Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Mármint mit kell elmagyarázni? Hogy hogy néz ki? Azt tényleg ne magyarázd el
A HUB videot átpörgettem (kizárt, hogy a 40 percnyi szószaporítást végighallgassam), de nem emlékszem fullscreen képes összehasonlításra, egyedül a 3 perc körüli összehasonlítás rémlik, mint ilyen. Ott meg bilinear filtert ír.#74Kansas : ld. fent, nekem csak a bilinear rémlik, az sem teljes képen. Párezer ALU-t felhasználva elég sok mindent meg lehet csinálni realtime - nyilván konkrét mérésem nincs.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Kansas
addikt
Konzolokon eleve van egy csomó felskálázós megoldás(checkerboard, stb) FSR nélkül is, oda tök felesleges...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Hát nemtom, pl. az Assassin's Creed Origins tudtommal használja mindkettőt - igaz, az nem next(current)-gen.
Az FSR pedig nem csinál dinamikus skálázást, statikus szintek közül választhatsz.
Ami dinamikus felbontás-skálázást csinál, az a Radeon Boost.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
No de épp ezt mondom, a konzolok FSR nélkül is tudják ugyanezt... A PS5 ráadásul nem is használja a FidelityFX-et(ami ugye a DX12U egy kiterjesztése), hanem saját API-ja van.
Az FSR(és igazából a DLSS is) arra jó, hogy PC-re is elhozza, amit a konzolok eddig is tudtak kénytelenségből.
"Valamint konzolokon nem te határozod meg a felbontást, hanem a készítők":
Eddig. De pl. az új Spiderman-ben(meg a Remastered régiben) három beállítás közül lehet választani:
- Fidelity mód: 4K (DRS: 2160p - 1800p), RT, 30fps
- Performance RT mód: DRS: 1440p - 1080p, RT, 60fps
- Performance mód: 4K (DRS: 2160p - 1440p), no RT, 60fps
Tán mondani se kellene, én Fidelity módban tolom...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
nagyúr
Nem ennyi, mert nincs 40 percem ilyen lélekölő kínlódásra. Ezért rühellem a videos cikkeket, nem tudok bennük keresni.
Viszont a TOC-ban találtam egy gyanús szekciót (FSR vs Traditional Upscaling), gondolom, erről lehet szó (elsőre átsiklottam felette, mert csak a sharpen volt jelezve, az upscale nem). Szerintem a Premiere Sharpen képek közelebb vannak a natívhoz, mint az FSR Quality - több az aliasing, viszont kevesebb részlet veszik el.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Kansas
addikt
Hát, gondolom azért kipróbálják... a helyükben én is azt tenném, írjon a franc saját scaling algoritmust, ha van szabványos, a gyártó által támogatott is.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
nagyúr
Úgy látom, egyesekből a meleg a kényszeres kötekedést és béna hasonlatokat hoz ki Hogy segítsek helyretenni az analógiát - ha arra vagy kíváncsi, hogyan kell csinálni a G-C fogásváltást, akkor minden bizonnyal szívesen végignézel egy 40 perces beginner gitároktatóvideót, amiben az valahol benne van, nemde? A HUB videoban számomra kb. 5 percnyi hasznos információ van - ha te szeretsz 8x annyi időt tölteni valamivel, mint amennyit szükséges, akkor hajrá. Nekem kínlódás.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Miért, kértem, hogy keress ki helyettem valamit? Szimplán csak jeleztem, hogy a 40 perces, igencsak spártai módon indexelt videot nem nézem végig emiatt. Ha valakinek lett volna kedve bedobni, hogy 22 perc körül van az illető teszt, akkor jó, ha nem, az is jó. Ráadásul végül megtaláltam magamtól, te meg ahelyett, hogy a témába vágó kommentemre reagáltál volna, inkább azon lovagolsz, hogy ki hogyan néz videot, meg pedagógust játszol királyi többesben. Blech. Over and out.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sb
veterán
A hasonlat akkor lett volna helytálló ha a gitározást egy képeskönyvből akarod megtanulni. Mondjuk 30fps-sel készült videó frame-jeiből nyomtatott 16 kötetes enciklopédiából. Mert kb. annyit tenne ki.
Biztos "mókás" és hatékony lenne.
Egyszóval: minden tartalomhoz van megfelelő formátum. A videó nagyon sok infóhoz nehézkes. Ugyanúgy ahogy kírásban sem lehet egy rakás dolgot jól megmutatni. Pl. mozgóképet. De az írás, néma mozgókép is elég gyenge hang átadásához. Ahhoz meg jobb az audio anyag, stb...
Az algoritmus tetszik. Maga az elv is, hogy nem brute-force oldanak meg valamit, hanem nagyon "olcsón" minőségben kapsz extrát gyk. ugyanazzal a setuppal.
