2017. április 25., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Zirowe


Zirowe
(PH! nagyúr)

A fejlesztési költségeket számolgatva arra jutott, hogy ha kizárólag a fejlesztési időt, a cégbejegyzés díját, illetve a szerverüzemeltetést (és a zenék licencdíját) adja össze, közel 30 ezer dollárba került a LRT4 elkészülte. Ez egy fals megközelítés, ugyanis ennél lényegesen drágább volt a történet. Kellett ugyanis VR kompatibilis munkaállomás, egy VR fejszett, irodabérlés, internet, bútorok, egyéb felszerelések, és a játék elkészítéséhez szükséges szoftverek (Unreal 4, Maya, Photoshop) licencdíjai.

Tehát rosszul számolta a fejlesztési költségeket..

még a legnagyobb VR címek sem profitábilisak jelenleg. Hogy akkor miért csinálják? Mert hisznek benne, hogy egyszer majd azzá válnak.

Vagy mert mondjuk a nagy kiadók több lábon állnak, nem egy játék bevételétől függ minden és megengedhetnek maguknak hasonló jellegű "presztízs beruházásokat".

[ Szerkesztve ]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#2) myckie2


myckie2
(senior tag)

"A fejlesztési költségeket számolgatva arra jutott, hogy ha kizárólag a fejlesztési időt, a cégbejegyzés díját, illetve a szerverüzemeltetést (és a zenék licencdíját) adja össze, közel 30 ezer dollárba került a LRT4 elkészülte. Ez egy fals megközelítés, ugyanis ennél lényegesen drágább volt a történet. Kellett ugyanis VR kompatibilis munkaállomás, egy VR fejszett, irodabérlés, internet, bútorok, egyéb felszerelések, és a játék elkészítéséhez szükséges szoftverek (Unreal 4, Maya, Photoshop) licencdíjai."

Tehát egy (kettő) ember csinálta ezt a játékot, amihez már kellett irodát bérelnie, bútorokat, külön internetet vennie és egyéb felszereléseket :F. VR komplatibilis munkaállomás? A játékot elnézve kb 150e Ft-ból simán kijön, de gondolom előtte is volt számítógépe és nem Pentium II-es.

Ráadásul a drága urunk arra nem gondolt, hogy a játéka pont azért bukott meg, mert senkit nem érdekelt? Jobb ötlettel kellett volna előállni. Még a nagyobb cégek is belebuknak ebbe a hibába...

"For every man there is a cause which he would gladly die for."

(#3) daninet


daninet
(PH! addikt)

Azert van jo pelda is, nem hiszem, hogy a Project Cars bukas volt, es ott csak opcionalis a dolog. Ha normalis jatekokrol beszelnenk nem haszontalan techdemokrol maris jobb a helyzet.

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º> - https://trakt.tv/users/daninet

(#4) ->Raizen<-


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Ugyan nem 300 ezres készülékkel próbáltam ki a vr-t hanem mobilos verzióval de nem fogott meg.
A lencse torzítja a képet. A 3D hatás és a mélység érzékelés megvan. Sokáig nem tudom használni mert az én agyam is tiltakozik ez ellen az egész ellen. Plusz nyomja le az orrom a szemüveg, kényelmetlen. A play áruházban lévő alkalmazások nagyon primitívek, de ahogy nézegettem a htc vive-re kiadott játékok se sokkal különbek. Virtuális valóságnak jobban el tudnám képzelni a Bruce Willis féle hasonmás filmben látottakat. De a technológia ugye nagyon nem tart ott még. Én úgy gondolom ebben a formában hatalmas bukta az egész vr ökoszisztéma. Tehát egy vr-hez szükséges felszerelés: 300+ körüli gyors pc ssd-vel és minimum egy gtx 970-es videókártyával, gyors cpuval+ htc vive ami 300+k mindjárt több mint fél milliónál tartunk és normális tartalmat sem csinálnak rá, hol, és kinek éri meg ez beruházás gyanánt?

[ Szerkesztve ]

(#5) aerosmith válasza ->Raizen<- (#4) üzenetére


aerosmith
(fanatikus tag)

Húha. Ezt elmentem későbbre.

(#6) llll


llll
(senior tag)

szvsz meg az (is) a baj velük, hogy évek óta húzzák-halogatják pl az oculus rift megjelenését
tudom hogy kapható volt a fejlesztői változat (effektíve 1 béta verzió mindössze néhány demóval) és van már frissített hardverrel is, de ha jól tudom a végleges kereskedelmi változat még mindig nem került ki a forgalomba
ha esetleg mégis, akkor bocsi, de kb másfél év várakozás után már nem követtem feszült figyelemmel a fejleményeket
odalett az érdeklődésem
kipróbáltam én is pár szemüveget androidos alkalmazásokkal
nyilván nem lehet összehasonlítani egy százezres(...!) nagyságrendű cuccal, de az élmény sztem is megvolt
kb 1 hétig baromi érdekes volt, aztán szépen ráuntam én is és a kislányaim is
most már biztosan nem fogok ekkora pénzeket kifizetni semmilyen szemüvegért
talán tizedannyiért még elgondolkoznék rajta
világos hogy ez meg esélytelen, de akkor így jártunk én is és a fejlesztők is
.
másrészt sztem ezzel is az a másik baj, mint a 3D-s mozival:
az akármilyen póteszköz használata igazából kényelmetlen
megnéztem talán 3 ilyen filmet, aztán szépen visszatértem a normál 2D-s HD filmekhez
.
úgyhogy sztem bukta volt/lesz

