Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    Köszönjük a cikket! ;)

    Itt a lényeg:

    "Emellett iszonyatosan meg kell nyomni a marketinget"

    Az LG és a SAMSUNG ebben zseniális. Ezt kár is volna vitatni. Szó szerint a "csapból is" az ő termékeikkel kapcsolatos reklámok folynak. Nagy összeget költenek az áruházi promóterek képzésére is. (És "agymosására" is, de az egy másik történet...)

    Nem szégyen követni a példájukat. Egy átlagvásárló számára az a lényeg, hogy milyen termékekkel találkozik.

    Amíg egy Media Markt áruházban (nálunk tipikus hely a témához nem értő "nézelődő" vásárlók számára) 10 LG, és 10 SAMSUNG és 3 PHILIPS tévére jut 5 másik - amiből 3 egy-egy Sharp, TCL, és Thomson alsó/közép kategóriás példány, és egy-egy SONY és Panasonic csúcsmodell - , addig teljesen nyilvánvaló, hogy a vásárlók zöme az első háromból fog választani.

    Pedig a SHARP talán a legnagyobb potenciállal rendelkező vállalat a tévés piacon.

    Panelgyártásban mindig is etalon volt; számos konkurens "nagy" tőlük vásárolt.

    Most óriási tőke áll mögöttük, kiegészítve a japán mérnökgárdával és vezetéssel.

    Globális viszonylatban pillanatok alatt visszakerülhetnének a "trónra" a tévéikkel. Ha valóban elárasztanák a jó minőségű modellekkel az összes fontos szegmenst (olcsó, megbízható alsó és alsó-közép kategóriás készülékek az átlag vásárlóknak, és a prémium modellek a házimozi rajongóknak).

    Én már évek óta várom, hogy egy - jelenleg még a japán piacnak gyártott - LCD csúcsmodelljüket tesztelhessem végre!

    Remélem, idén megvalósul mindez! :K

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz hunaqua #31 üzenetére

    "...csak ugye ezt be kellene építeni az árba,jelenleg ki fizetné ezt meg?"

    Amennyiben nagy tőke van a cég mögött, és az hajlandó kockáztatni, akkor nem kell beépíteni az árba.

    A Goldstar-LG példája mutatja. Én ott voltam a műszakicikk kereskedelemben, amikor ők váltottak. Akkoriban a bevételük ~70%-át reklámba forgatták vissza, és a fennmaradó rész zömét pedig fejlesztésekre.

    Meg is lett az eredménye. Gyorsan elárasztották a piacot az "új brand" jó árú termékeivel. "Hegyekben állt mindenhol" a sok "best buy" 17 colos, sík képcsöves CRT monitoruk, amit minden konkurenshez képest jóval olcsóbban adtak.

    Aztán jöttek a háztartási kisgépek, majd nagygépek... szintén hasonló elvek mentén.

    Egy-két év alatt, 10 vásárlóból 9 az LG termékeit kereste. Még a 86 éves, szenilis "Takács néni" is hallott az LG névről. :)

    A többi már történelem... :)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz hunaqua #34 üzenetére

    A fentebb említett LG-s példám éppen a gyártó direkt akciójáról szól. (Persze akkor egy totális márkamegújítás történt.)

    Egyébként az amerikai és ausztrál piacon a HISENSE és a TCL is hasonló módon igyekszik terjeszkedni. Talán pár éven belül ide Európába is elérnek majd...

    Mi, vásárlók mindenképpen jól járunk velük.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Depression #41 üzenetére

    A két cég nem összekeverendő. A Blaupunkt a tipikus "Vestel/kínai" belsős olcsó tévé, míg a SHARP-nak még a belépő szintű, Európában gyárott modelljei is jobb minőséget képviselnek.

    Csak amíg a Blaupunkt-hoz könnyen hozzájut a fentebb már emlegetett "átlagvásárló", mert tipikusan a Tesco és Auchan nagyáruházak egyik kedvelt márkája (a saját márkás - hasonló belsővel rendelkező - olcsó tévékkel egyetemben), addig a SHARP tévéiből még mindig csak "hírmondókat" lehet találni bárhol is.

    Naná, hogy az árérzékeny, tévénézők a ~60.000 forintos, mindenféle kínai tévéket fogják megvásárolni.

    Hozzátéve, hogy bizonyos célcsoportoknak, idős embereknek, meghibásodott CRT tévé helyére hírműsorokat, sorozatokat, tévé adásokat nézni a legtöbb ilyen készülék is tökéletesen megfelelő. Ők nem fognak a panel homogenitásának hiánya, vagy a gyenge kontraszt, és az "okos" funkciók hiánya miatt reklamálni...

    Egyébként abba tessék belegondolni, hogy nem is csak feltélenül a mi kis hazánkban, de globálisan is nagyon sok országban a tévék piacán éppen az ún. "belépő" kategória a legnagyobb szelet.

    Egy ügyes cég igen sokat tud szakítani a vonatkozó termékek eladásán. A televízió manapság a "népek ópiuma"...

    És a potenciális vásárlók legnagyobb többsége még mindig szigorúan eredeti funkcionalitása szerint tekint erre a műszaki eszközre.

    (Ilyen és ehhez hasonló tech fórumokon, házimozis fórumokon, stb. hajlamos a közösség azt hinni, hogy nem így van... hogy nem erre van igény, hanem a felső-közép, és prémium kategóriára. Pedig nem.)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák