Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Bezony. Ráadásul teljesen legálisan és ingyenesen letölthető az official oldalról.
Nagy királyság, még nagyobb feeling.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz hombre[EU] #21 üzenetére
A magam részéről nem igazán látom értelmét a realisztikus diavetítésnek; a 30 maximum fánkból elég. : D
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz hombre[EU] #25 üzenetére
Én is élményt keresek, de szeretem, ha mozgóképre lövök.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz GodGamer5 #29 üzenetére
Láttam én a GoldenEye-t (meg Perfect Darkot) abban az időben és nagyon nem tetszett a diavetítés már akkor sem - hiába volt amúgy jóféle a játék. Persze akkoriban az ember azért kevésbé válogatott, hiszen egyrészt jóóóval fiatalabb volt, sokkal kevesebb tapasztalattal, másrészt viszonyítási alap sem volt annyi/olyan minőségű (frame rate tekintetében, legalábbis).
Engem valahogy nem tud kárpótolni a csillámló bumpmaplensflare hegy, ha két frame között le tudok főzni egy kávét. Még a DOOM-ot is kerámiatokos Pentium MMX alá cibáltuk, amint lehetett - nemhogy a 320x240-es VGAQuake-et. Aztán volt nagy üdvrivalgás - meg értetlenkedés, hogy hogy a bánatba tudtunk ezekkel eddig máshogy játszani. (Ma meg már azt a frame ratet röhögöd körbe, amit azok a Pentiumok tudtak magukból kipréselni.)
Úgy prezentálod a dolgot, mintha a buttersmoothness egyáltalán nem képviselné egy kardinális részét a játékélménynek. Jó persze, pl. egy single player címnek / RPG-nek nem feltétlenül kell csakazértis 100+ fps (de az abszolút minimum stabil 60 azért legyen már meg, mert különben szomorú leszek), de amint online-ra vált a dolog, ne vergődjünk már két számjegyből álló értékekkel..
Ha az "utóbbi évekbe" beletartozik az utóbbi ~20 év egésze is, akkor egyetértek.
------------------------------------------
(#30) hombre[EU]: 333-ra? Ejnye, emlékeim szerint az nem volt tournament legal, csak 250-ig. : > Viszont akkor csodálom, hogy nem érted.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #04430080 #32 üzenetére
Szerencsére akkoriban egész tűrhető vasam volt (XP 2200+, 1 GB DDR400, Sapphire 9600 128 MB) és mediumra visszavéve relatíve szépen futott a DOOM 3.
Amúgy nagyon csíptem a gémet, s bár elszakadt az eredeti recepttől, igencsak kellemes órákat töltöttem el vele; soha nem értettem a sok szapulást, amit kapott, pedig (egyebek mellett) én is Wolf3D-n meg DOOM 1-en szocializálódtam - és ez utóbbi (pontosabban a DOOM-DOOM II-The Ultimate DOOM) a mai napig pont ugyanolyan (ha nem nagyobb) áhítattal tölt el, mint akkoriban. Zseniális engine, páratlan atmoszféra és játékmenet; minden képernyőre rajzolt pixel él és lélegzik, minden hangminta a lélek tövéig hatol.
A jó DOOM 3 móka receptje:
(-max settings, max frame rate - nyilván ehhez a részhez kell vas)
-némi tudatmódosító magadhoz vétele
-Nightmare difficulty
-este 11-kor, nyitott ablak mellett
-fejhallgatóvaljáccá.
Kellemes kis 300-as pulzust eredményező meglepik nyenyeregtek elő a sötétből.
A másik ilyen az überkirály AvP '99 (a mai napig az egyetlen zsír AvP játék és multiban is nagyon büntet). Mondjuk rátett néhány lapáttal a DOOM 3 élményre, mert a marine kampányt a második misszióig bírtam idegekkel; amikor a teljes sötétségbe burkolózó, hideg fémfolyosón 1 km/évszázad sebességgel való előrearaszolás közben a plafonon megbúvó idegen megvárta, míg az utolsó fáklyám is kialszik és PONT abban a pillanatban ugrott sziszegve a nyakamba, azt mondtam köszszépenquit.
És már izzítottam is a predator kampányt. Mondjuk az meg a másik véglet volt, mert ott meg félig csukott szemmel, két kézzel Vivaldira kalimpálva a billentyűzeten, átszellemült vonaglás közepette trancsíroztam miszlikbe mindent, ami élt és mozgott.: D
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ha PC-s múltadnak köszönhetően már van egy alapvető (movement/combat) skilled és érzelmileg is invesztálódsz, brutálul fel tudnak ám húzni az ilyen dolgok; a legvadabb delíriumban sem vetül fel benned, hogy ezt valaha is meg akarnád szokni, mert ez hatékonyság (értsd körülötted dezintegrálódó világ in style) szempontjából kb. olyan visszalépés lenne, mintha a 30 km-re lévő munkahelyedre eddig egy kulturált autóval jártál volna be, most meg egy felbőszült tacskók húzta, kettétört szánkón kéne bevergődnöd a reggeli csúcsban.
A magam részéről adtam neki esélyt nem egyszer (csak poénból; túl sok haj a fejtetőn), de minden alkalommal nagyon-nagyon hamar eljutottam arra a pontra, hogy legszívesebben annak helyeztem fel rektálisan a kontrollert (keresztben ofc, ha má van rajta D-pad is ) ), aki valahol, valamikor kitalálta, hogy nekem ilyennel kell majd FPS-t játszanom.
A frame rate / Hz / input lag szentháromságot most nem is integrálva a képletbe.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nekem se az (pláne, hogy nincs olyan populáris game, amibe beletenném a szükséges időt), de a (többszemélyes/multiplayer) játék komoly dolog. A háború és betegségek után következik a sorban - itt legalábbis. : >
Semmi természetes nincs abban, hogy 1-2 másodperc alatt történik meg az, ami PC-n ~200 ms alatt. Azt elfogadtam, hogy más kozolon, de ha már valamilyen lövöldében (PC-n) elérted a szolid mid-, netán high skillt, akkor csak (sírva) nevetni tudsz a gamepados nyeklésen és vergődésen. Semmi fals nem volt abban a hasonlatban. Ha csak aktuális akarsz lenni, nézd meg pl. a high skill Apex Legendset konzolon. A játékmenet, a movement, az aim (meg en bloc az egész sebessége) a fasorban sincs a PC-s high skillerekhez képest.
Benyomás szempontjából (de még csak vizuális szórakoztatást tekintve is) kb. járni tanuló emberi csecsemők vs. Shien-Gorr messorok (ha nem ismered a kifejezést, innen össze tudod rakni a két szót) a történet.
"Viszont "természetesebb", hogy küzdelmesebb a célzás"
~22 év kvéjk után nekem az a természetes, ha 2-300 ms alatt pontosan ott van a célkereszt, ahol akarom. : D A világ legtermészetellenesebb dolga a gamepaddal való, belassult szenvedés. Biztos sokan vannak ezzel még így.
De még olyantól is megkaptad, hogy semmi természetes nincs a gamepados lövöldében, aki már fogott a kezében éles fegyvert.
"(egyébként senki nem mondta, hogy KELL kontrollerezned, az utólsó passzust nem is értem....)"
Pedig egyszerű az üzenete, csak kicsit elvonatkoztatva kell értelmezni. A PC-s FPS-ek hanyatlása a konzolos CoD-okkal/BF-ekkel kezdődött - ezzel lehet vitába szállni, csak nem érdemes. Valami mérnök/dizájner egyszer kitalálta, hogy gamepaddel lesz puff-puff, és az majd milyen jó lesz mindenkinek. Ez még N64-en oké is volt, de a PS2 és az XBox elérkeztével megváltozott a történet; elindultunk abba a lefelé tartó irányba, ahol ma vagyunk. Na, az ezt hosszútávon kiváltó bagázs tagjait részesíteném D-pades kereszt-végbélkúpban, mert egy nagyságrendekkel butább vezérlés miatt az évek alatt elsorvadt az általános közízlés.
Félreértés ne essék, elfogadom, hogy valakit annyira nem érdekel az instantprecíz vezérelhetőség (plusz a magas frame rate és képfrissítés, illetve alacsony input lag), hogy simán elbékülget a kanapén egy konzolos shooterrel, netán még jól is érzi magát közben (na, ezt a részét végképp csak elfogadom, de megérteni/átélni nem fogom soha, az biztos), de azt, mikor valaki ezt a modus operandit ugyanolyan (vagy csak közelítőleg ugyanolyan) hatékonyságúnak titulálja, mint a minőségi klaviatúra+egér+egérpad triumvirátust alacsony késleltetésen, már nem tudom szarkasztikus mosoly nélkül elengedni.