[ Szerkesztve ]

THIS! IS! HUNGARY!!!:)

(#7) ->Raizen<- válasza llll (#6) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Olyan ez mint ms-nél a kinect, ideig óráig szórakoztató, de aztán a gyerekes játékokba bele lehetett unni.
Komoly AAA címek kellenének, nem lenne muszáj natívan vr-re tervezni, de bele kéne építeni ezt a funkciót és kb max egy 250 dolcsis felszereléssel kellene kijönni, nekem ez a véleményem, ha akarnak eladásokat produkálni. Ps4-re is létezik vr, de szerintem az is mocsok drága, és a ps4 pro-nak van meg az ereje hogy úgy ahogy meghajtsa ezt az egészet, viszont ha ott is casual játékokkal fogják megtámogatni ezt az egészet, akkor itt is bukta lesz.

Hogy miért bukta a kinect, meg a vr? Mert hosszú órákra nem lehet használni mert elfárad az ember. És mindkettő helyigényes, ha komolyan akarnánk használni. Jöhet a matrix, csatlakozzunk fel a központi agyra. ;]

[ Szerkesztve ]

(#8) Dr. 444Hertz


Dr. 444Hertz
(PH! addikt)

A VR tök klassz dolog, de szerintem ha úgy nézzük, olyan, mint anno a Gameboy volt, van és kész...
Én elképzelésem szerint a jövő a kiterjesztett valóságé, amiben van potenciál, és mint funkció, be lehet építeni a virtuális valóságot is.

[ Szerkesztve ]

Marshall London - telefon gitárerősítő logóval

(#9) llll válasza ->Raizen<- (#7) üzenetére


llll
(senior tag)

így van
(és - még az érdeklődős korszakomban - ezen ütköztem meg én is először komolyabban, hogy még a ps4 sem lesz elég az oculus rift kiszolgálásához...???)

THIS! IS! HUNGARY!!!:)

(#10) Venyera7


Venyera7
(senior tag)

Amíg 350k Htc Vive addig mit várnak? :U

[ Szerkesztve ]

(#11) Cifu válasza daninet (#3) üzenetére


Cifu
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Azert van jo pelda is, nem hiszem, hogy a Project Cars bukas volt, es ott csak opcionalis a dolog.

Tehát nem jó példa. A VR játékok döntő többsége pont, hogy nem életképes opcionális üzemmódban, leszámítva talán az autó / repülőgép / helikopter szimulátorokat. Hiszen ott egy helyben ülsz, így a test mozgásával nem kell számolni, csak a fejed mozgatod. Erre épül ezer éve a TrackIR és klónjai, a VR-hez képest fillérekért...

A dedikált VR játékok pont, hogy teljesen kihasználnák a VR lehetőségét, ám a jó megoldást még a jelek szerint senki sem találta meg. Ez kb. olyan, mint anno a CD-k megjelenése, amivel a fejlesztők hosszú ideig nem tudtak mit kezdeni, mert mindenki a 3,5"-os lemezekre volt optimalizálva. Aztán jött a Rebel Assault és társai, és lassan elkezdték kihasználni a tárhelyet, elkezdtek rájönni, mivel is lehet megtölteni 700MB-ot.

Na ez ilyesmi. A népszerű AAA kategóriás játékok (CoD-ok, BF-ek, Tomb Raiderek, stb.) a szimulátorokat leszámítva nem fognak a VR-el foglalkozni, mert az irányítástól kezdve kismillió dolgot a sima és a VR felhasználókra is kell optimalizálni. Márpedig ahhoz, hogy a VR-nek értelme legyen, ahhoz az ilyen játékok kellenének. De nincsenek... A játékosoknak így viszont nincs értelme megvenni a VR szetteket, mert nincs igazán olyan játék, amely miatt megérné a befektetés. Ebből az eddigiek alapján csak a Playstation VR fog tudni elmozdulni, a Microsoft, HTC, Steam és az Oculus legnagyobb fájdalmára...

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#12) stellaz


stellaz
(kvázi-tag)

Szerrintem a tv és mozi tartalmak tudnák eladni a vr-t,ha az megfelelő képet biztosítana. Mondjuk egy vr mozi film, vagy egyszerűbb esetben sport és koncert közvetítések, f1 belső kamera, stb. Esetleg videó hívások, város nézések, ilyesmi. Utána jöhetnek a specifikus játékok is.

Nagy lehetőség van benne,csak pont nem a játékoknál kéne szerintem kezdeni.

(#13) hemaka


hemaka
(PH! nagyúr)

Az a baj, hogy nem 20-30 (urambocsa 60) percig akar az ember jatszani, mert kb addig kenyelmesek ezek a vackok.
Azert is megy jobban a porno, mert azok 15-30 percesek, nem unja meg az ember.
Sorozatokat kellene meg talan nyomniuk, mert azok amik kb ilyen terjedelmuek.

„Turn your face to the sun and the shadows fall behind u.”

(#14) Cifu válasza stellaz (#12) üzenetére


Cifu
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Milyen TV / Mozi tartalmak vannak? Van-e értelme velük foglalkozni?

