Új hozzászólás Aktív témák
-
oO7
őstag
játékot fejleszteni a többszálúsítás lehetősége nélkül... hatalmas ötlet...
a grafikát a maga kis szerencsétlen módján csak-csak megoldja a HTML5 GPU gyorsítva... de a játék motorját javascript -ben leprogramozni...
szóval szerintem ez egy halmozottan hátrányos ötlet, plusz hát én személy szerint amúgy is nagyon ellene vagyok ennek a "éljünk egy böngészőben" elvnek... -
floatr
veterán
Ebből is látszik h nem sok közöd van hozzá
Rengeteg megoldás, és hack van már most is rá. Már 10 évvel ezelőtt is lehetett írni invaders-t böngiben, mostanában meg maga a kánaán. Meg nem is értem miért fáj az neked, ha még egy dologgal vagy "gazdagabb" azáltal, hogy valaki más helyetted is lelkes.
-
oO7
őstag
nem fáj... csak kicsit elborultnak kell lenni ahoz hogyha úgy tényleg, igazán mindent a böngészőben akarsz csinálni... És vannak cégek/vállalatok is és felhasználók is akik ezt szivesen megvalósítanák...
plusz ugye jönnek ezzel a gagyi "cross-platform" szöveggel ami egészen addig volt igaz, amíg a különböző platformokat hardverileg a PC jellemezte és csak az OS volt eltérő (Linux, Windows, OSX)... viszont mostmár pont hogy nagyon oda kellene figyelni a különböző hardveres platformokra (pl hogy egy mobilra készítessz programot vagy tabletre vagy TV-re vagy esetleg netán egy PC-re)... különböző input módszerek, különböző felbontás... arról nem is beszélve hogy nyilván egy ilyen böngészős szerencsétlenkedéssel azért nyilván nem lehet olyan alkalmazást fejleszteni ami esetleg valami OS specifikus funkciót kihasználna...szerintem bőven elég az a crossplatformság ami a különböző iOS eszközök között van... vagy amit a Silverlight biztosít PC-WP7-meg majd további eszközök között vagy ugyanez a téma az android esetén... azért van az OS hogy azt használjuk... nem azért hogy hostoljon egy böngészőt aztán azon belül erősen limitált és messziről sem optimális módszerekkel akarjunk RIA alkalmazásokat megvalósítani, játékokról nem is beszélve...
nagyon erősen bízok és hiszek benne hogy ez az "app-mánia" amit az iOS meg az Android meg a WP7 nyomatnak (és ami felé fog állítólag mozdulni a Win8) leszoktatja az embereket erről a baromságról, hogy böngészőben akarjanak mindent csinálni...
-
ntomka
nagyúr
"Ebből is látszik h nem sok közöd van hozzá "
Szerintem meg elég sok bohóc játékot fel lehetne vinni böngészőbe, amit most telepítesz, viszont platformfüggetlenné válna, amivel az adott játék fejlesztői plusz felhasználókhoz juthatnának. Itt nem egy Blizzardra kell gondolni, akinek plusz 10k felhasználó semmit nem jelent, hanem pl. egy billiárd játék fejlesztőjére, aki eddig kiszenvedett egy kétes minőségű valamit flashben, neki az a +10k igenis megváltás lenne.
Lehet nézelődni: [link] [link]Az ezüstfényt meg ne hozd fel a platformfüggetlenség oltárán szerintem.
ツ Headphones on - World off
-
floatr
veterán
Nem várd azt, hogy ez a trend nem fog erősödni. Még csak most kezdtek rámozdulni a dologra, mivel épp a fáccse példája mutatja, hogy sokan ezekkel az online játékokkal alkalmazásokkal is elkezdenek foglalkozni annak ellenére, hogy korábban egyáltalán nem játszottak. Magyarán megmozgatja az embereket, és a pénztárcájukat is.
