- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- CentOS Linux
- Debian GNU/Linux
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Facebook és Messenger
- LibreOffice topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #18 üzenetére
@Tigerclaw: Az nem lenne olcsóbb, ha a földről egy speciális teherszállító repülő vinné fel X ezer kilométerre a "rakétát", onnan valami torlósugaras megoldás lenne az első fokozat és csak utána lépne be a képbe a szokásos rakétahajtómű?
Először is feltehetően több ezer métert akartál írni.
Másodszor terv sok ilyen volt, sőt, van is, az OrbitalATK Pegasus rendszere egy L1011 repülőgéppel viszi fel a rakétát, és így indítja:
A probléma az, hogy a hordozó repülőgépnek óriásinak kell lennie, ha komolyabb terhet akarsz felvinni, az L1011 max. felszállótömege is 200 tonna felett, és a 23 tonnás Pegasus XL rakéta is mindössze 443kg hasznos terhet vihet fel LEO-ra.
Per pillanat a StratoLaunch tervezi ezt, egy ~580 tonnás felszállótömegű, hat hajtóműves, két törzsű monstrummal. Apró probléma, hogy nagyon-nagyon döcögősen haladnak, először még SpaceX Falcon 5 rakétát indítottak volna, azóta átnyergeltek az OrbitalATK-hoz, hogy csináljon nekik egy rakétát, ám ez is roppant keservesen halad, és a végén is a Falcon 9R (újrahasználható)-nál alacsonyabb hasznos terhet (cirka 5 tonnát) lesz képes LEO pályára állítani. Ami behatárolja milyen áron dolgozhatnak, ha versenyképesek akarnak lenni...
Jelenleg a legéletképesebb és legolcsóbb út a SpaceX megoldásáé, amivel cirka 30 millióra csökkenthetik rövid távon ~10-12 tonna LEO pályára való felvitelét. Nincs szükség óriás-repülőgépre, közel van a bizonyításhoz. A másik megoldás a BlueOrigin-féle, ami nagyon hasonlít a SpaceX-éra (leszáll az első és a második fokozat is).
Jelenleg belátható költségvetéssel ennél innovatívabb megoldás nem várható, a már említett Skylon-t leszámítva, ami viszont ha vissza akarja termelni a kifejlesztését, a számítások szerint ~45 millió dollárért kell, hogy adjon egy indítást, ami 15 tonna hasznos terhet jelenthet. Magyarul innovációval is kb. a SpaceX Falcon 9R árrégiójában lehet, igaz ez teljesen újrahasznosítható jármű, amit viszont teljesen ki kell még fejleszteni - szóval 2025 előtt aligha repülhet. A Falcon 9R pedig már most is realitás szintjén mozog...
@Dithens: Utánajártam, mondjuk neked kellett volna, ha már felhoztad. Itt említik egyedül megnyugtató forrásból, de ez is 100-as szög szintű dolog. Vagyis a NASA megvizsgálta a lehetőséget, de elvetette. Szerintem kb. 30 másodpercükbe telhetett, ebből 29 volt, amíg begépelték a kérdést....
Miközben kismillió program küzd azért, hogy pénzt szerezzen, egy ~1 milliárd dolláros küldetés csak azért, hogy lehozzák a HST-t? Terv doksira kattint -> Kuka...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest