Új hozzászólás Aktív témák
-
laceszgamer
addikt
Azért ez annyiból más, hogy két képet tehetsz egymás mellé, sőt videót is, zenét meg egyszerre nehezebb kettőt hallgatni.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
edward2
addikt
válasz laceszgamer #51 üzenetére
Ja de tippre a legtöbb ember két egymás mellé tett képen is megbuknának melyik melyik. De igazad van zenét ilyen szempontból még nehezebb összehasonlítani.
-
-=RelakS=-
veterán
Majd ezt a cikket is rendesen elolvasom, de mintha a DLSS úgy működne, hogy lerenderel egy alacsonabb felbontású képet, és azt "Mesterséges Intelligenciával" felskálázza a natív felbontásra, legalábbis így emlékszem.
Namármost, felskálázás esetén vajon milyen AI kell, hogy a hiányzó információt oda tudja teremteni?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
MeszesKPT
őstag
Ebben a formában ez nem érdekel. Nem vagyok sasszem, de a homályos részek feltűnnek, a vezetékek megjelenítése pedig egy külön történet.
A sebesség? Milyen meglepő, hogy 2160p + TAA lassabb, mint 1620p + DLSS. Előbb váltanék le WQHD-re, mint hogy a jelenlegi DLSS-t használnám.
(TAA sem tetszik, felőlem örökre maradhatott volna az MSAA.)
-
félisten
válasz -=RelakS=- #53 üzenetére
Nem így működik, de ez a cikkben le van írva. Az alap képfelbontás 4 K esetén natív 1620P ( 4K@75%) és a neuronhálón át betanított objektumokat , éleket felületeket rendereli fel többszörös mintavételezésre. ez lehet a 4 K többszöröse is azokon a bizonyos területeken.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
ribizly
veterán
Őszintén szólva sokkal zavaróbbnak tartom, ha a kép különböző részei más-más "simítottsági" suüzinten vannak, mintha akár full "rece" az egész. Ennek egyre kevesebb értelmét látom. Minimum kellene hoznia konzisztensen a leggyengébb AA algoritmus minőségét, de ez sem igaz.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
-=RelakS=-
veterán
"Az alap képfelbontás 4 K esetén natív 1620P ( 4K@75%)"
Tehát nem a natív 2180p-n renderel, tehát nem lesz annyi információ a képen, mint kellene. Ezt aztán skálázhatod kedved szerint, olyan algoritmussal, amivel akarod, a hiányzó információ nem fog megteremni.
Eddig nem láttam még DLSS videót, ami meggyőzött volna. Vagy ugyanúgy cakkos volt a kritikus helyeken, vagy jól láthatóan szét volt kenve a "referencia" nem DLSS minta.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Mik76
senior tag
-
Cs1csó
félisten
válasz -=RelakS=- #61 üzenetére
Mit gondolsz ő honnan tudta
-
nkmedve
őstag
Mielőtt a cikk alapján még több lehúzó komment születne. Az új Metro update-ben azért már nem teljesít olyan rosszul a DLSS: [link] Nyilván nem kell tőle csodákat várni, mivel csak egy kifinomultabb felskálázási metódus, de azért messze nem olyan rossz a helyzet mint a BF-ben vagy az első Metro release-ben.
Szerintem jelen formájában a DLSS arra jó, hogy az ember bekapcsolhatja az Ray-Tracing-el együtt és egy minimális részletvesztés mellett (ami nézési távolságtól függően játék közben vagy észrevehető vagy nem) megmarad az eredeti RT+DLSS nélküli teljesítmény. Szóval lehet választani a natív felbontás és részletesség + hagyományos raszterizált fények/árnyékok, és az RT+DLSS között. Mivel nem vagyok egy pixel peeper, de a játék hangulata nagyon fontos (és abban a fényeknek nagy szerepük van), ezért én valószínűleg az utóbbit választanám. Aztán persze mindenki eldöntheti, hogy neki melyik beállítás szimpatikusabb (feltéve ha RTX kártyája van ).
[ Szerkesztve ]
-
hajbel
addikt
Akkor miért nem veszed le pl. ultraról highra a textúrákat? Ugyanannyi fps-t nyersz és nem lesz egy elmosott okádék a kép. Mindenestre nálam végső utáni megoldás lenne jelen formájában a DLSS amit bekapcsolok.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
félisten
Metro új frissített verziójában szépen működik, bár hogy őszinte legyek, nekem jobban tetszik nélküle a képminőség. ( Ez igaz szerintem az összes élsimítási eljárásra a részemről)
DLSS nem egy elmosott szar lesz ha szánnak rá időt és pénzt. Egy olyan technológia, amit lehet éppen remekül is használni, meg lehet pocsékul is kivitelezni, mint annyi mindent az IT iparban., ráadásul az összes élsimítási eljárás nagyjából hasonlóan pocsék, csak éppen felzabálják az erőforrást is,ergo értelmetlen. Általános igazság nincs ebben.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
MeszesKPT
őstag
Miért nem lehet natív felbontáson renderelni a képet DLSS-sel? Legalább összevethető lenne a sebessége is más élsimítási eljárásokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MeszesKPT #68 üzenetére
A DLSS egy zárt middleware. A fejlesztők kapnak pár dll-t, és azt építik be a motorba. Ha ott a paraméterezésben 75% a resolution scale, akkor annyin dolgozik, ez a fejlesztő szempontjából megváltoztathatatlan. Egyébként lehet akármilyen felbontáson dolgozni, de az NVIDIA, DRM mögé zárt beállításait nem lehet módosítani. Nincs is igazán értelme, mert összes Gameworks dologba be van építve egy time bomb. Még ha vissza is fejted a forráskódot, és találsz valami utat az effekt paraméterezésének módosítására, akkor 30 másodperccel később az effekt ezt felülbírálja, és visszaállítja az eredeti paramétereket, vagy ha ez játék közben nem lehetséges, akkor szimplán kikapcsolja magát a Gameworks.