Gyakorlatilag a 360°-os videók, amik a Youtube-on vannak, ki is merítik az alapvető lehetőségeket. 360°-os kamera autóra, repülőre, gördeszkára, kutyára.... Ennyi. Az általad is említett Formula-1 példa az egyetlen, amely e téren ad valamit. Már ha a Formula-1 nem lenne ezer féleképpen begyepesedve (már a saját magad által választott kameranézeteket is lassan egy évtizede rágják...).

De egy ilyesmi miatt vennél VR szettet? Megéri az árát? Aligha...

Mozi és TV tartalmak? Max. CGI filmeknél jöhet szóba, mivel "hagyományos" filmnél kellene mikrofon, világítás, hovatovább teljes 360°-os díszlet. Ha láttál legalább forgatási helyszínt, gondolom tisztában vagy vele, hogy mindig csak azt és úgy csinálnak meg, díszítenek fel, mozognak az emberek, hogy a kamera pozíciójából tűnjön látványosnak. De ha te ezt 360°-ban szeretnéd, akkor vért fogsz izzadni. Tehát marad kb. a pornóipar, mint egyedüli tartalomszolgáltató. Vennél pornó miatt VR szettet? Egynek az árából tíz-húsz-sok olyan numerát vásárolsz maradnak, hogy a füled kettéáll, és aligha vitás, hogy a VR azt az élvezeti szintet nem fogja hozni soha a büdös életbe (ha csak nem a halántékodba fogod már a jack dugót nyomni...). Akkor miről is beszélünk?

A VR-t egyedül a játékok tudnák tolni, de nem tolják. Mert nincsenek valóban értékelhető játékok hozzá... A kígyó a farkába harapot...

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#15) Tigerclaw válasza ->Raizen<- (#7) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

A Kinect párhuzam részben jó. Ott az AAA kategóriás minőségi játékok megmutatták, hogy mennyire jó és szórakoztató, de kevés ilyen volt-van.

A különbség az, hogy a Kinect szinte 100%-ban hozza/hozta azt a funkciót, amire tervezték, míg a VR továbbra is egy erősen fejlesztés alatt álló technológia.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#16) gyurkikrisz válasza hemaka (#13) üzenetére


gyurkikrisz
(őstag)

15-30 perc :C :C :DD

Kínáé a jövő :)

(#17) opr


opr
(őstag)

Nem igazan ertem miert vannak kiakadva a 40$os oradijon. Az (nyugaton) egy sima vezeto fejleszto brutto oraber, meg csak nem is kiemelkedoen magas.
Siman lehet, hogy emberunk ennel konkretan tobbet keresett, amig nem a sajat ceget csinalta, hanem valahol dolgozott.
Tovabbi kerdesekre a valszok(szerintem):
- Irodat berelni minek kell: Hat, egyszeruen azert, mert kell. Egy ceg neveben targyalni is kell, demozni, vendegeket fogadni. Ezt ma mar egy garazsban/a nappalidban nem igazan teheted meg, nem leszel komolyan veve. Arrol nem is beszelve, hogy mennyire nem egeszseges dolog az, ha az otthon es a munkahely fogalma osszemosodik. Van, akinek megy az ilyen, van, akinek nagyon nem.
- Minek neki uj eszkoz, amikor biztos volt mar gepe amugyis: Ez most komoly? Azert, mert a munkara hasznalt eszkoz es az otthoni pornonezos-torrentelos-skypeolos-jatszos-filmezos gep ne ugyan az legyen. Raadasul ugye iroda kell, oda meg nem fogjuk az otthoni gepet bevinni, mert az az otthoni gep. Nem hiszem, hogy ezt tul kell magyarazni.

Az, hogy maga a jatek milyen volt, nem tudom, sose probaltam, arrol nem mondok velemenyt. Es hogy miert vagott bele? Sztem (de ez mar tenyleg az abszolut tipp kategoria) egyszeruen azert, mert hitt benne. Hitt benne, hogy ez lesz a kovetkezo nagy bumm, es O akart lenni az, akinek a nevet ezzel osszekapcsoljak (meg a bankszamlajat, de ez itt most mellekes :DDD).

Elnezest az ekezetek hianyaert, angol billzet, nem lustasag, nem igazan tudok vele mit kezdeni.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D

(#18) borg25 válasza Cifu (#14) üzenetére


borg25
(tag)

Samsung VR Geart ismerem, arról tudom ezt mondai:
Filmekkel lehetne támogatni, Samsung VR Gearnek is van olyan appja ami lejátssza a sima 2d tartalmat, és olyan mintha moziban néznéd. Eddig a reklám. Ami gáz, hogy hálózatról (NAS, DLNA) nem akar játszani, csak a saját oldalról,vagy a telefonról. Itt bukott. Miért ne használhatná a NAS-t? Mert Samsung nem gyárt?

Természetesen mivel Samsung, és Oculus ezért a többi sima VR applikációkat nehogy könnyen tud használni, csakis a saját alkalmazásáruházban lévőt. -> Saját magát korlátozza le.
Oké, mikor megvettem a cuccost akkor egy kis pénz landolt náluk, és ha a továbbiakban nem vásárolok az ő alkalmazásboltjukban, akkor részükről dobhatom a szemétbe, mert nekik tök mindegy mit csinálok vele, ha nem lesz belőle több pénzük. Csak épp azt felejtik el, hogy ajánlani nem nagyon fogom.
Mivel így kötik az egészet még üzleti világban is szar, mert nem mondhatom az érdeklődőnek, hogy lépj be, keress rá az alkalmazásokban a reklámanyagunkra és nézd, az se járható, hogy elindítom, aztán nyomok egy pauset. :S

(#19) UnA válasza opr (#17) üzenetére


UnA
(Korrektor)

+1 a bér és iroda kérdésben.

