Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Madwe

    nagyúr

    válasz berVi #33 üzenetére

    Ilyen a társadalom, meg a marketing is könnyebben adja el a 100 megapixeles kamerát, mert azon 100 megapixel van, s az biztos jobb mint az 5, igaz abban normális optika van, de azt nem lehet nagy betűkkel ráírni, nem könnyű összehasonlítani... Nomeg a 4 magos csodatelefonokat, igaz optimalizálatlan memóriagyilkos androiddal, de pistike érvelhet mellette, hogy az jobb, mint az iphone, mert 2x annyi mag van benne... Jahogy szaggat az egész? az mindegy (nem akarok ios android flémet behozni, nem a csúcs készülékeikről beszélek, s hogy ott melyik a jobb, csak úgy általánosságban, amikor pl egy 30ezres fostalicska "okos" androidos készüléket hasonlítanak össze és mondank ki jobbnak mint egy iPhone mert 4 mag van benne...

    A pc-s társadalom egyik nagy baja szerintem, hogy náluk a jó gép= jó hw. ami részben igaz is, jobb hw alatt jobban fut a termék. S ezért cserélgethetsz is alkatrészeket ha akarsz, eredménye is lesz. Node nem csak hw hanem az sw is fontos legalább annyira. Fontos hogy milyen szintű apikkal használják ki a hwt, mennyire optimalizálják az adott hwre a kódot, esetleg olyan új megközelítések is lehetnek hw szinten ami sw oldalon sokat kamatoztathat... De persze biztos jó egy 1.000.000 forintos kilowatt zabáló csúcsgép is ha nincs rajta semmilyen OS, vagy mondjuk egy dos/win3.1 van rajta :D

  • PandaMonium

    őstag

    válasz berVi #33 üzenetére

    Sőt, a HW már így 2014 -ben nem is számít, csak és kizárólag a driver overhead és az APIk hiányosságai miatt nem megy még minden 4K -ban ultra beállításokon. :K /* sarcasm off */
    Az az igazság, hogy valóban van driver overhead és az APIk se tökéletesek, annyi fajta kártya és architektúra van már, hogy képtelenség mindegyikre a végtelenségig optimalizálni de ezek mindössze pár % különbséget jelentenek. Az ha meg egy játékot úgy adnak ki, hogy az összes manapság már alapnak (kéne hogy) számító optimalizációs technikát (LOD, occlusion culling, stb. stb.) ignorálnak vagy csak minimális szinten implementálnak az nem a gép hiányossága, hanem a fejlesztők retardáltsága.

    A baj nem ott van ahol ti hiszitek, hogy a PC-sek, hogy el vannak szállva és mind gonosz elitisták, hanem ott, hogy a legtöbb konzolos nem képes felfogni, hogy 110.000Ft -ért kap egy komplett gépet, egy kontrollert és jónapot. Ezek nem hardcore cuccok, épp csak megközelítik egy high-end videókártyák árát és akkor még az összes többi komponens szóba sem jött. Akár képes elfogadni a konzolos társaság (megjegyzem, én speciel Wii U tulaj vagyok és teljesen tisztában vagyok a hardware-es korlátaival kapcsolatban, mindezek ellenére szeretem) a PC superior a konzolokkal szemben szinte minden szemszögből, mondom ezt úgy, hogy konzolokon nőttem fel (PSX, PS2, Xbox 360, PS3, PSP, Wii U meg minden volt már itt). Ha viszont valakinek tényleg csak játékra kell még mindig remek választás a konzol, csak fel kéne tudni fogni a korlátait.

    Ettől függetlenül sem a PC nem fogja vissza a konzolokat, sem a konzolok a PC -t (jobb esetben, de ez már megint csak a fejlesztőkön múlik) és a két tábornak sincs miért haragudni egymásra de mindig vannak olyanok akik szívesen rúgnak azokba akikkel nem azonos a nézőpontjuk (lásd. iOS vs Android, nVidia vs AMD, PC vs Konzol, Windows vs Linux vs Mac és számtalan más téma amiből állandóan csak a flamewar van). :(((

    What I cannot create, I do not understand

  • haxiboy

    veterán

    válasz berVi #33 üzenetére

    Én abszolút értem miről van szó. Azt nem értem hogy miért 10 évvel később jut eszükbe a hardver-driver fejlesztőknek hogy háááát lehet közelebb kéne engedni a hardverhez a programozókat hátha jobban kihasználják az erőforrásokat. Lehet hogy nem egységes mert minden GPU-n nem lehet ugyanazt megcsinálni assembly szinten DE pont erre valók az architektúrák/API-k. Csak senkinek nem érdeke hogy önmagának konkurenciát állítson, hiszen ki venne XBONE-t vagy PS4-et ha a PC is ugyanarra képes és ugyan annyiba is kerül? Ezért kell nekünk egy VGA-ért annyit fizetnünk mint amennyibe az egész konzol kerül hogy nagyjából ugyanazt a minőséget élvezzük. És akkor nem beszéltem a processzorról/alaplapról/ramról stb ami szintén pénz pénz pénz. A Mantle pont ezt a többletterhelést szeretné levenni a GPU-król hogy "közelebb" engedi a fejlesztőket a hardverekhez, de mégis egységes szinten, nem kell megtanulni minden egyes lapkának a tulajdonságait. Itt is van "felesleges" számítás, de közel nem annyi mint a DX jelenlegi verzióinál. Ha jót akarnának maguknak a gyártók szépen megegyeznének hogy na akkor ezt használjuk, és kötelezően a zöldek és pirosak nagyjából hasonló felépítésű. csak teljesítményben különböző kártyákat hozhatna piacra. És akkor mondjuk az egyik támogatja a PhisX-et a másik támogat mást, az már csak részletkérdés. De most PC téren egy nagyon nagy összevisszaság van. Ha írsz egy programot örülhetsz hogy a másik gépén ugyanúgy fut mint nálad. Lásd BF4...a fejlesztőknek biztosan marhajól fut bug nélkül ;] ;] ;]
    Csak ez kinek éri meg? Hááát. NV-nek biztosan megérné egy ilyen egyezség mert a Phisx-en kívül nem nyújt pluszt az AMD-hez képest, de ha beindul a Mantle és még nincs DX12 szerintem jó időre lehúzhatják a rolót mert egy középkategóriás kártya ugyanazt fogja nyújtani mint NV-nél két nagyságrenddel "izmosabb".
    Jaaa? Hogy az AMD gyártja a konzolok belét...mint mondtam nem akar konkurenciát magának, aki PC gamer az úgyis megveszi a VGA-t de lehet vesz konzolt. Viszont amit Konzolon meg tudsz csinálni 99.9%-ban PC-n is meg lehetne, mert ugyebár PC-n demózták a konzolokat akkor WTF?

    Azért "hanyatlik" a PC-s társadalom mert nem a júzer a fontos hanem az hogy a júzer minél többet költsön. Ezért vegyétek a konzolt, nincs vele baj, de vegyél mellé PC-t is mert nem tudod pl munkára használni a PS4-et.PC-n meg úgyis lewarezolják sokan mert nem akarnak 2 órás kampányér 15 ezret fizetni.

    Köszönöm, vége! :K

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

Új hozzászólás Aktív témák