Nem mintha érintene, a gaming se nagyon, nemhogy a 4K... de a 250-400W-os, 4K-ra még mindig alig alkalmas vga szörnyeket látva ez sokkal jobb iránynak tűnik.
Az meg hab a tortán, hogy ennyire általános.[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
Én még CPU limites Ryzen 5 3600-ot nem igen láttam. Függetlenül a felépítésétől. CPU limites akkor egy proci, ha azt látjuk, hogy miközben 98-100%-on szenved a proci össz teljesitménye közben nem képes a grafikát kihajtani és az meg csak tartosan 70%-ra. Ekkor beszélünk CPU limitről, mikor nem képes a CPU kihajtani a grafikát. Vagyis visszafogja a grafika teljesítmény. A gyakorlatban persze elmarad a 180-200 dolláros proci teljesítménye egy 500-1000 dollároshoz képest valamennyire. De hát egy Intel core i5 is elmarad egy I9-től. A gyakorlatban ez nagyjából azt jelenti, hogy mondjuk játszunk egy RTX 2080 Ti társaságában akkor ugyan abban a felbontásban (FHD, QHD) ha I9-es vagy R9-es proci csinál a játékban 150 FPS-t akkor egy 3600-os csinál úgy 135-140 FPS. Ez részben a valamivel alacsonyabb 1 magra vagy szálra eső teljesítménye miatt van. Na persze ha egy 8/16-os proci átlag terhelése közben 40% akkor azért egy 6/12-es proci esetében az lesz úgy 50-55%. De olyat, hogy egy játék alatt ott harcolna a 90% vagy felett egy Ryzen 3600-os én legfeljebb egy esetben láttam. A CP 2077 esetében mikor 4K-ban játszanak maxra tolt grafikai minőségen. Ilyenkor a leirás szerint a játék belekostól akár 10 párhuzamos programágba. Illetve még egy eset lehetséges, ha valami nagyon 8 magot vagy szálat igénylő játékot játszanak a 6/12-es procin és közben elinditanak egy streamelés vagy videó mentést. Ami szintén igényel plusz teljesítményt a géptől. Egyébként én még soha nem láttam játékban 95-100%-on szenvedő 3600-os procit.
-
Robitrix
senior tag
Ez ugye erősen függ a játéktól is, hogy milyen arányban és mértékben támaszkodik a CPU-ra és a GPU-ra. A mai játékoknál a grafikával kapcsolatos munka döntő részét a GPU végzi el. Nyilván ha ugyan azt a játékot játszod ugyan olyan grafikával egy 6/12-es procin vagy egy 12/24-es procin az átlagos CPU terhelés a 24 magos procin jóval alacsonyabb lesz. Mondjuk a játék futtat egyszerre maximum 4 párhuzamos program ágat. Ami persze nem azt jelenti, hogy folyamatosan fut a 4 programág és mindig 100% terhelésen. Egy 6/12-es proci esetén az átlagos CPU terhelés lesz mondjuk 35% egy 12/24-es procin meg 18-20% egy 8/16-oson meg mondjuk 25%. persze egy adott pillanatban egy gépen nem csak a a konkrét játék fut, hanem még egyéb programok és rendszer folyamatok is. Azok is igényelnek némi teljesítményt. Ráadásul némileg csalóka például a játékok teljesítmény tesztje, amikről látunk videókat. Hiszen olyan esetben vagy rögziteni kell a futó játékról a videót esetleg streamelni a netre. Már pedig ehhez is kell némi teljesítmény. Így megeshet. ha aztlátom a youtubon, hogy X játék Y procival Z grafikával mondjuk átlagosan 48% CPUt használ, akkor ugyan olyan hardverrel de nem mentve vagy közvetitve a látványt nekem lehet hogy csak 42% lesz az átlag CPU terhelés. Amúgy meg nyilván nem csak a procik mag és szál száma számít hanem az is, hogy egy procinál mennyi az elérhető maximális teljesítmény egy magon vagy szálon. NMyilván nem lesz egyenlő egy Ryzen 3600x és egy Ryzen 5600x teljesitménye, hiába 6 mag 12 szálas mind a kettő. Túl a zen 2 és Zen 3 mag különbségének alapból van vagy 300-400 Mhz előnye az újabb procinak. Ezért is van mindent összevetve a 5600X-nek vagy 20-25% teljesítmény töblete a 3600X-hez képest. Ami tükrözödik abban is, hogy hamarabb elvégzi ugyan azt a számítás mennyiséget az újabb proci, ami által ugyan annyi magot és szálat használva is kisebb lesz az átlagos CPU terhelés már a tempó miatt is.
-
félisten
plusz a többszálúsítás miatt is tévesen írja sok program a kihasználtságot. Ez nekem is személyes tapasztalat. 6 / 12, i78700.
6 fizikai mag fullon leterhelve, 60 % terheltséget ír a bench, mert szerinte van még 5-6 szál/ mag szabadon...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)