(#20) Tigerclaw válasza borg25 (#18) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Sajnos a Samsung is egyre az Apple útjára lép azzal, hogy saját zárt ökoszisztémát épít ki, de ők sem értik azt, hogy ami az Apple-nak még megy, az másnál nem működik. Ráadásul még bénán is csinálják, mert sok terméküknek rövid az életciklusa és csak bizonyos prémium készülékek és kiegészítők működnek együtt.

A Google is ugyanerre az útra lépett a Daydreammel.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#21) consono válasza Cifu (#11) üzenetére


consono
(PH! addikt)

Igazából az a helyzet, hogy a jelenlegi technológia mellett jó VR játékot, csak olyat lehet csinálni, ahol tudsz ülni, vagy állni. Nincs a mozgás követésére jó megoldás (jó, tudom, ott a HTC Vive, de ahhoz kell egy egész szoba). Ez meg azért eléggé lekorlátozza a lehetőségeket.
A másik problémát én a kontrollerekkel érzem: kellene egy rendes kesztyű, vagy valamilyen hasonló megoldás, ami rendesen tudná a kéz mozgását közvetíteni (mondjuk egy ilyen: https://manus-vr.com/). Mondjuk force feedback/tactile feedback sem ártana bele. Kell az életszerű input, hogy tényleg hihető legyen a VR.

Én mondjuk pont nem a VR-t temető csoportból vagyok: szerintem lehet ebből valami jó, csak még az út elején járunk. Én már gyűjtök a PSVR-re :)

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#22) ->Raizen<- válasza consono (#21) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Már a dark walls-hoz is fel kell állni és néha egész törzsből fordulni kell nem lehet csak fej mozgásokkal rendesen irányítani, ahogy a haunted house-t sem ehhez már bt irányító is kell. Ez a két legjobb vr horror androidra szerintem.

(#23) Dyingsoul


Dyingsoul
(PH! addikt)

Egy PC Gamer cikk ami pont ehhez a kérdéskörhöz kapcsolódik. A Day-Z alkotói mesélnek az Out of Ammo-ról is.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#24) Alchemist válasza myckie2 (#2) üzenetére


Alchemist
(őstag)

"kb 150e Ft-ból simán kijön"

A 2160 x 1200 minőségi kihajtásához ez a pénz még videokarira is karcsú. Arról nem is beszélve, hogy a VR működtetése mellett a fejlesztői gép egy csomó más funkciót is kezel.

[ Szerkesztve ]

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#25) Alchemist válasza ->Raizen<- (#7) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Viszont a Wii komoly siker volt, casual játékosokra alapozva.

Ráadásul a monitor és a VR teljesen más világ, más szemlélettel... VR-ban a teljes térben érdemes az interakciót tervezni, nemcsak előre nézve +periférikusan.

[ Szerkesztve ]

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#26) ->Raizen<- válasza Alchemist (#25) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Azóta pár év eltelt, a htc jól érzi hogy a 3d-t kell kombinálni a mozgás érzékeléssel.

(#27) Alchemist válasza hemaka (#13) üzenetére


Alchemist
(őstag)

nem 20-30 (urambocsa 60) percig akar az ember jatszani

Érdemes lenne rövidebb, de intenzívebb játékmenetre tervezni, amitől a játékos egész napra telítős játékélményt kap... legfeljebb a végé kidobja a taccsot, de úgy tápászkodik fel, hogy "...ez kvajó volt"
:D

[ Szerkesztve ]

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#28) myckie2 válasza Alchemist (#24) üzenetére


myckie2
(senior tag)

Ugye tudod, hogy itt nem AAA játékról beszélünk?

"For every man there is a cause which he would gladly die for."

(#29) Bluesummers


Bluesummers
(senior tag)

Vállalkozás. Minden kezdet nehéz. Hitt benne és csinálja ... majd kialakul ez ha akar, ha lesz rá igény.

(#30) davudhunters


davudhunters
(újonc)

Volt egy beszélgetés az Otherworld csatornáján, egy Vlog keretében egy itthoni Vr játékfejlesztővel. Ő kerek perec kimondta, hogy kb a Sony Vr-jának van jövője. Azért mert felhasználóbarátabb konstrukció mint az Oculus, vagy a HTC Vive. Sok videó van fent a neten ahol a nagypapára felrakják a Vive-ot és viszik utána a kábelt, veszik el a dolgokat az újtából nehogy átessen rajtuk, közben az ablakot majdnem kiveri a hadonászásával. A gamerek nem sportolók akik futkosni fognak az üres szobájukban (opcionális) hogy nehogy átessenek asztalon, széken, kutyán, macskán.
A Másik tényező az ára. Nem kevés pénzt kell fizetni ha a Pc-s fronton akarjuk élvezni a Vr-t. Kell egy gép ami Vr ready és ugye egy Oculus vagy Vive. Eközben a Sony-nál kell egy alap ps4, vagy ps4 pro és a PSVR. sokkal olcsóbban kijönnek az emberek ha a Sony Vr-ját válasszák. És igazából a különböző szimulátoros játékokhoz megfelelő is az a tudás amit a Sony Vr-ja tud (a Vive és Oculus sokkalta bonyolultabb és kifinomultabb eszköz)
Engem speciel hidegen hagy ez a Vr őrület. Max 1-2 kocsi játék érdekelne, de csak azokért beruházni a konzolhoz egy VR-t túlzásnak tartok. Plusz nem hiszem, hogy a szemgolyónkhoz olyan közel lévő kijelző is jó hatással lenne hosszútávon.
A fejlesztő mondta, hogy fél óra Vr élmény után nem tud azonnal kocsit vezetni, mert a nem lát a távolba. Kell idő még helyreáll a szeme.

