- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azt komolyan gondoljátok, hogy a kocsi tömege számít és nem a biztonsági rendszerek?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
konci79
őstag
válasz philoxenia #303 üzenetére
Ez olyan mint egy vírusirtó a pc-n.
Megveheted a legdrágábbat, mindenféle hiper szuper extrával, a felhasználói hülyeség ellen az sem véd.
Lásd pl. a múltkori Audi-s az autópályán, aki belerongyolt a tömegbe. -
tatabike
őstag
válasz Donki Hóte #302 üzenetére
Oké Csak az a vicces, hogy mi autós család voltunk, fateromnak megvolt az összes kategóriája, anyámnak is volt jogsija, mindig volt legalább 2 autónk, de volt, hogy 5 járgány állt az udvaron, mikor apám maszek fuvaros volt. De abban a 12 évben, míg otthonról suliba jártam, egyszer sem vittek vagy hoztak az iskolába/ból, és városi gyerek voltam. Mikor elsős lettem (nem jártam oviba), anyámmal busszal mentünk be az első napomon a suliba, haza már egyedül mentem, vagyis mentem a többi gyerek után a buszhoz, sosem volt gond. Az öcsém mikor ovis volt , én meg elsős, én hordtam az oviba biciklivel, és hoztam haza délután, akkor 7 éves voltam, az öcsém 4. Akkor sem volt semmi baj, egyszer kapta be a nadrágja szárát a biciklilánc, emlékszem, akkor jó nagy szidást kaptunk. Akkor még volt értéke egy nadrágnak is. Szóval elég erős a kontraszt a mai világhoz képest. (Amúgy félig kamuzok, egy időben fater hordott a suliba, ugyanis mikor másodikos voltam, Ő vezette azt a buszt, amivel suliba jártam Én voltam a menő gyerek a suliban, mert faterom buszsofőr volt )
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
8th
addikt
válasz philoxenia #303 üzenetére
Mindkettő számít. [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Végül még egy nyomasztó gondolat: az Amerikai Biztosítók Közlekedésbiztonsági Intézete (IIHS) úgy látta a saját statisztikáiból, hogy
a nők 20-28%-kal nagyobb eséllyel halnak meg autóbalesetben, mint a férfiak.
Ami még durvább, hogy a súlyos sérüléseik aránya 37-73%-kal magasabb. Először azt hitték, azért, mert másmilyen jellegű balesetekbe keverednek, de nem. Aztán megvizsgálták, hogy esetleg az átlag férfira méretezett biztonsági berendezések vannak-e a háttérben, de szerencsére már ebben sincs nagy különbség (régen férfi méretű volt a tesztekhez használt dummy is). Végül, letisztítva a mintát, arra jutottak, hogy az az egy dolog maradt, hogy a nők, vesztükre, gyakrabban járnak normális méretű autóval. Városban egyenesen kicsivel, hogy lehessen parkolni.
Akkor én is nő vagyok.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
8th
addikt
Egy 1140 kg-os négycsillagos töréstesztű Seat Ibizát hajtok. Kezdek fosni benne, hogy valami gyökér állat telibe ver akárcsak egy 1800 kilós autóval és ott maradok. Sosem gondoltam, hogy valaha még visszasírom ezt.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Alusky
aktív tag
válasz tatabike #298 üzenetére
Gyanítom van köztük aki a suliból megy tovább egyenesen a melóba, csak ha már kocsiba van elviszi a kölket is, de valószínű sokan csak reflexből beülnek a kocsiba és azzal mennek 800 méterre is, mert miért ne. Az emberek nagy része pont leszarja és egyáltalán nem érdekli, hogy ez most környezetpazarló-e, kinek tetszik meg nem tetszik az SUV, mi van a súlyával, légellenállásával vagy mi lesz a gyerekének jövője. Nem érdekli őket, akit valamennyire érdekelne is azoknál meg győz a mának élés, a kényelem, a megszokás. Minden ember ilyen. Az a kis kivétel aki nem, az meg semmit nem nyom latban.
