célpontok közül kell választani, nos az álamfőt (sic!) kell elütni!Szerk: jogilag a felelős a sofőr. Tanulóként pl. hiába te tekergeted a kormányt,
és nincs még egy belőle az oktatónál is, az oktató vezet... Ha baleset van ő a
felelős. Ettől függetlenül lesz lelkiismeretfurdalásod, ha oktatáson balesetezel.
De hasonló példa a busz is. Utas vagy rajta. A felelős a sofőr. Ha kiadnak egy
teljesen autonóm rendszert, amibe csak annyi beleszólásod van, hogy milyen
címre vigyen a robot, akkor a gyártónak kell vállalni a felelősséget, ha hibázik:
a jelen hír arról szól, hogy ez (még!) nem olyan. Te vagy a sofőr. Nézzél előre.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A felügyelő hatóság mind a sofőrök, mind a gyártók figyelmét felhívta arra, hogy pontosan tisztázni kell, hogy mit tudnak a vezetéssegítő rendszerek.
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD