Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz dokanin #1 üzenetére

    Gondolom a Notikra gyúrnak, most hogy az Apple kiesett. Mobil piacon akar versenyképes lenni az Intel, ehhez kell a desktop is, hogy fejlesszenek rá. Megint jöhet az izomból lenyomjuk.. Majd ott lesz az Atom, Microsoft Phone és a többi selejt között.

  • Samott

    addikt

    válasz dokanin #1 üzenetére

    Mert asztali PC mar alig van, az uj M1-es apple meg akar 20 orat is elmegy egy toltessel.

    (There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

  • martonx

    veterán

    válasz dokanin #1 üzenetére

    Nagyon is sok értelme van, ezzel tudna az x86 versenyképes lenni az Arm-al, mind fogyasztásban, mind teljesítményben.

    Én kérek elnézést!

  • Robitrix

    senior tag

    válasz dokanin #1 üzenetére

    Van értelme PC-n is. Még az 1 darab gyorsabb magnak is van.
    Persze csak akkor, ha a feladatütemező is a helyzet magaslatán áll.
    Egy játék program mag/szál terhelése a végrehajtott program szálak tekintetében nem arányos. Egy renderelés, videótömörítés, tömörítés, titkosítás vagy mondjuk egy CB futása az egyenletesen terheli le a magokat, mivel minden rendelkezésre álló mag ugyan azt a feladatot végzi csak eltérő adatokkal. Így ilyen programok esetében arányosan vannak leterhelve és kihajtva a magok.
    Egy játék program egészen más kategória. Ott tipikusan van olyan programág, ami a feladatok döntő részét számolja. Amihez aztán esemény függően csatlakoznak párhuzamos program ágak végrehajtása.
    Mondjuk megyek előre szegezve egy géppuskát. Feltűnik a nézetemben az ellenség és tűzet nyitok rá. Akkor mondjuk fogja magát a program és hogy ne a fő program ágat terhelje elindít egy másik magon vagy szálon a lővés és hatása kiszámolását. Majd mikor megvan a hatás(mondjuk véresen szétfreccsen az ellenség feje) ezt átadja a grafikának, hogy akkor ábrázolja a megadott adatok alapján az aktuális nézetemben. Közben a fő program ág már javában fut tovább és mást csinál. Minél több párhuzamos tevékenységet tudok leválasztani a fő programágról altszálakra rakva, annál hatékonyabban van kihasználva a proci és annál nagyobb a teljesítmény. Persze közben futhatnak olyan programágak más magon vagy szálon, amelyik a hangokkal foglakozik vagy a kommunikációval és az adatátvitellel és fogadással a játék szerverétől stb. Persze ezek a programágak nem igényelnek akkora teljesítményt, mint a fő program ág.
    Na most ha kellően ügyes a rendszer erőforrás ütemezője, akkor képes rá, hogy a futó program legnagyobb teljesítményét igényló programágát a leggyorsabb magra terhelje. Vagyis össze hozza a nagy teljesítmény igényt a nagy teljesítményre képes maggal.
    Volt idén már az Intelnek egy hibrid procis kisérlete. Ott úgye egy kiemelt gyorsabb mag volt, de a béna windows erőforrás ütemező miatt az esetek jó részében nem találkozott össze az igény és a végrehajtás.
    Persze rengetek minden van, amivel nővelni lehetne a teljesítmény.
    Van mondjuk egy 6/12-es procim.
    Játszok egy 4 magot igénylő játékot és futkos közben párhuzamosan 2/3% teljesítményt igénylő rendszer a háttérben. A hülye rendszer bár nincsen agyon terhelve a proci mégis igyekszik optimalizálni az erőforrás felhasználást és mondjuk a futó program rátenni 2 mag 4 szálára. Hogy maradjon neki szabad kapacitás az esetlegesen párhuzamosan végrehajtandó egyéb programoknak. Vagyis takarékoskodik az erőforrással. Csakhogy 2 magon futni mindig gyorsabb, mint egy mag 2 szálán. Ha két mag teljesítménye 2*100% akkor egy mag 2 szálén úgy 140-160% a teljesítmény. Ha "esze" volna a rendszer erőforrás ütemezőjének, akkor bátran megtehetné, hogy a 4 szükséges programághoz lefoglalja adott pillanatban a 1. mag 1-es szálát, a 2. mag 1-es szálát, a 3. mag 1-es 4-es mag 1. szálát és nincsen a magok 2-es szálán futó folyamatok.
    Ezért is voltak sokáig menők játék programban az Intel procik. Jól felismerték, hogy játéknál nem az a lényeg, hogy sok szálam legyen, hanem, hogy elég mag a futáshoz. Ezért egy 6/6-os procin jóval ütősebben tudott futni ugyan az a 4 magot igénylő program, mint a 6/12-es proci olyan szálain, ami osztozik más program ágakkal a közös gyorsító táron.
    Aztán persze, ahogy emelkedik a játékok mag igénye az intel is kénytelen volt szálasítani a procijait. Lásd 10. generáció, ha tartani akarta az AMD-vel valamennyire az össz teljesítményben a szintet. Ellenkező esetben kénytelen lett volna mondjuk 8/16-os proci helyett 16/16-osat gyártani, ami sokkal nagyobb energia felvétel és sokkal több tranzisztor bonyolultabb proci drágábban. És mivel még a 14nm is sújtja nagyon lemarad az AMD-hez képest.
    Szóval van értelme a extra teljesítményű magoknak egy asztali prociban. De csak akkor ha ezt képes "intelligensen" kezelni a rendszer erőforrás ütemezőjének.

Új hozzászólás Aktív témák