Nem kezelte a szökőévet a Microsoft felhője

Hirdetés

A Microsoft Windows Azure felhőszolgáltatásának felhasználói tegnap világszerte többórás üzemkieséssel néztek szembe, mivel szerda reggel a világ több pontján (Észak-Európában, illetve az Egyesült Államok több helyén) az adatközpontokban üzemzavar lépett fel, így a szolgáltatás elérhetetlenné vált. A probléma egyrészt azért nagyon súlyos csapás a Microsoft számára, mivel évek óta egyre nagyobb erővel népszerűsíti a cloud-technológiát, másrészt az előzetes híradások szerint valószínűleg egy szoftveres dátumállítási hiba miatt következett be február 29-én az összeomlás, márpedig a szökőév kezelése olyan egyszerűnek mondható IT- probléma, melynek elégtelen megoldása rossz fényt vet a cégre.

A Microsoft későbbre ígért részletes tájékoztatást, de bizonyos információkat nyilvánosságra hoztak. A hibát, a kapcsolat elvesztését nagyjából egy időben észlelték az írországi, a chicagói és a San Antonió-i adatközponthoz csatlakozni kívánók magyar idő szerint körülbelül délben. Az igazán komoly, nyolcórás üzemkiesés ezek után következett be, estefelé a Microsoft szóvivője bejelentette, hogy a legtöbb szolgáltatást helyreállították, ám még akadnak gondok, dolgoznak rajta. A problémát súlyosbította, hogy a tengerentúlon a hiba észlelésekor hajnal volt, így a reggel munkába állók, a rendszerbe bejelentkezni kívánók tömeges aktivitása csak súlyosbította a helyzetet. A Microsoft mérnökei először elkészítették a gyors hibajavítást, majd, és ez tartott tovább, tesztelték, és csak ezek után kezdődött meg a tényleges helyreállítás.

A Microsoft állítása szerint arányaiban nézve nem keletkezett nagy kár: az összes Azure-ban hosztolt szolgáltatás kevesebb mint négy százaléka volt érintett. Az üzemeltetési viszonyokkal foglalkozó – a kiesést egyébként súlyosbította, hogy ez az oldal sem volt akkor elérhető – Azure Dashboard szerint a működés most már az egész világon megfelelő.

Azóta történt

Előzmények