Új hozzászólás Aktív témák

  • wsanyi

    aktív tag

    válasz Petykemano #48 üzenetére

    1280*1024, vagy 720p játékra olcsó APU-s megoldásnak én is valami ilyen megoldást vennék lehetőleg használtan, főleg a DDR3-as használt ramok alacsony ára miatt. 30 FPS alá talán nem esik be, kis igényű játékosnak teljesen jó, és még keveset is fogyaszt. De a fölött már korlátokba fog ütközni a felhasználó. 1080p-hez hiába rak mellé erős GPU-t, nem fog neki szépen muzsikálni sajnos. A baj az, hogy 4. gen intel használtan erre jelenleg jobb ár/érték arányú megoldás, bár az 1. gen Ryzenek is szép áron vannak már használtan, és van hozzájuk esetleg használtan DDR4, bár abból sajnos nincs 6 GB-os modul, pedig sokszor elegendő lenne 12 GB 16 GB helyett, 2*8 GB pedig már nem tud olcsó lenni, és használtan sem biztos, hogy sokkal olcsóbb. Tehát most nagyon furcsa helyzet állt elő a piacon ilyen szempontból. De 28 nm-en gyártott CPU-t irodába nem biztos, hogy jó ötlet venni, ahol számít a fogyasztás, kivéve talán, ha 4 magos, és alacsony az órajele. Azért a 2 magos celeronnal szemben a 4 magos bulldozer utód (azért sokat finomítottak rajta, az tény) még kb. azonos órajelen is többet tud összességében, az IGP-ről nem is beszélve. Igazából az i3-mal szemben jön ki az AMD eredeti terve, ugyanis ez valós 4 CPU mag, hiába csak moduláris, az a 4 CPU mag erősebb, mint a HT. (A Ryzennek is picit ez a rákfenéje, ha szabad ezt így mondani, hogy perf/W-ra mentek rá, holott a játékosokat ez pont nem nagyon érdekli, inkább 1 fizikai magtól szeretnének maximális teljesítményt, viszont SMT-vel együtt 1 mag kb. annyit tud, mint HT-vel együtt 1 intel mag, legalábbis az IPC tekintetében. Éppen ezért kellett volna egy külön mainstream processzor, ahogyan az intel is csinálja. Ők egyébként nagyon rafináltak, mert a sokkal olcsóbban előállítható, kupak nélküli mobilprocesszoraikat jó magas áron adják, és kifejezetten a mobil szegmens fogyasztásérzékenységére figyeltek a tervezéskor (kevesebb cache, alacsonyabb órajel stb.), tehát 2 legyet ütöttek 1 csapásra. Bár az is tény, hogy ha eléggé leviszik egy ilyen carrizo fogyasztását, 4 magon képes ugyanakkora erőt kicsiholni magából, mint egy mobil i3, az IGP-ről nem is beszélve, ami 720p körüli felbontráshoz bőven elegendő erővel rendelkezik, akár még a játékok területén is sokszor, ha valakinek pl. egy üzleti gépe van, amin játszik egyet-egyet.) Tehát nehéz ez a kérdés, mert ha fontos a fogyasztás, akkor alul kell hajtani a processzort, ami miatt már nem biztos, hogy erősebb lesz a celeronnál, de ezt ki kellene próbálni (elvileg 3-3,2 Ghz körüli 4 magos órajelen 45 W TDP-vel rendelkezik, ami nagyon hasonló a celeron értékéhez, de 2,8 Ghz körül ez lehet már akár 35 W is, csak akkor kell neki engednin 1 magon egy erős turbót (akár 4 GHz 1 magon, 3,5-3,8 GHz 2 magon), hogy ha olyan alkalmazás fut, ami csak 1, vagy 2 magot tud használni, akkor az is tudjon futni rendesen.)

    Igen, vannak, akik átálltak a 12 (nvidia, AMD egy része mind CPU, mind GPU tekintetében), vagy 10 (bizonyos mobil chipek), vagy 7 nm-re (AMD EPYC és VEGA, és még néhány cég állítólag), de még mindig zajlik a 16/14, vagy adott esetben a 12 nm-en történő gyártás. Pl. nvidia 16-ról állt át 12-re az RTX 2000-es sorozattal, és látszik, milyen komoly tervezés áll mögötte. gyakorlatilag 1440p-n is elérték a 144 Hz-et. 7 nm-en már 4K-n is el fogják érnin, de legalábbis majdnem. Kár, hogy az AMD-nél valami nem klappol e téren, mert 7 nm-en nem tudják hozni a 12 nm-en gyártott nvidiák szintjét. Bár az is köztudott, hogy bőven túl vannak feszültségezve gyárilag a GPU-ik. Van, hogy 50-70 mV-tal is. Tapasztalataim szerint az nagyon sokat számít. Remélem, hogy most majd 12 nm-en rendesen beállítják ezeket az értékeket!

    [ Szerkesztve ]

    Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.

Új hozzászólás Aktív témák