Akit érdekel a beszélgetés itt a link:
https://www.youtube.com/watch?v=LVdxomj3hF8

"Az élet olyan, mint egy nyári ruha mellénye: rövid és céltalan."

(#31) stellaz válasza Cifu (#14) üzenetére


stellaz
(kvázi-tag)

Azért mondjuk egy focimeccs a nézőtérről elég jól nézhet ki VR szemüvegben, azt pont úgy lehetne nézni, mint élőben, fejjel követve a mérközést. Koncert ugyanez. Vagy sí verseny, bármi.

Filmek esetében nyilván probléma amiről beszélsz, de a cgi is működhetne, meg esetleg új technológiát is ki lehetne dolgoznmi, ahol több dolgot összevágnak, stb. Animációs filmnél meg ez sem probléma.

De például egy természetfilmet is le tudnának forgatni így, ha kifforja magát a technika (talán).

Ha javulna a felbontás teljesen pixelmentesre, akkor az óriási látómező és térérzet forradalmasíthatja az egész tévézést. Szerintem ez sokkal nagyobbb lehetőség, mint a játékok.

(#32) suniland


suniland
(lelkes újonc)

A legnagyobb gond sajnos, hogy drága. Ha olcsobb lenne, mondjuk 100.000-120.000 Ft (brutto) (szeritnem 3-4 even belul ez lesz az ara) az embereket kevesbe erdekelne a vasarlaskor, hogy kozeptavon is kenyelmetlen, meg hogy vannak kabelek. Ja es az fontos, hogy VR szemuveg csak es kizarolag normalis kontrollerrel legyen ennyiert, mert az XBOXOS vezerlo az nem ide valo.

Es nem csak az a baj, hogy az eszközök dragak, hanem, hogy a jatekok es szoftverek is nagyon dragak ahhoz kepest, hogy mennyi idot lehet veluk jatsazni.

Ha olcsobb lesz el fog terjedni ez 100%. De addig kb minden 10 emberbol 1 ha kiprobalta es talan meg 1 aki hallott rola. Alig ismerik az emberek meg ezt a technologiat.

Egyebkenet nem is ertem, hogyan tudjak emberek neha osszehasonlitani a 3D TV-vel?
Az egy sima "egyszeru" megjelenito, semmi interaktivitas nincs benne.
Osszehasonlitani a ket technologiat kb olyan mint amikor a radiot es a szines TV-t hasonlitjuk ossze.

virtuall.hu - érdekelnek már ma a jövő technológiái, mint pl a VR

(#33) Hadeska22 válasza davudhunters (#30) üzenetére


Hadeska22
(tag)

Mondjuk szerintem ebből a roppant "szimpatikus" úriemberből sem kellene kiindulni. Még a feltöltés napján megtekintettem ezt a remekművet, de azon túl, hogy dühös lettem, nem sok értelme volt. Konkrétan mindenkit lehülyézett, Ő mindig mindent jobban tudott, és persze a VR nem halott/haldoklik. Ja, csak a számok nem ezt/Őt igazolják. Amúgy kíváncsi lennék, hogy pontosan a fejlesztés mely részével foglalkozik (az számomra nem derült ki). Mint "fejlesztő" kérdezem ezt. Valahogy kicsit több szerénység és kevesebb arc kellene. szvsz. (függetlenül attól, hogy mennyit tett le (bár nekem a csóka nem ismerős) arra a bizonyos asztalra).

Más: azzal viszont én is egyetértek, hogy a Sony VR-ja több okból kifolyólag is sikeres(ebb). Ugye értelemszerűen a felhasználókra van/lett tervezve, és megfizethető áron kapható. Az mondjuk más kérdés, hogy mi vesz rá valakit, hogy beruházzon egy VR headsetre, függetlenül attól, hogy PS VR/OR/Vive-ról van szó. Még mindig nem látom ebben azt a hatalmas potenciált, de természetesen ahogy megjelenne az első néhány AAA minőségű játék, lehet, hogy változna a helyzet.

Arról viszont még mindig nem találtam semmilyen információt, hogy a VR-nek milyen hosszú távú hatása lehet a szervezetre nézve. Erről szívesebben olvasnék cikket :).

[ Szerkesztve ]

B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)

(#34) Dr. 444Hertz válasza Hadeska22 (#33) üzenetére


Dr. 444Hertz
(PH! addikt)

Simán el tudom képzelni, hogy irányérzék-zavar, egyensúlyi problémák és egyéb más bajok (pl. látászavar) a gyerekeknél előjön, mint általános jelenség.

