Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Duck663

    őstag

    válasz Petykemano #12 üzenetére

    Egy szóval: Fogyasztás! A HBM, tetszik vagy nem, túl sokat fogyaszt! Bár Abu ez ellen kézzel-lábbal tiltakozni fog, de a tény az sajnos száraz tény marad!

    De ha kicsit tovább vizsgálgatjuk azért van itt más is! Ha 64GB-ot akarunk a lapka mellé társítani, 4096 bites vezérlő kell, és 4 lapka. Ez nem csökkenti az árat, és az össz fogyasztásra sincs jótékony hatással, igaz jóval nagyobb sávszélesség fog rendelkezésre állni, de arra már nem biztos, hogy szükség is van. Plusz korábban volt valami hír, hogy a HBM-nek magas a késleltetése, (az AMD ezért nem tervezi az EPYC processzorok mellé tenni, furcsa hogy az Intelnél meg tervezik) ami megint csak gond lehet.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #12 üzenetére

    Az Apple-nek nincs még technológiája implementálni a HBM-et. Ellenben LPDDR5-öt van. A HBM az egy jóval gyorsabb és jóval kevesebbet fogyasztó memória, viszont az implementálás tekintetében vagy interposert használnak, vagy valami kellően finom interconnect bridge eljárást. Egyikben sincs se tapasztalta az Apple-nek, se technológiai háttere. Ez azért lényeges, mert az ár miatt valamilyen interconnect bridge eljárás lenne ideális, mert azzal megúszható az interposer, viszont az ilyen technológiáknak is van kihozatala. Például az Intel EMIB fejlesztései itt szenvednek. Az EMIB kihozatala elég gyatra. Olyan megoldás kell, ami tömeggyártás során is jó eredményeket ad.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • sb

    veterán

    válasz Petykemano #58 üzenetére

    Persze. Tök egyértelmű, hogy tyúk-vagy tojás esete volt.
    És az is, hogy nincs ingyen... sose volt, nem is lesz. Sőt, abban is igazuk volt, hogy az sw oldal messze drágább mint a hw így ez egy kifejezetten költséges irány lett volna.

    De valahol el kellett volna kezdeni. Ez olyan kérdés volt aminél mindkét oldalon költség van. Az is az, ha sw-ben beleteszed, meg most indirekt módon látjuk mekkora "költség" (veszteség) lehet ha nem tetted bele és a hw-d parlagon maradt.

    Itt vitatkoznék egy kicsit, én a gpgpu/heterogén sw fejlesztés költség oldalán látom ahol elbukott. A hw nem lett volna az, ott volt végig benne. 1-2TFlops APU-kat kaptunk, koherens memóriával, akkori, normál áron, 0.05-0.1TFlops cpu-k mellé drótozva. Ott volt, legyártották, megoldották a koherenciát... aztán megvetted és nem tudtad használni. Pedig látható a számokból, hogy nagyságrendi ugrás lett volna a legkisebb IGP-kkel, lassú ramok mellett is.

    A játék egy jó kerülőút lehetett volna de alapvetően nem fő irány, mert ez másra lett volna hasznosabb. És ram sávszélesség irányából meg kifejezetten rossz választás volt. Plusz játékra már volt egy dgpu-d akkor 4-5TFlops-szal. Ha az ígéretek szerint vmi heterogén módon hatékony algo-t tesznek a +1TFlops-ra, ami nem tud kizárólag gpu-n futni, hanen cpu-val együtt hatékony az lehetett volna még extra. Volt is ilyen ígérve de nem jött sw oldalon.
    Ezen felül meg a "minden másra" kellett volna berobbantani, ahogy jött (nagyon) gyors jpeg dekódoló meg volt hibrid HEVC dekóder próbálkozás és társai.

    Vicc, hogy volt egy heterogén chiped és ha mondani kéne valamit ami használható volt abból az időből akkor előbb ugrik be az Intel QuickSync mint bármi más Fusion sztori.
    És miért? Az sw támogatás miatt...
    (Még egy rövid sztori: nemrég bekapcsoltam és a hw encode-ot NAS-on és egyből ment az AMD AMF-fel. Ezt még Llano-n próbáltam először az elődjével és opciók között se volt 5-6 éve. Aztán bekerült de nem ment, ment de hibával elszállt, stb... évente ránéztem és hagytam a francba. QuickSync végig volt és működött. A csodálatos HTPC alapnak számító APU helyett akkoriban váltottam egy alap Pentiumra és többet adott a támogatás miatt.)

    Egyébként ha már költség: most is téma az Intel big-little-nél, hogy drága és "nehogymá' a programját írja át a kedves fejlesztő". Valójában meg ez teljesen egyoldalú gondolkodás. Sw nélkül soha nem lesz kihasznált hw vagy architekturális megoldás. És anélkül, ill. váltások nélkül soha nem lépünk előre igazán nagyot. Ez megy 20 éve, ne nyúljunk az x86-hoz, ne nyúljunk a több maghoz, stb... de muszáj. Sw oldalról. És mivel a gyártást olcsóbb volt tolni maradt a hw-sw bebetonozás. De ha nem lenne ennyire beégve az egyoldalú gondolkodás akkor felmerülne, hogy a fejlesztő is motivált kéne legyen és így költséget kéne vállaljon.

    Ha valami 1 nagyságrenddel tud gyorsabban futni mert kihasználom a gpu-t, akkor az én sw-m bealázza a többit. Vagy ha eddig vettek alá 10x (legyen 3x valós különbség) vasat most meg 1x kell akkor ugyanolyan gyors lesz de jóval olcsóbb hw költséggel. Tehát ő is vastagon nyer vele. Ez viszont fel sem merült soha, hogy sw oldalról is lehetne költségvállalás előnyökért cserébe és nem a hw gyártónak kell mindent IS kitalálnia, megtolnia lentről.

  • arn

    félisten

    válasz Petykemano #58 üzenetére

    Annyit kellene csinalni a msnak, hogy az xboxra csinalna egy windowst… kiserletnek boven megtenne, es lenne olcson gaming pc.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

Új hozzászólás Aktív témák