Én is kocsival megyek a 800 métere lévő kisboltba, ha épp oda megyek, mert gyorsabb, egyszerűbb, kényelmesebb, pláne ha még egy nagy szatyornyi dolgot is veszek nem csak két kiflit. A vízhő van mikor a negyedet épp eléri pedig megy végig a parkolóban is és klímával.
Pazarló? Az.
Minden lélegzetvétele minden élőlénynek pazarló, mégsem megyek oda minden szülőhöz, hogy minek borjadzott gyereket a világra, mert ez mennyire környezetszennyező, +1 entitás. Ugyanezt elvárja az ember visszafele is. Szerencsére IRL nem szokott probléma lenni belőle, egyrészt mert sokkal ritkább az ezen rugózó emberek mennyisége, másrészt korlátozza őket az IRL félelem.
Talán 2-3 alkalom volt sok év alatt amikor szóltak minek megy az autó, az "anyád dolgával foglalkozzál inkább" válasz hamar helyre tette a dolgokat.Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
Talán 2-3 alkalom volt sok év alatt amikor szóltak minek megy az autó
Bizonyos országokban megbüntetnek érte, ha alapjáraton járatod a kocsit. Mondjuk ez már a ló túlsó oldala.
De amúgy meg szintén baromság az, amikor az egyénekre hárítják a felelősséget. Lásd pl a kólásdobozon a "hasznosíts újra" felirat, amire az első reakcióm a gyártó első női felmenőjének emlegetése volt. Kifejezetten kontraproduktív a sötétzöld, árokásó mentalitás is, lásd pl "qanyád, miért eszel húst". Csak megosztja az embereket, ráadásul ott a greenwashing jelensége is, már mindenre is rányomják az öko-plecsnyit, ez legfőképp a nőkre veszélyes, ahogy minden marketing. Persze nyilván nekünk is van felelősségünk, s tudnánk érte tenni, de az a baj, hogy az emberek birkák, gyakorlatilag nem várható el a tudatos vásárlás. Nem, vagy legalábbis nagyon lassan tanítható a tömeg. Ezért szükségesek az állami szabályzások.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tatabike
őstag
Ebben is van igazság. Nekünk nemrég még 2 autónk volt, de aztán eladtuk az asszony Smartját, mert arra luxus tartani, hogy napi 1.5-2km-t menjen vele, mert tényleg 800 méterre van a melóhelye. Elsétál, pedig hegyoldalban lakunk, egy olyan utcában, ahol még a mountain bike-ot is úgy tolják fel...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Nemtom. Nekem volt olyan MkV Escortom, amit előttem már törtek. Egy beláthatatlan helyen állóba szálltam bele 50-60 körül, és karcolás nélkül szálltam ki, az autó is menthető volt. Annak 3 csillag volt a töréstesztje, elvileg életveszélyesen megsérülsz, meg minden. Manapság meg matricákra osztogatják a csillagokat.
@Coyot : Kéne tudni vezetni, és akkor nem kell kihúzni (Én se tudok, de nem is terepjárózok )
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
8th
addikt
"Egy beláthatatlan helyen állóba szálltam bele 50-60 körül"
Az egy szerencsés baleset volt, már ha lehet egyáltalán ilyet mondani egy balesetre. Álló autóba mentél bele aránylag alacsony sebességgel és a két autó együttesen nyelte el a mozgási energiát. De manapság egy átlagos középkategóriás autó 1,5t körül alakul, a SUV-ok 1,7t körül indulnak a felső határ a csillagos ég pláne ha villany SUV-ról beszélünk. Ott általános a 2t feletti súly. Pont így pattannék le bármelyikről az 1.1 tonnás kis szarommal. Amíg nincs gyerekem nem érdekel annyira a dolog de ha lesz valami nagy, magas építésű, dögnehéz kocsiba fogok átülni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
philoxenia
MODERÁTOR
Valójában akkor számít csak a tömeg, ha lelöknek az útról vele és úgy sérülsz nagyot, Pl. ha hátulról ütköznek beléd és nem áll előtted senki, csak előre lök. Totál frontálisan nagyobb sebességnél szinte mindegy, mert a lassulástól meghalsz.
