Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wolverine

    félisten

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    "melle a vonatok sem mocskosabbak, mint akar Nemetoban."

    Hmm. Mikor utaztál utoljára személyvonattal Magyarországon? Pl. Nyugati-Veresegyház, esetleg Nyugati-Szolnok irányban? (ne adj isten nem Budapestről induló szerelvényen...) A nem friss vásárlású szerelvények katasztrofálisak, nem higiénikusak és igazság szerint nem szívesen utaznék rajtuk (bár egy ideje már bojkottálom a MÁV szerelvényeit). Sőt, volt olyan vonat, amit a sajtós próbaúton már megkarcolt valami állat...

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • ronaldo

    őstag

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.

    A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.

    Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.

    Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...

Új hozzászólás Aktív témák