Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz hibavissza #72 üzenetére

    Na mondjuk ebben igazad van, hogy hiába magasabbak relatívan a terhek, ha abszolúlt meg sokkal kisebbek a vállalkozás bérköltségei...

    látni kéne két hasonló méretű magyar és külföldi vállalkozás könyvelését, mert valami nagyon nem kerek. Bérköltség terén láttam már részletes okfejtéseket, hogy mennyire nem éri meg hazai cégként embereket foglalkoztatni, de akkor a külföldi cégnél valamelyik költségnek sokkal kisebbnek kell lenni, hogy a többszörös fizetésért foglalkoztatott emberek mellett is megérje nekik. :U

    Lehet, hogy ott van a kutya elásva, hogy külföldön a szolgáltatások lényegesen drágábbak, mert ahhoz kell élő munkaerő -> magasabb bérköltség. Ezzel szemben a termékek hasonló áron vannak ott is, mert gépesítetten nem komoly különbség a bérköltség. Ha az dolgozókat kivesszük a képletből, akkor viszont már igaz lehet, hogy a cégek adóterhei százalékban kisebbek lehetnek kinn és a gazdasági kockázat is sokkal kisebb ott.

    [ Szerkesztve ]

  • #40553216

    törölt tag

    válasz hibavissza #51 üzenetére

    "nagyobb fajlagos szállítási költség">??? :DDD
    Egy Ford Transit Jumbo Van-be belefér kb. 15000 iPhone 5, dobozostól. Egy 70 m^3-es tehervagonba mondjuk 100000. Mekkora is a fajlagos szállítási költség növekedés? És mondjuk mihez képest? Bécs? Moszkva? Pozsony? Itt 80€-val kevesebb, mint nálunk. De az igen messzi Svájcban 140€-val kevesebb. Darabonként. Ha mondjuk Zürichbe érkezik a repülő Kínából, akkor bedobnak mondjuk egy ilyenbe (101 m^3) 130000 darabot, és a 130000*140€ töredékéért elhozzák. De jobbat mondok: ha rendelsz Svájcból/ban 1000 db iPhone-t (<1m^3), a 140000€-10%-ért elhozom neked. Te is jól jársz,meg én is. ;)

Új hozzászólás Aktív témák