Marshall London - telefon gitárerősítő logóval

(#35) schawo válasza opr (#17) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

ennyi

winvps.hu | OEM licencek Win7 Pro (5,5k) Win10 Pro (15k) Office 2013 Business (20k) Server2012R2 Std (35k) Datacenter (50k) Bitcoin elfogadás http://goo.gl/LRwqgW

(#36) schawo válasza davudhunters (#30) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

szemgolyónkhoz olyan közel lévő kijelző is jó hatással lenne hosszútávon.

Erre a problémára a fénytörés jelensége adja meg a megoldást. Az ezek foglakozó tudományágat hívjuk optikáknak. Szóval nem, ez nem gond.

winvps.hu | OEM licencek Win7 Pro (5,5k) Win10 Pro (15k) Office 2013 Business (20k) Server2012R2 Std (35k) Datacenter (50k) Bitcoin elfogadás http://goo.gl/LRwqgW

(#37) ->Raizen<- válasza schawo (#36) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

De gond mert utana en is nehezen fokuszalok barhova, ha levettem a szemuveget, szar az egesz.

(#38) schawo válasza ->Raizen<- (#37) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Nekem nincs ilyen gondom. Milyen szemüvegnek ilyen rossz az optikája? Egyáltalán jól állítottad be a lencséket?

winvps.hu | OEM licencek Win7 Pro (5,5k) Win10 Pro (15k) Office 2013 Business (20k) Server2012R2 Std (35k) Datacenter (50k) Bitcoin elfogadás http://goo.gl/LRwqgW

(#39) ->Raizen<- válasza schawo (#38) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Ocò janosz hemuvegnek 6k s.

(#40) kymera


kymera
(senior tag)

Vagy lehet hogy kellene egy komoly engine amire mindenki építkezhet és akkor a költségek sem szaladnak el túlságosan.

478,754,775,939,AM2 - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#41) [oWn]f4te válasza ->Raizen<- (#39) üzenetére


[oWn]f4te
(PH! nagyúr)

Ócó húsznak hík a lence.

)

SKILLNUDGE - it kinda ownz you. ▐ Quake Live FFA (YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ *.cfg: http://tinyurl.com/pwa7hr3▐ 3dfx & Glide POWA▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#42) t72killer


t72killer
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Korai ez még, mint a villanyautó. Amíg kergetőző pixelhalmazokat nézek a drótfonaton+tanulmányozom az optikai hibákat miközben rá vagyok drótozva a gépre/konnektorra, valahogy szórakozásra nem sok marad.

Tudom, van jobb a Gear VR-nál, de az Oculus felbontása se jobb+ott is hozzá vagy kábelezve a géphez.

Pár éve már mondom, ha akarnak a technológiából valamit, akkor ez kell:

#1: normális felbontás. Virtuális VALÓSÁG-ról van szó, nemigaz? Az életben se centis pixelekből áll össze az utcakép, nem vagyok légy... A vakfolt és környéke által megfigyelt területen ~8-16k-nak megfelelő részletesség kell, a perifériákra elég jóval kevesebb, 720p is.

#2: vezetékmentesség: A fejhallgatót se mindíg kötöm kanócra, VR-eszközzel se tenném. LÉTEZIK a szükséges technológia, 802.11ad-s wifinek hívják, tippre még egy jól tervezett szemkövető, lokálisan 8k részletességű adatfolyamot is át tudna ereszteni.

#3: szabványok, kompatibilitás, sőt mi több, meglévő eszköz, pl okosteló PC-ről streamelve elég legyen rá. Utálom, hogy a kislábujjvakarástól a macskamelegítésig mindenre külön kütyüt kell venni, ami aztán ha nem válik be, 3 hónap után kuka + bukta.

#4: értelmes tartalom+saját tartalomkészítési lehetőség - ez mondjuk alakul.

Ha ezeket nem képesek a gyártók felfogni, garantált a bukta. Nagyon szűk az a réteg, aki 1000+$/€-t kiad egy prototípus technológiáért.

#31: természetfilmek alakulóban vannak - nomeg persze azoknak egyik válfaja, amiben pucérkodó Homo Sapienseket mutogatnak :D

[ Szerkesztve ]

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#43) sh4d0w válasza suniland (#32) üzenetére


sh4d0w
(PH! nagyúr)

Ácsi. Amikor a 3D TV és a VR egy mondatban szerepel, az nem technológiai összehasonlítás, csupán vélemény a siker esélyéről. Nekem is az a véleményem, hogy ez a VR ugyanolyan bukta lesz, mint a 3D TV.

http://takedown.blogolj.net - Takedown The Core | "I can't french" | Being a target means being on the internet. End of line.

(#44) Tigerclaw válasza Bluesummers (#29) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Ebben az esetben az sem elég, hogy ő jól csinálja. Ha egy jó AAA kategóriás játékot adna ki, akkor is csak egy nagyon kicsi piacra számíthat és ez nem is fog változni. Egyszerűen túl drága a sisak, a kontroller és a gép ami meghajtja...ráadásul a gép elég hamar el is fog avulni...ahogy talán a sisak is.

Ja és semmi jele nincs annak, hogy az ezek az árak nagyobb mértékben csökkennek majd. Jobban belegondolva már én is bukást jósolok...a ps vr-nek is.

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#45) AnginaP


AnginaP
(fanatikus tag)

Nekem a legmesszebbmenőkig pozitívak a tapasztalataim a VR-ral. Normális gépen (i7 5960X 980 sli) próbáltam Vive-ot, egy szobában volt kialakítva neki hely, 7.1-es hangrendszerrel szépen körbe rakva.
Túlzás nélkül mondom, hogy teljesen új dimenzió. Ennek így kell megadni a módját, ami jelenleg persze nagyon-nagyon drága, de ha lenne rá, most azonnal megvenném és csinálnám neki a helyet!
Sokszor nem értem azokat a hozzászólásokat, hogy helyet kell csinálni neki, meg ez kell amaz kell hozzá, hogy kényelmesen használd. Egy gamer kuckóhoz nem? Egy rendes asztal, rendes szék, megfelelő fényviszonyok, hely a hangcuccnak, ahhoz is kell tenni, hogy kényelmesen játsszon az ember. Vive-hoz is. Plusz nem értem a mindent leverő bácsit. Csak be kéne állítani rendesen a Vive-ot (pl). Van benne olyan funkció, hogy kijelölhetsz egy mozgás teret, amit a progi megjegyez, és ha közelítesz felé a sisakkal vagy a joy-okkal, akkor egy kékesen fluoreszkáló hálót jelenít meg, hogy itt van az általad rajzolt és engedélyezett tér széle, innen már Te sem akarsz tovább menni. :DDD Ha mozogni akarsz, kell hely bőven persze, ez ilyen.
A látvány szerintem meg maximálisan lehengerlő, The Lab is akkora élmény volt számomra, hogy szívesen leállok elé megint, és nyomkodom. Annyira kijönnek a méretek, távolságok, hogy valami félelmetes. Mikor pl Glados lebontja a szobát körülötted és bekúszik eléd a képbe, hát az valami fergeteges! Akkora hatalmas dög gép, hogy perspektívában látva teljesen más élményt ad, mint monitoron, ahol kb (monitortól függően) pár centis, sisakban meg több méter, és fel kell nézni rá....
Egy egyszerű kis szutyok program is teljesen új dimenzió lehet VR-ban már csak a térbelisége miatt, totál más lesz tőle az élmény!! A filmekről már nem is beszélek, pl a Virtual Desktop nevű app tud olyan okosságot, hogy egy 3D-s filmet képes mégjobban 3D-sítve lejátszani (jobban kiemeli a mélységét). Teljesen más, sokkal áll leejtőbb élmény, mint egy szimpla 3D TV (pedig láttam már jó 3D TV-t).
Ha lenne rá, én szó nélkül venném, gépestől, 7.1-estől, és tuti külön szobát kapna térd magasságig érő szivacsokkal. Ki mondta, hogy egy felnőttnek nem lehet gyerekszobája? :DDD Akkora élmény, hogy muszáj!

Indítok egy Skyrim szervert.

(#46) saki04


saki04
(újonc)

A legnagyobb probléma felhasználók szemszögéből a kevés tartalom és az alacsony minőségük. John Carmack beszélt is erről korábban és teljesen igazat adok neki... Sajnos a VR tartalmak szegényesek és sokszor játékmenetben is bőven az elvárható szint alatt teljesítenek.

Tisztelet persze a néhány kivételnek - EVE Valkyrie példa.. de ezek AAA címek nagy fejlesztő csapatoktól... A legtöbb indie próbálkozás kimerül jópofa ügyességi, vagy logikai minijátékokban, de igazából nem ezek a címek fogják elhúzni a VR-t és ezekért nem éri meg a beruházás a hardverbe.

Megértem, hogy több tízezer dollárba kerül a fejlesztés VR-re, de ha a végeredmény csak egy "mobiljáték", vagy sokszor még azt a szintet se közelíti meg, akkor megérte egyáltalán belekezdeni? Ezt a kérdést is fel kell tenniük szerintem a fejlesztőknek. Ha már játékot fejleszt valaki, akkor a koncepciója van-e olyan jó, hogy megéri beleölni annyi pénzt és erőforrást, vagy inkább majd csak miután néhány nagyobb név kitaposta az ösvényt és elterjedtebb, olcsóbb lesz a technológia.

Őszintén szólva, bár a tartalom-hiány probléma... de a minőségi tartalom hiánya a nagyobb gond. Húzócímek nélkül sose fog látványosan megugrani ezek után az eszközök után a kereslet és legyünk őszinték... nem egy indie cég sokadik pénztáros szimulátora a közértben lesz az, amiért hanyatt-homlok lekapkodjuk a VR-t polcról.

[ Szerkesztve ]

(#47) Dyingsoul válasza saki04 (#46) üzenetére


Dyingsoul
(PH! addikt)

A fejlesztőknek nem éri meg VR-t fejleszteniük mert nincs akkora közönség, hogy megfelelő bevétel legyen egy-egy játékból.

A felhasználóknak nem éri meg beruházni VR cuccba, mert a gép maga 300k, a headset megint ~300k. Drága.

Ergo csökkenteni kellene a hardver árakat és a VR headsetek árát. Utóbbit talán még lehetne is, de a performance/$ csak sok-sok idő alatt fogja elérni azt a szintet, hogy tömegek próbálhassák ki a belépő szintű VR-t. Ez egy ilyen ördögi kör és emiatt kerül majd évekbe az, hogy elterjedjen ez a technológia.

