Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyunyu

    félisten

    válasz Tamás88 #7 üzenetére

    Még túl rövid ideig tesztelték, szóval ez nem minősül támadásnak, hanem csak egyszerűen béna konfigot raktak össze, ami nem bírta el a kéréseket.

    Nem is teszteltek semmit, hiszen penteken meg a rendszer sem volt keszen. :DDD

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    Faterom teherautojaba szombat delutan szereltek a GPSt.

    Igazabol a szerelo csak annyit tudott mondani, hogy az o oldaluk, ami a GPS alapjan nezi, hogy fizetos szakaszon vagy-e, az mukodik, csak eppen az AAK nem tudja az adatokat fogadni, mert meg a szerver sem volt meg. :DDD

    Par furcsasag:
    - elore kell fizetni az utdijat (vagy benzinkuton/hataron levo terminalon bepotyogod a honnan-hovat, aztan a gep kiszamolja, hogy mennyi, plusz kinyomtatja terkepen), vagy beszereltetsz egy ~35k-ba kerulo GPSt, ami folyamatosan tolja, hogy melyik szakaszon mentel hany kilometert, aztan levonja a feltoltott egyenlegedbol.

    - joghezagok tomkelege: rendszer nem kezeli, ha valahol le van zarva az ut.
    Pl. baleset miatt leterelnek az autopalyarol.
    Ilyenkor hiaba van megvaltott szakaszjegyed, az nem jo a terelt utvonalra. Ha az is fizetos, akkor vagy keresel egy helyet, ahol lehet UJ jegyet venni (regi arat buktad!), vagy ha belefutsz egy ellenorzesbe, akkor bunti...
    (Akinek GPSe van, annak ez nyilvan nem jatszik, hiszen mindig a tenylegesen megtett ut alapjan fizet, nem terv alapjan.)

    - eredetileg lett volna 25 nap tesztidoszak juli 1 elott, de mivel a rendszer nem keszult el, igy ez elmaradt.
    Juli 1 eles inditast meg ugye nem lehetett tolni, mert a koltsegvetesbe mar beterveztek a 75mrd utdij bevetelt erre a felevre, es mar el is van koltve...

    - ugyanannyit fizetsz, akkor is, ha ures az auto.
    Dij a kocsi kornyezetvedelmi besorolasatol fugg (Euro-0-6), meg attol, hogy hany tengelyes.
    Elvileg, ha potkocsit kotsz utana, akkor at kell allitani, hogy most nem 2, hanem 5 tengelyed van...

    - kilometerenkenti dij annyi, mint a nemeteknel.
    Csak ott az utolso falu is max 15km-re van az autopalyatol, mig nalunk annak is orulhetsz, ha egyaltalan van egy nyomvalyus fout a kornyeken...

    - KRESZ modositast terveznek, ami alapbol kitiltja a 8.5t+ teherautokat a nem fizetos utakrol.

    Faterom szamolgatta, hogy az altala forgalmazott epitoanyagok 5-15%-kal dragulnak az utdij hatasara.
    Mittudomen, egy mazsa cement arara rarakodik 100Ft plusz koltseg, mire eljut a gyarbol hozzank.
    (~2k egy mazsa cement a gyarban...)

    Namarmost a pekeknek is fizetniuk kell, ha kell nekik egy kamion liszt...

    Nem is tudom, hogy maradt ma el a taxisblokad 2.0, amit annyira szerveztek a kamionsoforok.
    (kozben olvasom a zsindexen, hogy ennek a hirere rendeltek ki tobbszaz rendort az utakra leendo tuntetoket zaklatni igazoltatni...)

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    Maga a Hu-Go weblapja sem valami nagy wasistdas, egy kezdo webprogramozo is osszerakja 2-3 nap alatt.
    Regisztralo oldalon nuku tooltip, help sincs, de meg az ugyfelszolgalat telefonszama sincs feltuntetve.

    Marpedig azt fel kellett hivnom olyan banalis kerdessel, hogy egy egyeni vallalkozo az mikent regisztraljon?
    Maganszemely vagy ceg?

    Maganszemelykent nem lehet beirni a weblapon az adoszamot, cegkent meg lehet adni.

    Ugyfelszolgalatos sem tudta ra hirtelen a valaszt, utanakerdezett, es azt a valaszt kapta, hogy ceget valasszak a menuben.

    Csakhogy az EV jogilag nem ceg, hanem maganszemely...

