Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #3 üzenetére

    Azon kívül hogy ha azt mondta ami a hírben van(mostanában erre elég kicsi az esély), akkor totális hülyeség. Egy félvezető gyár felhúzása és megindítása úgy 3 év+.
    Jelenleg a chipgyártók nem azért csinálják mert kell, hanem most egy raklap állami támogatást le tudnak akasztani. Ingyenpénzt nem veti meg senki. Az hogy mikor lesz belőle valami számukra lényegtelen.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #10 üzenetére

    Én nem beszéltem semmi manipulációról. Még egyszer ha az idézet igaz, akkor szín tiszta hülyeség, az hogy ezt puszta butaságból teszi, szeret minél nagyobbakat mondani(mindenkinek kell egy hobbi), vagy más miatt azt mindenki eldöntheti magának.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #15 üzenetére

    "és főmérnöke"
    :)) , istenem, pont ilyenek miatt nincs miről beszélgetni valakivel aki hívő.

    Senki se mondta az ég világon hogy lehetetlen újrahasznosítható rakétát csinálni, a költségeket nem vállalta be senki. Gondolom a Space shuttle minden újrahasználható porcikája nem számít.
    Musk össze kosarazott 3 milliárdot és a mérnökök megcsinálták.
    Nem azért épp a világ leggazdagabb embere mert ilyesmire saját maga költene...

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #20 üzenetére

    De Musk folyamatos benyögéseivel nincs bajod amiben csak tárgyi tévedések és többnyire hazugságok vannak. :U

    Ha elhiszed hgy Musk főmérnök és bármi köze van marketingen kívűl a vállalathoz, akkor max sajnálni tudlak. :(

    "Konkrétan $100 millió dollárral alapította a SpaceX-et, kb. az összes pénze belement"
    Látom itt már nem sikerült a Wikipédiát értelmzni vagy nem érted mi az a funding round...

    Konkrétan az összes állitásod hazugság ami azért nem rossz érvelés.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #43 üzenetére

    "Kezdjük ott, hogy a SpaceX a NASA segítsége nélkül képes volt sikeresen Föld körüli pályára állni, utána nyert el NASA szerződést."
    VS. valóság: "A $1.6 billion contract from NASA in 2008 helped stave off bankruptcy at SpaceX."

    Komolyan nem tudom milyen álomvilágban élnek egyesek. :(

    #45 kpbendeguz: Mennyit ért Apple Jobs halálkor, mennyit ér most? Tim Apple az Isten!!!

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #49 üzenetére

    "Kétségtelenül kihúzta őket a szarból, de addig saját erőből jutott el."
    Tehát önerőből eljutottak a szarba? :D Végül is eredmény.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #60 üzenetére

    "Először is, ez megint csak személyes kétely, mert az égvilágon semmivel nem támasztottad alá azon kívül, hogy Te nem hiszed el."

    Ez csak részedről egy személyes hit, hogy rakétamérnök, mert semmivel se támasztod alá...

  • vicze

    félisten

    válasz emvy #65 üzenetére

    Az hogy érti azt amit elmagyaráznak neki elhiszem, azt tudjuk, hogy olyan valakiről van szó aki eléggé "geek" beállítottságú. De most konkrétan egy rakéta hajtómű megtervezéséről van szó, és ilyen jellegű mérnöki képesítéséről/tudásról.

    Teljesen elfogadom, hogy bele van vonva az apróságokba döntéseket hoz ilyen téren, az is nyilvánvaló ért hozzá. Ez rendben van, de ettől nem lesz mérnök lássuk be.

    Amúgy a tervezés nagyrészt Tom Mueller csinálja(nyilván csapattal).

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #68 üzenetére

    Azt is ő döntötte el, hogy folyadékhűtéssel majd megoldják a Spaceship hőpajzsát. 6hónapra rá szerelték rá az űrsikló kerámia csempéit.
    Miért fontos ez? Mert így a Spaceship 100%-osan ugyan olyan vizsgálaton kell keresztülmenjen mint az űrsikló(minden csempe egyesével), aminek az az eredménye, hogy közel azonos lesz a fordulási ideje. Ugye nem ez volt az ígéret.

    Az hogy valaki hoz egy döntést és az a döntés jó e vagy rossz vagy hogy működik-e vagy sem se nem mérnök nem lesz se nem a technikai tudása nem lesz meg hozzá végső soron. Musk hajlamos inkább a rizikósabb utat választani a biztosabb helyett. Ez rendben van addig a pontig amíg amíg nem emberéletekkel játszunk és van elég pénzed hozzá, hogy folyamosan felrobbants pár payloadot.
    Fogalmunk hány Musk döntés vezette pl. ezekhez, és mennyi fog még.