(#48) NEXUS-6: Ugyanazt írtad le, mint én csak egy kisebb novellában. :DDD

"Kérdés, hogy mi van e-mögött?"

Az, amit te magad is megfogalmaztál: túl kevés tartalom, magas fejlesztési költségek. Pilotnak hívják. :)

[ Szerkesztve ]

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#48) NEXUS-6


NEXUS-6
(újonc)

Látom közben más is leírta, amit mondani akarok :)
A VR játékokkal egy gond van, ha a címben feltett kérdésre akarok válaszolni, hogy nincsenek! Gyak zéro AAA kategóriás játék van, csak demók jóformán, vagy átiratok, ami ha ez így marad akkor tényleg bukta.
A szitu azonban marhára hasonló ahhoz, ami a 90-es évek közepén volt, amikor a 3D megjelenítés kezdett bejönni. Talán a Tomb Rider, meg a Descent voltak azok a gámek, amelyek normális támogatást kaptak a hw oldalról, de ugye egy-két fecske nem csinál nyarat. Minden hw gyártó saját hwt, saját api-t használt, a PC-s júzerek gyak a C64-es korszaknak megfelelő DOS-os parancssoros felülettel szenvedtek, memóriát, hangkártyát konfiguráltak minden egyes játékhoz, pluszba jött az új hw, nyögvenyelősen ment az egész. Az áttörés akkor is a Sony-hoz volt köthető részben. Kiadta a PS-t, meglátta mindenki a Wipeout videóját és ilyen konzollal, játékkal akartak játszani. Voltak cross-platform fejlesztések pl. Need for speed, amelyek oda vissza biztosították ezt, vagy hasonló lehetőséget. A konzol és a PC játékipar egymást erősítve, egymás fejlesztve, egymással versenyezve fejlődött. Nem az történt, hogy kiadtak egy új eszközt, egy konzolt és csodák csodájára minden megoldódott, eljött a kánaán. Több cég bukott bele egy bővülő piacon a dolgokba, az api egységesítése is több évet vett igénybe. Hol van már a 3Dfx? Az Ati-t is benyelte az AMD.

A VR tekintetében ezek a mostani hw-ek gyak az első NV1, meg Voodoo, meg Virge kariknak felelnek meg, meg az első PS-nek. Igen, ha akkor a cégek kihátrálnak, túl kockázatosnak érzik a dolgot, akor ma még mindíg kb 2D Mariószintű játékokkal játszanánk.

De aki akkor egy 3D játék fejlesztésébe kezdett a korábbi ma már telóra sem igazán eladható játékok után az valóban azt tapasztalta, hogy szopás az egész, újra kell tanulnia a játékkészítést, sokkal magasabbak a fejlesztő hw költségei, a fejlesztési idő is hosszabb, a júzer igényei meg magasabbak. Mobilon elmegy az Angry Birds, de asztali eszközön azért ma már 100 millió $-os fejlesztéseket nevezünk AAA-nak. És mindez a VR-rel csak még szigorúbb lesz!!!

Jelenleg összesen kb 1,5 millió komoly VR eszközt adtak el, (azért a telós bohóckodásokat ne számítsuk ide, szerintem, bocs). Ez marhára nem elégséges piac, hogy bárki komolyabb költségű fejlesztést próbáljon ide berakni, úgy tűnik ördögi kör. Nincs játék, júzer nem vesz eszközt, nincs elég eladott eszköz, nem elég nagy a piac a fejlesztés megtérülésére.
Ebből tényleg megint csak egy konzolos cégnek, gyakorlatilag a Sony-nak van kilépési lehetősége. Viszonylag júzerfrendli eszköz, megfelelő pénzügyi háttér, belső fejlesztő stúdiók, kb ennyi kell hozzá. Be kell fektetni, de ők valszeg, ha akarják megtudják csinálni azt, amit ezen a téren áttörésnek hívunk. A Cukerberg, meg a HTC önmagukba, és összefogva meg nem. Azonban a PSVR is egy meglehetősen lopakodó üzemmódban jelent meg, korlátozott területen, gyak ma nem ez az elsődleges hw amiről a karácsony szól, hanem inkább a PS4pro-ról a Sony részéről.
Kérdés, hogy mi van e-mögött?

[ Szerkesztve ]

(#49) AnginaP válasza Dyingsoul (#47) üzenetére


AnginaP
(fanatikus tag)

Teljesen egyet értek! Árak csökkentése kellene, hiszen az élmény hihetetlen tud lenni, de ez jelen pillanatban nagyon keveseknek elérhető, így az elterjedés is (valamint a fejlesztések is), nagyon lassú. Amúgy én teljesen ki lennék békülve azzal, ha évek múlva engedhetném meg magamnak, csak NE bukjon meg, nekem annyira nagyon bejön, pláne rendes hangrendszerrel, hogy várok-várok, csak legyen! :D Tényleg ahhoz lehet hasonlítani, hogy rádió után TV, teljesen más dimenzió...

Indítok egy Skyrim szervert.

(#50) ->Raizen<- válasza Dyingsoul (#47) üzenetére


->Raizen<-
(PH! kedvence)

Youtube-on ajánlottak gépeket, és az rx 470 meglepő módon már képes fluid módon vr játékokat futtatni. [link]

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.