A technológia meg elég eszközöket ad a fejlesztők kezébe. mindegy, hogy milyen eszközt használsz: PC-t, notit, netbookot, tablet-et, STB-t, TV-t... ha van egy olyan beviteli réteg, ami cserélhető, meg egy olyan, ami a rendszer képességeinek megfelelően alakítja a megjelenítést, akkor épp a multiplatformos jellege lesz a legvonzóbb tulajdonsága. Gondold el h az mekkora, hogy veszel majd egy samu tévét, amiben a kétmagos orion SoC pörög egy androiddal, és a gugli v a mozilla app/game centeréből előkaphatsz egy játékot, amit a távirányítóddal játszhatsz, és ha abbahagyod valahol, akkor másnap melóban a notiról folytatod
-
oO7
őstag
ms OS-ek között igenis platformfüggetlen... és pont arról beszéltem hogy ennél több nem is kell... úgysem fogsz tudni olyan programot csinálni ami kihasználja pl egy telefon több különböző szenzorát és majd szépen cross platform fut android-on, iphone -n, meg wp7-en... elméletben sem tudsz ilyet csinálni (hogy a gyakorlati akadájoktól eltekintsünk)
(#6) ntomka: erre én akkor egy 2004 -es (!!!) XNA demóval válaszolnék: link
[ Szerkesztve ]
-
oO7
őstag
-
Wolverine
félisten
Ööö, a Mozilla pont azt akarja elérni, hogy teljesen platformfüggetlenek legyenek ezek a játékok, és ne kelljen semmi más, csak egy HTML5-re képes böngésző - ami gyakorlatilag mindegyik megcélzott platformon van.
És akkor nem kell Flash, nem kell Silverlight, csak a böngésző. (nem mellesleg a Linuxot használók sokat érnek a Silverlighttal, mert ugye arra nincs - még ha kevesen is vannak, azért az is piac...)"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
dabadab
titán
"ms OS-ek között igenis platformfüggetlen..."
ROTFL
Manapsag a platformfuggetlenseg ugy nez ki, hogy fusson rendes gepeken (Windowsok, OSX, Linux), fusson mindenfele okostelefokon meg tableteken, fusson TV-ken meg ilyenek. Ezeknek a cuccoknak csak egy kis szelete az, amin van Silverlight. Ehhez a Flash eleg kozel jutott, de nem eleg kozel, raadasul mivel zart cucc, ezert mindenki az Adobe kegyeire van bizva, amire az eddigi tapasztalatok alapjan nem erdemes olyan nagyon epiteni.
DRM is theft
-
ntomka
nagyúr
Hát ez az XNA aztán baromi remek példa platformfüggetlenségre, gratulálok. Amit én mutattam neked, az a WebGl, kicsit más kategória.
(#11) dabadab: +1
Egyébként ő arra gondol szerintem, hogy MS szerint a platformfüggetlenség = az MS termékek közötti átjárhatósággal.[ Szerkesztve ]
ツ Headphones on - World off
-
oO7
őstag
-
#24737024
törölt tag
Jó kezeményezés
-
ntomka
nagyúr
válasz WonderCSabo #18 üzenetére
Persze, amíg csak "van ilyenként" kezelik és nem lehetőségként, addig nem is lesz jobb.
ツ Headphones on - World off
-
Penge_4
veterán
Nyomok is egy HTML5 tetrist ennek örömére, majd le Pause-olás után Ctrl+Tabbal visszaváltok erre a fülre, aztán ha meguntam a játékot egérmozdulatparanccsal, vagy Ctrl+W-vel bezárom az oldalt.
És eközben figyelem a CPU használati grafikont, ami nem megy 10% fölé (szoftveres rendereléssel) és Pause után 0%-ot használ a böngészőm.
Utána pedig nem felejtem el megnézni, hogy 1 óra múlva a Windows kilapozta-e már a futó szoftvereim 70%-át, mert a böngésző memory leak-et kap és az 1 gigát súrolja a Private Bytes.
[ Szerkesztve ]
-
-
julius666
addikt
arról nem is beszélve hogy nyilván egy ilyen böngészős szerencsétlenkedéssel azért nyilván nem lehet olyan alkalmazást fejleszteni ami esetleg valami OS specifikus funkciót kihasználna...
Már ha szükség van ilyenre, de általában nincs.
szerintem bőven elég az a crossplatformság ami a különböző iOS eszközök között van... vagy amit a Silverlight biztosít PC-WP7-meg majd további eszközök között vagy ugyanez a téma az android esetén...
Ahol ugyanúgy megvannak a különböző beviteli eszközök illetve különböző felbontásokból adódó problémák, amit a html5-höz felhoztál.
azért van az OS hogy azt használjuk... nem azért hogy hostoljon egy böngészőt aztán azon belül erősen limitált és messziről sem optimális módszerekkel akarjunk RIA alkalmazásokat megvalósítani, játékokról nem is beszélve...
Hogyha simán viszi a platform, akkor miért is ne lehetne rá RIA alkalmazásokat írni? (az optimálissággal nincs különösebb gond, vagyis pontosabban a sebesség a böngészőn múlik)
Nagyon jók és szépek az OS-ek, de ha multiplatform szoftvert akarsz csinálni, az gyakorlatilag több különböző szoftver megírását jelenti. Ha Java vagy valami hasonlóról beszélünk, akkor egyszerűbb alkalmazás esetén kb. ugyanott vagy mint a html5-el.
azért van az OS hogy azt használjuk...
LOL, ezt jól megaszondtad.
Erzsébetváros meg az Erzsébeteké.Tudom hogy jó eséllyel flameháborúhoz vezet a cég nevének puszta említése is egy ilyen topicban itt PH-n, de azért 2 dolgot belinkelnék: http://hu.wikipedia.org/wiki/Chrome_OS
http://www.youtube.com/watch?v=DKaJ6jEPXGE#t=3m28s[ Szerkesztve ]
-
oO7
őstag
válasz julius666 #23 üzenetére
"Hogyha simán viszi a platform"
ebbe egyértelműen bele tudok kötni... a többihez hosszú magyarázás kellene
láttad azt a techdemót amit fentebb ntomka belinkelt ? 2010 -ben a híres webgl -el sikerült egy olyan 3D teret épp hogy 30 fps -el megjeleníteni amire már 20 évvel ezelőtt is csak 3-ast lehetett volna kapni általános iskolai programozás órán... -
julius666
addikt
Ez erősen függ attól hogy az adott demót hogyan írták meg, az adott WebGL implementációtól, az adott hardvertől (gyanítom CPU-n futott az egész). Ez nem azt jelenti hogy a WebGL szar, csak egyelőre még gyenge. Bár megkockáztatom, ilyen wowszintű vackokat már most is lehetne rá írni (ha egy picit ráfeküdnének az implementációkra, illetve ha befejeznék a specifikációt). Crysisokról persze eleve szó sem volt, ahhoz kevés maga a javascript is már.
De az idézett mondatomban elsősorban nem játékokra gondoltam.
a többihez hosszú magyarázás kellene
Sokat gondolkoztam hogy erre mit írjak, de ez a smiley azt hiszem megteszi:
[ Szerkesztve ]
-
oO7
őstag
válasz julius666 #29 üzenetére
és akkor ezzel most magadnak mondtál ellent... a renderelést nem a CPU végzi... valószínűleg a CPU csak a renderelendő táj összerakását csinálja (javascript alapokon)... és hát már ez is láthatóan nehezére esett, pedig nem volt egy mozgalmas scene...
és már a javascript motorokat sem nagyon fogják tudni hova gyorsítani... IE9 is már GPU -n futtatja meg többszálúsítva fordítja meg minden... -
Penge_4
veterán
"Na te nagyokos akkor most láss csodát, olyan 100%-os proci terhelést okoz nálam a nagy HTML5 tetrised hogy nagyobbat nem is lehetne"
1: Béta Minefield. Ezek a HTML5-ös játékok az Operában futnak jelenleg a legjobban (hardveres gyorsítással pedig az IE9-ben).
2: Nem tudom milyen a hardver, de ahogy elnézem Aero sincs, szóval nem lehet valami túlzottan erős.
3: Ha már screenshotot készítettél, nem tudtál volna professzionalitásra törekedni? Például egynek valami task managert mellé tenni, ami mutatja a teljesítmény grafikont bizonyos időre visszamenőleg, mert 100-ra felugrasztani nem nagy cucc egy pillanatra, meg a processzek számát.És végül: Abszolút nem releváns, hogy a te gépeden hogy fut, mivel nem tesztgép (ahogy az enyém sem, viszont én már jóval több gépen szívtam a Flash-sel).