    Az Űrsikló sikertörténete is addig tartott és volt mérnöki csoda, amíg meg nem történt a Chalenger, aztán a Columbia véget vetett az egésznek(azt hogy hányszor kellett az űrben csempét ragasztani, azt meg se említem), mert pont a kerámia csempék "single point of failure" voltak.
    Most ott tartunk, hogy Musk a Spaceshipppel feltalálja a kereket és csinál egy Űrsikló 2.0-t, ahogy haladunk előre a fejlesztéssel. És pontosan ugyanazok a problémák lesznek vele.

    SpaceX addig néz ki sikersztorinak és olcsónak, amíg rá nem számolod a költségekre az eddigi 5,6milliárd $ összbefektetést(ebben nincs benne a bevétel és USAF és NASA szerződések), amiből kvázi az olcsóság finanszírozva van és állgazdasági alapon működik. Ez egy normális piacgazdasági alapon működő cég nem tudja megcsinálni.
    Az egész arra megy ki, hogy SpaceX tőzsdére vonuljon és így visszajöjjön a befektetés. Ez a startupok lényege, és ezt a modellt mega Bezos futtatta fel az Amazonnal.
    De ezek a cégek vagy bejönnek vagy önmagukba dőlnek és előre szinte lehetetlen megmondani mi lesz. Eddig Musk-nak 2/3 bejött, a SolarCity meg vegetál vagy még az se. Mikor a solarroof árát kvázi megduplázták akkor verték bele az utolsó szeget.

    Csak összehasonlításképp Blue Origin összesen 37millió befektetés történt ezt kivéve minden fillér, jelleg 500milla, Bezos saját pénze. És ott a legnagyobb probléma a hajtómű, nem tudják megcsinálni a BE-4-et és ezzel magukat is tökön szúrják és ráadásnak az ULA-t is mivel a Vulcan Centaur-hoz az kéne, így nyilván nem tudnak versenyezni a SpaceX-el jelenleg.
    Az is látszik, hogy Blue Origin eddig tized annyi pénzből érte el amit és ha lenne értelmes engine igen gyorsan előrébb tudnának lépni. Mondjuk ehhez nem ártana pár milliárd hogy lehessen mérnökre költeni, és robbantgatni nagy ívben. Ez a perelgetés lényege mert Bezos nem tudja végtelenségig saját pénzen finanszírozni.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #70 üzenetére

    Hát ha mindent a falhoz vágunk és valami oda ragad, akkor feltaláltam a ragasztót és nem csak mákom volt? = Musk mérnöki zseni?

    "akkor csak kell lennie valamiféle mérnöki tudásnak Musk döntései mögött is."
    Nyilván hogy ott van, csak a probléma, hogy nem az ő tudása hanem másoké van mögötte.
    Pl. A Dragon konkrétan NASA technológiát használ hőpajzsnak és sok más minden nyilván valóan NASA technológia. Ahogy a Dragon fejlesztéseben a NASA igen erőteljesen szükségük volt, mert kellett mint egy falat kenyér, a sikló híján.

    Nem azért de az hogy a Indiaiak szondát küldenek a Marsra, az is ugyan ilyen eredmény, vagy hogy a Kínaiak űrállomást építenek, vagy hogy az Oroszok, egy 60éves technológiával még minding embert visznek az ISS-re?

    "a befektetésekből kifejlesztett technológia közvetlen eredménye."
    Aha, mennyi a profit egy kilövésen? Van rajta egyáltlaán?

    Még egyszer egy már létező cég, ami nem venture capital, álá ULA nem tudja ezt megcsinálni, nem tud milliárdokat elégetni a semmire. Az egy piacgazsági alapon működő cég, és soha nem fogja ezt megcsinálni.

    "alapvető problémákat nem mertek kijavítani"
    Az alapvető probléma, maga a leglétfontosságúbb eleme volt a siklónak a hőpajzs. Ezt hogyan javítod úgy még? :U
    1:1-ben ugyanazt a technológiát használja a Spaceship is ráadásul legénység nélkül hogy javítod a lepotyogó csempéket?

    "A Spaceship az űrsiklóval szemben nem egy ember irányította repülőgép,"
    Most komolyan úgy gondolod, hogy az Űrsiklót ember irányította? :U Teljesen automata volt. 4-5G-ben mocsok sok irányítást tud a személyzet csinálni.... Volt pár manuális lépés de az igen minimális és gyakorlatban elég távirányítható lett volna. De nyilván a 80-as évek technológiája némileg korlátozott volt még. Buran egyetlen útját személyzet nélkül tette meg.

    "Ha tehát az első évben minden 10 indításból 9 felrobban, az is előreviszi a fejlesztést, mert majd akkor ültetnek rá embert, ha már rutinból tolják a fellövéseket 99.99999%-os biztonsággal."
    Egyrészt ezt ki fizeti ki, hol van ebben a gazdaságosság? :F
    Másrészt ezt addig lehet csinálni, amíg embert nem viszel. És utána első hiba után nem lesz olyan vicces.
    És nagyon remélem hogy soha a büdös életben nem fog megtörténni, mert még egy Columbiát nem fog az űrkutatás rövid időn belül átvészelni. :(

Új hozzászólás Aktív témák