Szóval hiába paraméterezhető az egész széles skálán, az NV megadja, hogy miképp lehet használni, és azon se a fejlesztő, se te nem tudsz módosítani.
Ha valakinek ilyen igényei vannak, azon csak a Microsoft DirectML segít. Ott az így írt effektek nyílt forrásúak lehetnek, így akárhogyan használhatók majd, akár natív felbontással is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nkmedve
őstag
válasz MeszesKPT #68 üzenetére
Nem teljesen értem a kérdést. Az eljárás lényege jelenleg, hogy egy kissebb felbontású képet próbál a lehető legjobb minőségben felskálázni natív felbontásra, és innen nyeri az extra teljesítményt. Értelmezésem szerint natív bemenet mellett futtatni semmi értelme, ugyan az lesz kimeneti frame is, mint a bemeneti (így teljesen fölöslegesen megy végig a tensor magokon zabálva extra erőforrást).
Amit el tudnék képzelni az egy teljesen más implementáció lenne ami kizárólag AA-ra szolgálna natív felbontásban (nevezzük DLAA-nak mondjuk ). Tehát a tanítás nagyobb felbontáson történne (8k, 16k) majd ezt a nagyobb felbontású adatot felhasználva implementálni egy új AA metódust ami minőségben megközelíti az SSAA-t minimális teljesítményvesztés mellett (Super-Sample AA ami messze a legjobb minőségű AA, de a teljesítményigényre brutális hatása van).
[ Szerkesztve ]
-
hajbel
addikt
... és működik, tényleg meg kell nézni a videót, játék közben alig látszik a különbség. Az RTX featureök elég meggyőzőek Metro alatt. Kár, hogy más általam érdekelt játék nincs a listán egyelőre. Mondjuk egy Dying Light 2, Cyberpunk 2077 komolyan elgondolkodtatna a váltáson.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
GodGamer5
addikt
Köszi a tesztet!
Szerintem mivel a tréninelési fázis ilyen macerás és sokba kerül ezért hosszú távon, inkább jobb valamilyen "simább" AA-t alkalmazni és azt fejleszteni. Mert ha nem jönne be hosszú távon a DLSS, akkor pár év múlva egy Legacy fázisba lépett dolog lesz, temérdek mennyiségű kidobott pénzzel, amit a tréningre költöttek, amit más kártyák ráadàsul nem is támogatnak és ugyanúgy a sima AA-kat kell akkor használni.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
MeszesKPT
őstag
Pont ezt kérdezem én is, hogy miért nem egy ilyen AA megoldás született. Konzolon elfogadom a felbontással való trükközést (checkerboard rendering), de PC-n eddig erre nem volt példa, a felhasználóra volt bízva ennek megadása.
Ezért nem értem, hogy az Nvidia miért döntött az upscale mellett most.
Amit te írtál példának azzal ráadásul összevethető lenne a különböző élsimítási eljárások teljesítmény igénye. Pont ezt hiányolom. Aztán majd én eldönteném, hogy MSAA-t, TAA, etc. vagy "DLAA"-t akarok használni.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz MeszesKPT #74 üzenetére
Szerintem egyértelműen a Ray-Tracing miatt hozták ezt be, mivel azt nehezen bírják a kártyák a mostanában egyre inkább elterjedt 1440p és 2160p felbontásokon. Gondolták, hogy így RT mellett többé-kevésbé visszanyerik az elveszett teljesítményt, alig vagy egyáltalán nem érzékelhető minőségvesztés mellett. AA eljárásokból van már egy halom, gondolom sok értelme nem lett volna még egy n+1-iknek, azt marketingelni/eladni sokkal nehezebb lett volna.
Mostmár így néhány hónap távlatából látszik, hogy csodák nincsenek, ez egy kompromisszumos eljárás lett ami sok helyen nem is működik megfelelően. Majd a jövőben kiderül, hogy mennyire lesz támogatott vagy hasznos, egyelőre úgy tűnik, hogy ki lehet váltani a DLSS-t egyéb beállítások finomhangolásával. Aki viszont nem akarja bújni és tesztelgetni a különböző beállításokat, annak jó lehet a DLSS "egy kattintásos" megoldása, már ha az adott játékban jól meg van csinálva.
-
tag
Az a baj, hogy de. Mivel a vékonyabb vonalak sokkal látványosabban "villognának" DLSS-sel. Állóképen nem látszik. Erre gondolok:
[ Szerkesztve ]
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
-=RelakS=-
veterán
Pedig a kerítésen rohangáló Moiré minták épp csak nem verik ki a szemedet. Kérlek, mondd, hogy 4K-ban töltötted le a videót, és 4K monitoron nézted!
Kis tréning a szemnek, hogy 4K-ban is miért kell anti aliasing
Mondjuk lehet, hogy ha csak fullHD monitoron nézi valaki, akkor nem tűnik fel semmi.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Parano1d
aktív tag
Ilyen esetben pl fel lehetne használni a blockchain technológiát tréningre. Az Nvidia felhasználja a "bányászó" gépek teljesíményét, cserébe viszonzásul tokeneket kapnának a bányászok, amit elkölthetnek játék/videokártya vásárláskor.
Mindenki jól járna.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Fujifilm X
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...