Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    Persze, hogy a konkurens technológiát rosszabbnak mondják. Lássunk valami valós használati helyzetet.

    A lithiumnál azért pár éve már nagy a szélesebbkörű tapasztalat. Abból látni, hogy csak a kifejezetten ócska és rosszul megvalósított akku pakkok pusztulnak el pár év alatt. Amelyiknek rendes vezérlése van és szabályozzák a hőmérsékletét, azok simán lényeges kapacitáscsökkenés nélkül elvannak addig az 5-7 évig. És utána is még simán használhatóak sokáig, nem kapcsolják le a villanyt, csak mert 90% alá esett a kapactiása.

    A lithiumos ára pedig a tömegtermeléssel csökken nagyon nagy iramban. Az újahasznosítás terén is vannak ígéretes megoldások. De pont az a vicc, hogy jelenleg nincs még elegendő újrahasznosítandó líthium akku, hogy nagyobb feldolgozóüzemek ezzel foglalkozzanak.

    Ha meg a vanádium folyadék tartályos tényleg jobb az erőművek tárolójának, akkor hajrá. A lithium nem feltétlen ideális ilyen területre, csak nem volt eddig jobb. Más technológiák méret, veszélyesség miatt is korlátozottan voltak használva.

    Egyébként szerintem magában az újrahasznosítás hatákonységában is nagy szerepe lesz a megújuló energiának, azzal együtt pedig az energiatárolóknak. Szóval kicsit olyan tyúk-tojás probléma ez is. A költséghatékony és környezetbarát újrahasznosításhoz szükség van az energiatárolókra a megújuló források mellé.

    t72killer: tán tizede a vanádium folyadékos energiasűrűsége a líthiumhoz képest. Szóval ezért sem tankolunk vanádium ion folyadékot autókba. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz t72killer #26 üzenetére

    Az 5-7 csak a kezdet, amíg egy jobb pakknál nincs számottevő degradálódás. A használható élettartam, ha mondjuk 60-70% körül is belefér, még az is lehet, hogy 20 év is megvan. De általánosságban nem mondható meg valószínűleg érték, konkrét felépítésre lehet mondani valamit.

    Az ólom akkunál sem lehet általánosságban kijelenteni, hogy milyen módon lehet meríteni és hányszor. Attól függ, hogy milyen célra készítték. Az autók önindítójához való az vékony lemezekből van, mert rövid ideig de nagy áramerősséget kell leadnia és tönkreteszi a teljes lemerítés. De vannak más célra készült akkuk is, amelyek hibrid felhasználásra vagy kifejezetten lassú merítésre való, azok bírják [link]
    Nagy ólomakku telepeknél a nagy tömeg, töltéskori meledés és hidrogén gáz keletkezés probléma egyébként.

    Videókban egyébként van ahol 5000 ciklust mondanak a vanádium folyadékra is. De jobb lithiumnál is van, ami bír 5000-et. Például mintha ezt írták volna 1 millió mérföldes tesla akkura is, hogy 5000 ciklust jelent akkora távolság kb.

    Autós példánál maradva, az előző linken volt szó két vanádium ionos tesztautóról is. És bár a folyadékot cserélik benne (nem töltik árammal az autóban) ott például 3000 mérföldenként ki kell cserélni az anódot emiatt. A vanádium ára meg emelkedik (bár tömegtermelésnél lehet majd lemegy az is). Próbálják helyettesíteni például szerves összetevőkkel a vanádoumot, de úgy meg kevés ciklust bír ki a redox folyadék.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz azbest #27 üzenetére

    hupsz, a ciklusszámoknál elnézhettem valamit, mert a lithium 5ezer stimmel, de a redox-nál ennek többszöröse is lehet. De még most építenek komolyabb telepeket, szóval hamarosan lesz gyakorlati tapasztalat is.

Új hozzászólás Aktív témák