Új hozzászólás Aktív témák
-
kbhuinfo
tag
válasz Kristof93 #16 üzenetére
Igazad van - de az igazsaghoz hozza tartozik az is, hogy keptelen lenne minden EU mobilszolgaltato egybol EU szinten porondra lepni. Lepesrol lepesre pedig minden egyes megallapodasnal ott a lehetoseg az "egyuttmukodesre". Tehat tovabbra is csak egy idealis vilagban adok igazat Neked.
Van egy szint, ami felett nem mész egy bizonyos szint alá...
-
troviko
senior tag
Ez csak azért nem jó elképzelés, mert - előttem már írták - a költségek nem egyformák. Ha Németországban egy szolgáltató kiépít egy hálózatot, és vesz 10 ezer mobiltornyot, valószínűleg a fajlagos költsége kisebb lesz, mint ha Magyarországon épít hálózatot, és csak 1000 tornyot vesz. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg más ÁFA kulccsal tudnak dolgozni, és más adózási szabályok alá esnek.
A földrajzi viszonyokat is vegyük figyelembe sík terepen olcsóbb hálózatot építeni, mint a hegyekben.
A tornyokat működtető áram sem ugyanannyiba kerül mindenhol. Stb.Most gondold el, idejön egy nagybefektető, X, kiépít 500 milliárd forintból egy hálózatot, és nem lesz ügyfele, mert mindenki az 5 forinttal olcsóbb francia szolgáltató szerződött ügyfele lesz, ÚGY, hogy fizikailag az X által kiépített hálózatot használja. Ez mit jelent? X befektetőnek 500 milliárd forint bukót.
Ezek a tényezők nagyon komoly versen torzítók, amik ahhoz vezethetnek, hogy a kisebb cégek csődbe mennek, a nagyobbak pedig felvásárolják őket, és így Európa szerte csak pár szolgáltató maradna, rosszabb esetben 1-2 és máris kész a monopol, oligopol piac, aminél ott szívatna és rabolnak le, ahol tudnak (értsd nincs államilag szabályozva).
Ezek azért mind logisztikailag, mind jogilag, mind technológiailag komolyabb kérdések, mint hogy Lajos pék megsüti-e a kenyeret a sarki pékségben.[ Szerkesztve ]
https://www.oldtech.hu/