Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BatchMan

    senior tag

    válasz Zeratul #10 üzenetére

    Gondolkodjunk pozitívan: tegyük fel, hogy tényleg kitaláltak valamit, esetleg már kísérleteznek vele. Ha levédetik, akkor attól félnek, másnak is sikerülhet, tehát relatíve sokan tudnak róla.
    Hogy hogy került a sajtóba, milyen céllal ...
    Kevesled a lézerek energiáját. OK. Egy önfenntartó fúziónak csak szabályozásra van szüksége, erre elég lehet kisebb lézer is. A begyújtás még így is ciki, de ez legyen az ő bajuk. Amúgy két lézert rajzoltak, szerintem, ahogy a Halálcsillagnál (csak a hasonlat kedvéért említem, amúgy a földön járok), gondolom itt is több lézert alkalmaznak.
    Fúzió hőmérséklete mindent szétolvaszt. Folyamatos léghűtés elég meredek, de nem jut jobb eszembe. A deutériumot mondjuk belelövik a fáklyába, így az odavezető cső fölösleges.
    Az U238 pajzs szerepe nekem se tiszta, valami elírás lehet, vagy más a szerepe. Energiát a repülőre külön szerelt ventillátoros generátorral csinálnék, ahogy sok katonai felderítő konténer ellátja magát árammal a repcsitől függetlenül.
    Hogy ebben mi a szabadalom, az még nem tiszta, hiszen fúziós reaktort tartós (termelő) működésre nem bírt senki, de maga az elrendezés ismert. A mellérajzolt turbina/generátor páros így sovány, nem tudni mitől megy a turbina (zárt ciklusú mini hőerőmű - Carnot-gőzgép?)
    Fúzióból hidrogén nem szabadul fel, legfeljebb a deutérium mellett található "szennyezőként", de ez mellékkérdés.
    Az még kérdés, hogy folyamatos fúziós lángot fantáziálnak terveznek, vagy szakaszost, ami úgy hajtaná a gépet, mint a V1 pulzáló hajtóműve.
    Jó ezen kicsit elfantáziálni :)

  • BatchMan

    senior tag

    válasz YM #79 üzenetére

    RE:
    1. Mostani utánégetők sem szobahőfokon üzemelnek - megoldják
    2. Háttérsugár most is van, a kondenzcsík ma sem egészséges.
    3. Izotópok most is vannak a légkörben, az arányok a fontosak
    4. Több ezer liter gyúlékony kerozin megnyugtat a segged alatt?

Új hozzászólás Aktív témák