A gyűrődési zónák és a légzsákok menthetnek meg mindkettőben. Ellenben pl falnak, álló kamionnak ütközve a nagyobb tömeg nagyobb lendület is, ami ez esetben hátrány. Pl egy Altóval felkenődsz a kamion seggére, egy X7-el meg bemész a pótkocsiba, ami ha olyat szállítanak a kamionnal, a rakomány bemegy az X7-be. Hamis az a biztonságérzet, amit a nagyobb tömegű kocsiban érzel. Pláne, ha villanyos. Nagyobb méret lehet előny, A tömeg szvsz nem egyértelműen. Persze a nagyobb magasság sem feltétlen előny. Ha olyannak ütközöl, ami a lapos kocsi fölött elfér, de a magasnál pont szemmagasság....mod: A linkelt töréstesztnél pl. Ha hátulról mész egy kamionnak, a kicsi összetörik, a nagy meg bemegy a pót alá. A fiam látott olyan nagy BMW-t Olaszországban mikor ott kamionozott, aminek szinte csak a hátsó rendszámtáblája lógott ki a kamionpót alól hátul.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Ha olyasmibe szállsz bele, ami áll, az rosszabb, mintha odébb tudod taszajtani.
Illetve : Tiédben már légzsák, stb. Nekem nem volt.
Szóval én nem paráznék ennyire, ha egy kifejezetten rossz töréstesztű autóban ezt sérülés nélkül meg lehetett úszni.És járnak emberek a tiédnél könnyebb atókkal is. (A mostani F Astra is 1 tonna.)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
nagyúr
Végre valaki aki nem vesz valami batárt csak mert parázik.
A mi családi autónk 865 kg üresen és ebben viszem a két gyereket is. Ha rettegnék attól hogy baleset lesz lehet a parkolóból nem mernék kimenni. Vagy vennék egy kamiont annál nagyobbal úgysem találkozhatok az utakon.Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #323 üzenetére
Ja, de én speciális eset vagyok, keveset megyek, azt is sima közúton, nem Pesten.
Mutogatni való hater díszpinty
-
konci79
őstag
válasz Napfénysüti #323 üzenetére
20 éve ezzel járok és még élek
És az autópályán még előztem is néha
-
nagyúr
-
konci79
őstag
válasz Napfénysüti #326 üzenetére
Kár hogy a fényező sz.r munkát végzett, reped a festék szinte mindenhol, meg az újonnan cserélt dolgok szépen rohadnak... Mai minőség...
Uncsim karosszériás, mondta hogy egyszerűen belülről kezd rohadni a lemez, annyira nincs benne anyag.
2-3 év és megeszi a rozsda.
Nem véletlenül van iszonyat ára a jó állapotú,gyári cuccoknak.
Futómű alkatrészek van ami cserélve lett 2 éve, 50 évet bírt... -
válasz philoxenia #321 üzenetére
Amit lezso linkelt, az alapján mégis az jött ki, hogy statisztikailag biztonságosabb a nagyobb... (bár lehet, hogy ha férfiak ülnek a kiskocsiban, akkor ők nagyobb eséllyel élnek túl, de azért ez nem túl valószínű )
Innentől kezdve meg már nem igaz, hogy alaptalan félelem miatt ülnek az emberek nagy SUV-ba, hanem csak a túlélési esélyeiket növelik. Ami meg teljesen racionális dolog, legalábbis amíg nem váltanak át túl sokan, akkor kezdődik az egész elölről.
-
updog
senior tag
"Innentől kezdve meg már nem igaz, hogy alaptalan félelem miatt ülnek az emberek nagy SUV-ba, hanem csak a túlélési esélyeiket növelik. Ami meg teljesen racionális dolog, legalábbis amíg nem váltanak át túl sokan, akkor kezdődik az egész elölről."
A hozzászólás implikálja azt, hogy eleinte mégiscsak alaptalan volt a félelem Amúgy nagyon kedves hogy a saját túlélési esélyeinek növelgetésével vannak elfoglalva, ahelyett hogy szabályosan közlekednének, megnéznék egy olyan statisztikát hogy amúgy balesetet okozóként hogy állunk a SUV vs nem SUV témában...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Igazából a topic hozzászólóinak egy része implikálta...