    Ja, meg talaljam ki, mit takar az EU-VAT mezo.
    Akarhogy probaltam beirni az EUs adoszamot, kotojelezve nem fert be a cellaba, kotojel nelkul meg nem fogadta el, vegul uresen maradt...

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz radi8tor #71 üzenetére

    Felhőbe kellett volna tenni a rendszert, azt egy kicsit nehezebb túlterhelni.

    Mondasz par felho szolgaltatot, ami megbizhatoan kepes garantalni a 100% rendelkezesre allast?

    Ha mar olyan garazscegeknek sem jott ossze, mint a Google, Microsoft, Amazon

    Masreszt a felhos kapacitast berelni kb. masfelszer annyiba kerul, mintha sajatod lenne a geppark.
    Elonye persze az, hogy nem kell egyszerre kifizetned a tobbszaz/ezer/millio $$$t a beruhazasra.

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz radi8tor #82 üzenetére

    Ertem en, hogy manapsag eleg divatos buzzword a cloud computing, de joval tobb, foleg biztonsagi kerdest vet fel, mint amennyi muszakit/penzugyit megold.

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz M5Norbi #83 üzenetére

    Ha kihirdetik hogy TESZT van akkor 99%-uk baszna jegyet venni. Így nincs teszt.

    Tesztet ugy is meg lehetett volna oldani, hogy megkernek par nagy szallitmanyozo ceget, hogy hasznaljak egy honapig a rendszert, max jovairjak a tesztidoszak alatt befizetett penzt, vagy eleve virtualis egyenlegbol vonta volna addig az utdijat.

    Ehhez kepest napokban nyilatkozta a legnagyobb magyar speditor ceg tulaja a teveben, hogy mar targyal a kulfoldi partnereivel arrol, hogy az eddig hasznalt utvonalak helyett kikerulik az orszagot a kamionjai.

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz M5Norbi #93 üzenetére

    a belföldiek kapnak majd kedvezményeket mert a rendszer főleg az átutazókra van kihegyezve.

    Mar latom, ahogy VM fel ev mulva eloall azzal a dumaval, hogy nem teljesultek a beveteli tervek az utdijbol, ugyhogy tegnaptol -50% kedvezmenyt kap mindenki.

    Ahogy par hete a telefonadoval eljatszotta.

    Egyébként a megemelt díjak is kis szelete a fuvardíjak hasznának.

    Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak.

    Faterom kornyezeteben jo par speditor tonkrement, mert nem birta a tisztessegtelen versenyt.

    Fater is megszabadult par autotol, mert olcsobb megbizni a gyarat, hogy hozza le a megrendelt arut, mint erre fenntartani egy teherautot soforrel.

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz fordfairlane #112 üzenetére

    Marcius 15-edikei hovihar is DDoS attack volt a februar 28-cal lejart mandatumu telugyi biztos ellen. (aki veletlenul megegyezett a katasztrofavedelem elso emberevel.)

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz M5Norbi #111 üzenetére

    Szó szerint. És ez nem csak állam bácsira igaz.A boltok,benzinkutak,bankok mind ezt csinálják......

    De nem ennyire pofatlanul.

    Jelen pillanatban a legnagyobb utonallo az allami slepp, csak ugy probaljak csurni-csavarni a jogszabalyokat, hogy nehogyazemberekfizessekmeg, aztan legyen kire mutogatni, hogy nem ok voltak, ha megis...

    Elozo garnitura sem volt a kedvencem, de azok messze nem tocsikoztak annyit, mint amennyit a mostaniak exapehvezereznek.
    De nem politizalunk ezen a forumon.

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz zsigus #142 üzenetére

    Lehetne vasúton is, de ez egyrészt teljesen leépült itthon, másrészt valószínűleg azért terjedt el a teherfuvarozás, mert olcsóbb.

    '90-es evekben fater epitofat importalt Szlovakiabol, eleinte vasuton.

    Elvileg heti haromszor jart tehermozdony felenk: hetfo, szerda, pentek ejjel, ennek ellenere atlagosan masfel-ket HET alatt birta leguritani a MAV a Tatrabol a vagonokat.
    Teljesen kiszamithatatlan volt, neha egyszerre beesett 3-4 vagon aru, de volt, hogy 2 hetig semmi. :(

    Aztan atalltunk a kamionos szallitasra, mert az 2 nap alatt ideert, utkozben levamolva...

    Ja, meg a kamiont nem dezsmaltak meg utkozben a brazilok, hiszen az nem allt napokig egy helyben, egy rendezopalyaudvaron felretolva.
    Azt se nagyon akarta kifizetni a MAV.

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

Új hozzászólás Aktív témák