Azt sem tagadom, hogy a magas szintű konzolos puffogtatáshoz is kell skill (mert KELL), de a skill cap jóval alacsonyabb, mint PC-n (ha meg rosszmájú akarok lenni, akkor szerintem a delikvens legnagyobb skillje itt az, hogy nem kap perceken belül agyérgörcsöt az analóg karoktól ).
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #70 üzenetére
Mert ha nem vagy menthetetlen krumpli és (joggal) bízol a képességeidben, az egér célszerszám. Azé. : >
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #74 üzenetére
A legtöbb ilyen jellegű játék hamar baromi unalmas lesz, ha low skill krumpliként játszod. Vagy azért, amit leírtál (ez a típusú "game sense" valóban az unalom egyik apoteózisa; én sem bírnám idegekkel, ha ennyiből állna a gameplayem - de az is igaz, hogy ezzel a stíllel egy olyan lobbiban, amiben nem mindenki teljesen fakezű, nem fog messzire jutni), vagy azért, mert az utolsó jöttment is háromszor körbeugrálja, mielőtt 1,3 másodperc alatt lemészárolná.
Gondolom, egy kicsit tovább húzta volna a monitor előtt, ha véletlenül pont feléje lófrált volna valami random, aki leglább tud egyszerre mozogni és lőni is. Akkor még további két sikertelen próbálkozást biztos megért volna a részéről a történet.
: D
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #90 üzenetére
Akkor nem sikerült értelmezve olvasnod a leírtakat.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ó, PC-n is kb. azonnal feltűnik. Az első fix 90 / 180 fokos fordulatnál (amiket konzisztensen további ilyenek követnek) már jó közelítéssel bekategorizálható, hogy milyen mouse controlja van a megfigyeltnek.
Sokkal kevesebb embernek van színvonalas egérkezelése, mint azt elsőre gondolná az ember. Úgy helytálló, hogy könnyű elkezdeni a dolgot, de a kimaszterelése egy soha véget nem érő folyamat.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ez nyilvánvaló.
Csak a csatlakoztatható perifériáknál lehetnek kompatibilitási problémák, az 500/1000 Hz felejtős és olyan input lag van, hogy megkönnyezed. Ha TV-n játszol vele, az sem lendíti előre az ügyet.
A vicc az, hogy még így is sok konzolos player sir, hogy nem fair az egeres és pados játékosokat egy lobbiba rakni.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Atomgeszi #106 üzenetére
Hát nézd, mivel kompetitív quaker körökből jövök, így az elvárásaim gyökeresen különböznek az átlagétól (ez egy tényszerű megfigyelés konklúziója - mondhatni triviális dolog). PC-hez képest fosadvány (és akkor még a frame rate-et, képfrissítést nem vetted számításba).
Ettől függetlenül, ha van rá lehetőséged, tégy vele egy próbát, mert neked lehet, hogy bejön, érted. A padnál még így is sokkal jobb.
(Amúgy a pad is jó dolog; jRPG/SRPG-khez best, ahogy platformerekhez vagy sportjátékokhoz is, platformtól függetlenül. Beat 'em upokhoz szintén korrekt, bár ott már jobban díjazza az ember az arcade sticket. Autóversenyhez csak a kormány vagy egy minőségi joy jobb. 3rd person shooterhez elmegy, de mivel már a műfaj nevében is benne van a "shooter", ahhoz jobb a bill+egér páros.)
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #108 üzenetére
@#68: "Félreértés ne essék, elfogadom, hogy valakit annyira nem érdekel az instantprecíz vezérelhetőség (plusz a magas frame rate és képfrissítés, illetve alacsony input lag), hogy simán elbékülget a kanapén egy konzolos shooterrel, netán még jól is érzi magát közben (na, ezt a részét végképp csak elfogadom, de megérteni/átélni nem fogom soha, az biztos)"
"Azt sem tagadom, hogy a magas szintű konzolos puffogtatáshoz is kell skill (mert KELL), de a skill cap jóval alacsonyabb, mint PC-n"
Akkor most ki az idióta, mester?
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #116 üzenetére
Mivel nekem jött a "válaszod" - a #68-at is magába foglaló posztsor után -, nehéz lett volna nem magamra venni.
)
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #04430080 #115 üzenetére
Korábban már tanulmányoztam a mélyafrikai filmműveszetet.
Az élmény zenitje kétségtelenül itt volt.
:'
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.