-
Penge_4
veterán
"Bezzeg a ms észnél van, és nem vakítja a parasztot talmi zsákutca fuksszal zsúfolt böngészős fejlesztésekkel... oh wait"
Annyira nem vakítja, hogy az IE9 FF4, Opera 10.70 és Chrome 7 fej-fej mellett haladnak a szabványkövetésben.
És ami még érdekes: A Sputnik teszten az IE9 ért a legközelebb az Operához, kb 99 hibapontja van összesen (és meglepő módon részben ugyanazokon az alteszteken hasalt el az 5000-ből).
-
WonderCSabo
félisten
Nem értem most minek örülsz ennyire.
Az ilyen játékokat eddig is vitték a jobb böngészők, pl. az imádott Operád.
Állandóan minden hírnél bejelented a Flash bukását, meg raksz ilyen képeket. A Flash bukása még jóval odébb van. A Mozilla e kis buzgálkodása nem fog semmit se hozni.
-
julius666
addikt
A WebGL csak egy 3D API, olyan implementációt raksz mögé amilyet akarsz. Habár a default mind2 nagyobb böngészőnél aki támogatja (chrome, mozilla) ahogy nézem valóban a WebGL funkciók leképezése OpenGL-re, de az FF pl pont hogy tartalmaz egy könyvtárat ami a processzoron futtatja a kódot (opcionálisan használható), illetve a chromenál azzal kísérleteznek hogy az WebGL-hívásokat leképezzék DirectX-re. Szóval nem teljesen igaz amit mondasz. Arról nem is beszélve, OpenGL is futhat processzoron, a környezet magának kitalálja hogy mit tud hardverből megcsinálni és mit kell emulálnia.
Mindamellett azt is vedd figyelembe, a cucc nem teljes képernyőn fut, ez rendes játékoknál is erősen visszaveti a teljesítményt.
Amúgy itt egy másik játékdemó (sajnos a videóban látható nem működik, legalábbis nálam), ez FF-ben nagyon szépen fut, chromeban meg valahogy meg-meg akad, ebből én azt szűröm le, hogy nem a javascripttel van a probléma (az általam használt FF a legutolsó béta, ahol még mindig lassú a motor).
Persze még egyszer mondom, crysis szintű világ esetén már nyilván kevés lesz egy scriptnyelv.
#38 WonderCSabo: az Opera jelenleg nem tud WebGL-t, úgyhogy nehezen viszi az ilyen játékokat.
[ Szerkesztve ]
-
ntomka
nagyúr
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #45 üzenetére
A Tetris játék HTML5 alapú, és ezt a felületet a VP8 kodek támogatásával lehet a GPU-n kezelni.
A Direct2D-t gyorsítja, de ez nem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Penge_4
veterán
válasz WonderCSabo #47 üzenetére
Nem tudom mit csináltak, de most néztem meg a Minefield b7-ben és abban már nálam is ugyanolyan gyors a Canvas, mint az IE9-ben. A halassal viszont valami gond van. 1 FPS-sel megy és pskillel kell kilőnöm a Minefield-et.
-
Penge_4
veterán
A motor, kb ugyanolyan, mint Operában (érdekes módon az Opera kevesebb CPU-t eszik), bár gondolom valami bug lehet, mivel a fül bezárása után is a fő chrome.exe 50 körül zabált, a FishTank viszont szintén 1 FPS és memory leak-es, bár köszönhetően a multiprocessz-nek itt a középsőklikk után 5 másodperccel bezárta a problémás tabot. A betűk viszont szebbek, mint Firefoxban.
És igen, ezek be vannak kapcsolva: --enable-accelerated-2d-canvas --enable-accelerated-compositing --enable-gpu-rendering --enable-video-layering --enable-webgl
Ezek nélkül a FishIETank olyasmi, mint Operában meg a motoros se lassabb, mint ezekkel a kapcsolókkal.
De majd ez is kiforrja magát. Legalábbis nagyon remélem, mivel az Opera sem D2D alapon akarja majd megoldani, hanem OpenGL-lel multiplatformra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Politika
- sziku69: Szólánc.
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!