Új hozzászólás Aktív témák
-
Mind2 igaz, amit rosszul csináltam az utolsó előtti oszkáros alkalommal (kb másfél éve), hogy túl sok köztes beszállóhelyet engedtem meg, és így csomóan jelentkeztek, hogy ABCDEF úton ők csak B "melletti" kisfaluból mennének C "melletti" kisfaluba. Persze, ha több ilyenbe belemegyek, akkor 12 helyett 20óra alatt leszek a végén otthon...
Okulva az esetből a legutóbb már csak a végpontokat adtam be, illetve a korábban előfordult "ráfoglalás" elkerülésére indulás előtt kb 1 nappal "lezártam" a kocsit. Így persze jóval kisebb az esélyem utasra, de legalább nincs 2-3eFt kedvéért stresszelés.
#9: attól függ, mire használja az ember az autót. Én mondjuk munkábajárásra+bevásárlásra, elég spéci kezdési+hazamenési időpontokkal, úgyh nálam nem játszik. Persze látva, hogy a "standard időben" kezdő/végző kollégák mekkora dugót képesek generálni a cég környékén, megértem, hogy kéne valamiféle "tömbösítés".
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Egyszerű, az oszkár szabályzata kínálja az alapszitut, fentebb írtam is: magánsofőrként elég vékony pénzecskéket kérhetsz csak el, ami kb csak dísznek van, köze nincs az adott km-re jutó autóköltségnek (üzemanyag, matricák, amortizáció, biztosítás).
Vegyünk alapul pl egy Bp.-Milánó utat: erre ezt írja Oszkár barátunk:
"Ezen az úton a maximálisan javasolt személyenkénti útdíj-hozzájárulás (a költségmegosztás elve alapján) : 17424 HUF"
Pucér üzemanyag és autópályaktg, olcsó magyar+nem-autópályás benzinnel(!!!) számolva kb 200EUR, azaz a fenti összeg NÉGYSZERESE. És ebben még semmi amortizációs, biztosítási, stb ktg nincs, sorry, de ez sofőrszempontból kb ropipénz.
A blabla hasonlóan működik, annyi különbséggel, ha idegennyelvű oldalukon lépsz be, akkor bezzeg engedi az életszerűbb árazást. Azaz a magyar sofőr nem kérhet el annyit ugyanazért az útért, mint pl egy francia (nyilván, virítaniuk kellett valamit a nyugat-európai hatóságok irányába, hogy ők az r=1 saját magáért is közlekedő autósért vannak, nem a vállalkozóknak segítenek adókerülni).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
+18: 5 utassal Milánóból? Kedves egészségére a hátul középen ülőnek... Én azt nézem, hogy van-e értelme szervezkedni, telefonálgatni, saját útiránytól eltérni, stb. Nem mellesleg ehhez be is kell szerezni azt a 4 utast.
Ha egy panel 10 emeletéről meglátok az utcán egy 100Ft-ost (najó, mondjuk távcsővel), nem fogok hanyatt homlok lerohanni érte. És nem csak akkor, amikor rossz a lift. Mindenkinek máshol húzódik az idő/macera=pénz határvonal. Nálam konkrétan ott, ha 2 utas (kb reálisan összeszedhető létszám) szállításából ingyen megvan az utam.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.