"a saját túlélési esélyeinek növelgetésével vannak elfoglalva, ahelyett hogy szabályosan közlekednének"
A mondat első fele egy teljesen természetes emberi reakció, ezért nem igazán lehet megszólni senkit. Ráadásul egyáltalán nem következik belőle a mondat második fele. Az, hogy ki mennyire vezet szabályosan, az nagyrészt független attól, hogy milyen kocsiban ül. -
cucka
addikt
Igazából ez a tanulmány mindent vizsgál, kivéve a teljesen nyilvánvalót - a nők fizikailag kisebb méretűek, kevésbé erős csontozattal, alacsonyabb izomtömeggel, és ezért nagyobb eséllyel is fognak megsérülni egy balesetben.
De semmi baj, arra jó, hogy táplálja a "SUV rósz" sztoridat.
-
updog
senior tag
az nagyrészt független attól, hogy milyen kocsiban ül
Nagyrészt... kivéve ha német prémium(nak látszó) és/vagy SUV, illetve szigorúkék Skoda szuperbé, mert akkor nem annyira független
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
-
Egyébként viccet félretéve ez egy érdekes kérdés: lehet, hogy a tahó sofőr nagyobb eséllyel vesz SUV-ot, mint mást, de ebből még nem következik, hogy egy random SUVban nagyobb eséllyel ül tahó ember, mint normális. Ehhez tudnunk kéne a tahók arányát az összes sofőrhöz képest és azt, hogy mennyi a SUV-ok aránya a forgalomban lévő összes autóhoz képest
-
philoxenia
MODERÁTOR
Statisztika csalhat. A nagy SUV-ok eleve modernebbek is. De alapból én a tömegről beszéltem. Egy kéttonás villanyos SUV falnak ütköztetve? Biztosan nem jobb az eredmény, mint egy hasonló árú, kisebb tömegű benzines nem SUV.... Ha megindul a tömeg, akkor hiába nagy a kocsi. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Z_A_P
addikt
Ugyanez igaz minden másra, pl lépcsők, padkák, útterelő elemek, biciklisek, motorosok, suzukis mazsolák, zebrán lassan átkelő nyudíjasok, óvodás csoportok, stb.
Ez kurva jo
OK
-
válasz philoxenia #335 üzenetére
Mondjuk a sérülések számát és súlyosságát nézni nem rossz kiindulópont. Lehet, hogy a hídról a nehéz SUV nagyobb eséllyel esik le, de ennek az esélye jóval kevesebb, mint egy sima karambol, ahol meg már fordulhat a kocka, a túlélési esélyt tekintve. A baleseti statisztika meg ezt már tartalmazza. Az autók életkorára lehetne szűrni, csak hát az annyiban nehéz, hogy tipikusan nem ugyanolyan korú autók ütköznek.
-
Az biztonság miatt nagy autó vásárlása tipikus közlegelő probléma. Rövidtávú önző lépések miatt végül mindenki megszívja. Mert mindig lesz nagyobb autó. USA ebben már nagyon elöl jár, habár ott más súlyos problémák is vannak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Mindent egy tényezővel magyarázni elég primitív dolog. Minden bizonnyal ez is benne lehet a dologban, azonban emellett teljesen figyelmen kívül hagytad a kutatás többi aspektusát, mert nem támasztja alá azt a prekoncepciód, hogy "SUV rósz" az rósz.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De biztos, hogy ez nagy probléma, itt és most? Mármint ha tényleg az lesz, akkor picit húzni kell a szabályozásokon, megdrágítani a nagy autó fenntartását (parkolás, dugódíj, akármi) és utána szépen visszafordul a trend. Már látjuk is nyugaton ennek a jeleit. A növekvő benzinárak is a trend ellen hatnak (a nagy elektromos SUV meg ugyanúgy csak egy szűk rétegnek elérhető most még).
Egyébként meg már most is van egy csomó mélygarázs, ahova már egy 5 méteres autóval is horror lemenni, nemhogy nagyobbal. Ezeket nem fogják átépíteni. Egy idő után nem akarnak nagyobb autóba ülni az emberek, mert egyre macerásabb lesz a parkolás. Az USA-ban ez annyiból más, hogy ott a nem-kompakt helyekre simán befér az 5.5 méteres SUV, de itthon ez nagyon más.
[ Szerkesztve ]
-
De biztos, hogy ez nagy probléma, itt és most?
A közlegelőre több tehenet kihajtó gazda is ezt kérdezte. Nyilván az.
Az alapprobléma az, hogy városon belül gyakorlatilag senkinek sem lenne szüksége autóra a mindennapokhoz, ha megfelelő tömegközlekedési infrastruktúra lenne. Szintén beszédes az, hogy Budapesten kb a lakosság fele használja a tömegközelkedést, tehát többen használnak BKV-t, mint amennyien autóznak, mégis miből látunk többet? Mert ugye a tömegközlekedés ennyivel hatékonyabb megoldás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
-
Most nincs, de lehetne, és látszik is, hogy van ahol már elkezdték... nekem továbbra is az a véleményem, hogy a nagyvárosokban ettől függetlenül is probléma a sok autó, azt mindenképp meg kell oldani... ha az megtörténik, akkor meg a SUV probléma is enyhülni fog... az már kevésbé lesz zavaró, hogy a maradék kevesebb autó nagyobb, legalábbis a városban. Vidéken meg úgyis kevésbé számít ez. Ráadásul egy méret fölé amúgy sem praktikus már menni (lásd #340), szóval attól nem félek, hogy Európában hirtelen mindenki Suburbanra és F350-re vált (az meg nem annyira nagy probléma, ha megmaradnak a kisebb crossoverek). Plusz ahogy a régi autók lassan kihalnak, az újak meg már tele vannak pakolva mindenféle szenzorral, a gyalogosgázolásos probléma is mérséklődik talán. A baleseti statisztikákat egyéb módokon is lehet javítani, ha eleve kevesebb az ütközés, akkor kevésbé számít, hogy mekkora autók vannak a forgalomban...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
tatabike
őstag
Egyszer csináltak egy felmérést, és az azt mutatta ki, hogy a (főleg) német prémium márkák vezetői között arányában sokkal több a szabályszegő, agresszív sofőr. Vagyis a "bunkó kopasz béjemvés" nem annyira sztereotíp....
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
8th
addikt
válasz tatabike #347 üzenetére
Na ja, bizonyos iq szint alatt státusszimbólum a bömös. BMW tulajok amúgy is külön állatfaj. Nem kell messzire menni, láthattunk már itt a fórumon is hajmeresztő dolgokat userek tollából. Bontott fék, használt gumi, kínai gátló, lpg... mindezt egy hetes bmw-re. Mert ugye olcsóbb azt fenntartani mint egy astrát. Sok embernek megvan még a sztori akinek nincs ott a kereső jobb oldalon.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
válasz philoxenia #321 üzenetére
"Ha hátulról mész egy kamionnak, a kicsi összetörik, a nagy meg bemegy a pót alá."
A kicsi is bemegy a pót alá. Korábban dolgoztam a volánnál. A telepen volt roncs megőrző részleg.
Oda hordták össze a balesetes autókat. A Daciát vezető német nő vélhetően elaludt vezetés közben.
Aláfutott egy teherautónak. A kormány közel szív alakúra deformálódott. A bal első kerék L betűre görbült.
Borzalmas látvány volt az ami az autóból megmaradt.Minél régebbi egy autó, annál kevésbé mentőkörülmény a tömeg. Nincsenek rendes ütközőzónák. A farmotoros autók esetében maga az utastér az ütközőzóna, a motor védelmében.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nagyúr
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó szépséghibás ÉRINTŐS Lenovo L13 Yoga Gen2 - i5-1135G7/8GB Ram/256GB SSD/13,3 FHD
- ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit LHR (DUAL-RTX3060TI-O8G-V2) Új ventillátorokkal
- Teljesen új Samsung Z Flip4 5G 8/128GB Bora Purple színben eladó (bontatlan+garancia)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!