Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bivalyolo

    őstag

    válasz lemusz #1 üzenetére

    Minek? Érthetetlen a 5700esknél is egyébként. DX9-ben polarisnál sem kéne, hogy erős gpu limit legyen, márpedig az anti lag csak ott ér valamit.

    "Let's agree to disagree!"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #6 üzenetére

    Csak az a baj, hogy semmi köze a flip-queue size-hoz. Így működik: [link] - ilyen egyébként máshol nincs.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #9 üzenetére

    Minek? 1-re van állítva default. A Chillel és az Anti-laggal pedig kikapcsolod. Ennek a beállításnak akkor van értelme, ha nem 1 a default.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #11 üzenetére

    Csak be lehetett. Ez a beállítás azért szűnt meg, mert a jelenetszámítást ilyenkor semmi sem szabályozná, így az kétséges, hogy működik-e minden programban, elvégre az API előírása szerint illegális dolgot csinál. Ehelyett egy ultra beállítási szint van a késleltetésre, de ez is csak béta, mert ez sem csinál mást, mint a 0-s beállítás. Igazából ennek haszna addig nincs, amíg az NVIDIA nem rak egy Chill-szerű szabályozórendszert be az egész jelenetszámítás szabályozására. Viszont ezt nem lehet sokféleképpen csinálni, a licencek pedig az AMD-nél vannak.

    Ma már a sokkal nagyobb értéknek sincs értelme. Túl gyorsak hozzá a hardverek, hogy haszna legyen. Csak a késleltetést növeled vele, de a sebességet nem.

    Az NVIDIA is 5-ről visszaváltott a 430-as driverektől kezdve 3-ra, ez az új defaultjuk. A low latency On pedig az 1. Az NV-nek annyiban van értelme a 3-nak, hogy ék még támogatják a Keplert, ami azért eléggé ókori dizájn, és az még profitál ebből, de amúgy máshol nincs értelme.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #13 üzenetére

    A pre-render beállítás kikerült. Egyrészt onnantól kezdve, hogy a default 1, ennek nincs értelme. Az NV ezt lecserélte egy másik beállításra, mivel nekik a default 3 még ma is, de beállítható 1-nek, viszont a 0 az nem ajánlott. Az nem véletlenül volt régen tiltva, mivel a jeleneteket a processzor rendszertelenül, a rendszer timerjéhez igazodva számolja. A parancslista azért létezik, hogy ebből ne legyen baj, mert elképzelhető, hogy a processzor küldené a jelenetet a GPU felé, de nincs parancslista, ami tárolja azt, ezért az el lesz dobva, és várni kell a következő jelenetig. Na most, ha a következő jelenet későn jön, akkor akadozni fog az alkalmazás, és pont ez történik az ultra beállítás mellett: [link]

    Az AMD ezért nem engedi meg a 0-s beállítást a Chill/Anti-lag nélkül, mert ezek biztosítják azt, hogy ha már parancslista nincs, akkor a jelenetszámítás rendszerezve legyen, így a hardver már eleve akkor kapja meg az új jelenetet, amikor végzett a korábbival.

    Az NV azzal védekezik, hogy az Ultra még béta funkció, de sose fog működni, amíg valamivel nem rendszerezik a jelenetszámítást. Régen is ezért vették ki a 0-s beállítást, mert több kárt csinált, mint hasznot. Most csak rá voltak kényszerülve, hogy visszahozzák, de az AMD nem ezt csinálja az Anti-laggal, viszont, amit az AMD csinál, azt évekig tartana beépíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #16 üzenetére

    Nem értitek az egészet. A Chill/Anti-Lag eleve nem használ parancslistát. Az egyiket kell bekapcsolni, attól függően, hogy bevitel vagy sebességadatok alapján akarod vezérelni a jelenetszámítást.

    A 0-s beállítással önmagában az a gond, hogy nincs se parancslista, se szabályozás a jelenetszámításra. Márpedig valahogy szabályozni kell a képkockák számítását, mert ha kész a jelenet és ráküldöd a GPU-ra, akkor vagy romlik az input lag, vagy nem küldöd rá a GPU-a a jelenetet, de nincs hol tárolni, tehát jön az akadás. Emiatt van az, hogy az Ultra beállítás az NV-nél még csak béta, mert egyszerűen olyan helyzeteket okoz, hogy megakasztja a feldolgozást. Lásd a linkelt videók. Ilyenkor az történik, hogy a GPU még nem végzett a képkockával, de már van új jelenet, amiből számolhatná a következő képkockát, ezt viszont nincs hol tárolni, tehát el kell dobni, és várni kell a következő jelenetre. Emiatt nincs ilyen beállítás az AMD-nél, hanem van a Chill és az Anti-Lag, ami szabályozza azt, hogy úgy legyen minimális a lag, hogy közben ne kelljen egy rakás akadással számolni. Csak egy ilyen rendszert fel kell építeni, az AMD megvette a Hialgo szoftverét, és azt két évig építette be, mire elért ide. Tehát az NVIDIA nem tudja csak úgy lemásolni, mert kell hozzá legalább két év mire egy hasonlót csinálnak, plusz a licencek, amiket az AMD birtokol.

    A flip-queue size default 1 az első Radeon Software óta. Maximum növelni lehet az értékét, csökkenteni nem. A nulla nem opció a fenti probléma miatt.
    A registry-t hülyeség szerkeszteni, mert az egy legacy beállítás. Már ki van kötve a DXGI driverből. Régi runtime-okra esetleg még működhet, de ki használja már azokat...

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák