- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
haxiboy
veterán
Minden szép és jó...de miért pont a PC-re kell butításokat alkalmazni? Szerintem bőven megvannak az erőforrások, a másik hogy kezd elterjedni a GCN, jön a DX12...hol a probléma?
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
pkornel
aktív tag
Sony-nak is van Dx12 szintű API-ja? Vagy ha az kijön akkor az xbox egy kicsi előnyt szerez?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami a Fita 14-nél. A gépek nagy többségében nincs hardveresen megosztott virtuális memória. EZ egyrészt szoftveres, másrészt hardveres probléma is. Ha készen is lesznek a szoftveres alapok ehhez gyorsan, mert idén készen lesznek, akkor is előbb terjednie kell az APU-knak.
(#2) pkornel: A Sony libGNM API-ja jobb. Semmi előnyt nem szerez ezzel az Xbox One. Maximum az MS szerez előnyt, hogy az Xbox One játék átvihető mobilra és PC-re a DX12 alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
xtremez
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem számít. A DirectX 11.x is jó az Xbox One-ra. Igazából a DX12 egy marketing az MS kezében. Ráfogják a sebességgondokat az API-ra, közben igazából nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a fejlesztők még nem értik hogyan kell használni az ESRAM-ot és a többi erőforrást, nincs is normális profilozó a konzolra. A DX12-t viszont egyszerűbb beadni az embereknek, mintha elmagyaráznák a piacnak az igazat. Utóbbira azt mondanák a felhasználók, hogy hülyeség, kamuznak, csak mentik a menthetőt. Nem kell ez az MS-nek. A vásárlóbázis nyelvén kell megszólalni. Nem tesznek igazából semmit, de a user elhiszi, hogy sokat tettek, mert látják majd, hogy jobb lett az új játékok kinézete, sebessége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
Fog az de hogy ugyanazt a teljesítményt elérd jóval erősebb CPU fog kelleni, esetleg egyes efektek nem fognak működni.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a játékmenettel úgy járunk, mint a Fifa 14-gyel. Ha kell, akkor konzol, ha nem, akkor a PC kap egy alternatív portot. Tehát igazából annyira nem sürgős a hardverváltás.
Maximum játékmenetre nem ható szimulációkig jutunk majd el, például volt a GDC-n APU-s fűszimuláció. Azt pedig szimplán csak kikapcsolod, ha nincs APU-d.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs kész az Xbox One szoftveres oldala. A hardver között nincs ekkora különbség, de jó profilozó és debug eszközök nélkül nehéz a jó sebesség elérése. Erősen valószínűnek tartom, hogy az MS a saját konzolják 2014-re tervezte és nem 2013 végére. De nem akartak lemaradni, mint a Sony a PS3-mal, így bedobták úgy ahogy van. Igazából ez nem akkora probléma, mert a szoftver az folyamatosan fejleszthető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
xtremez
aktív tag
válasz FuRiONight #13 üzenetére
APU-ra gondolok. Mutass pc-n nekem Killzone,infamous vagy the order szintű játékot.
-
bunfi
őstag
válasz FuRiONight #13 üzenetére
Ez így azért eléggé le van sarkítva.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A játékmenetet befolyásoló csak azon. Vagy CPU-n, de arra még a fizikai motorokra specializált cégek sem gyúrnak már, mert aránytalanul sok meló a CPU SIMD-et jól használni. Nagyságrendekkel egyszerűbb a GPGPU.
Már vannak. Nem kötelező az IGP-nek a grafikát is számolni. Az ma és a jövőben is nagyon jól elkülöníthető része marad a rendszernek. Maximum pici hatékonyságot vesztenek, de ettől még az egész program működése jó marad.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pkornel
aktív tag
ja értem de gondolom közben a sony is fejleszt, mondjuk a konzol egy kötött hardver és végetlenségig nem tudnak szoftveresen fejlesztetni a konzolok. Kíváncsi leszek a jövőben mit mutatnak grafika téren , remélem el jön az bizonyos nagy ugrás amit sokan várnak többek között én is!
-
haxiboy
veterán
Közös memóriát rohadt egyszerűen meg lehetne oldani, csak ki kéne használni azt amit a dedikált GPU-k nyújtanak és nem csak grafikai számításokra használni és/vagy kukázni a jelenlegi DDRX szabványt.
Mióta létezik az OpenCL szívem szerint az általános számításokat is a GPU-n futtatnám (mint ahogy konzolok esetében teszik majd, [vagy amit régebben olvastam hogy még a hangprocin is lehet grafikát számítani stb.])
Nyilván a gyártóknak nem éri meg, illetve újra kéne gondolni az egész architekturát.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
bunfi
őstag
válasz Set-Comment™ #22 üzenetére
Ha megfelelően van rá optimalizálva a kód. Egyelőre egyszerűbbnek tartják a fejlesztők, ha leskálázzák a felbontást, viszont később fordulhat a kocka.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
félisten
Ugyan az megy mint anno a cell procinál, pedig azt írkáltátok minden cikknél, hogy erre könnyű programozni, majdnem pc, és amúgy is a játékfejlesztők kérték akik képben vannak. Ennyire bullshit volt, hogy már ez kell alcímnek: Mesteri szintű programozásuk azonban időbe telik, ahogy a korábbi generációknál is. ?
Mert akkor ugyan ott tartunk mint az előző generációnál, hogy kell 4 év mire tudnak normálisan kinéző játékokat írni rá...Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Plazmacucci #24 üzenetére
Ha olvastad a cikket itt az egyszerűbb programozás miatt a tanulási fázis jó része kiesik. Ezért könnyű a kezdet. Az előző generációban a kezdet nehéz volt. Itt a második körben már lemennek az assembly szintig. A mesteri szintű programozás pedig nem az assembly szint, hanem annak megértése, hogy milyen algoritmusok kellenek ahhoz, hogy a CPU és az IGP az általános feladatokon egyszerre dolgozzon. Ezzel beépülnek a különböző szimulációk a játékmenetbe. Az AI reagál rájuk, így nem csak látványelemek lesznek. Ehhez kutatások és tanulási fázis kell.
Az aktuális vélemények szerint nagyjából 6-7 év múlva lesznek olyan játékok, amelyek ezeket a konzolokat a határ közelében használják.
A fejlesztők nem hardvert kértek, hanem egy funkciót: unified memory (meg is kapták)[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
xtremez
aktív tag
válasz Set-Comment™ #22 üzenetére
Ha jól tudom ESRAM 204 GB/s GDDR5 176 GB/s. Olyan nagy nagy különbség nincs.
-
Set-Comment™
senior tag
válasz Plazmacucci #24 üzenetére
Szamomra azert izgalmas es next-gen a next-gen, mert vegre atlepheto a grafika mindenekfelett siralomvolgy. Talan lesz rendes fizika, AI, igazan interaktiv kornyezet. Az hogy ez hany sorba fog kerulni a kepernyon, engem rohadtul nem erdekel.
http://itcafe.hu/tema/re_surface_2_vs_lumia_2520/hsz_124-124.html
-
Set-Comment™
senior tag
válasz FuRiONight #28 üzenetére
1 kilowatton, micsoda optimalizalas
http://itcafe.hu/tema/re_surface_2_vs_lumia_2520/hsz_124-124.html
-
Th1sN04ll
senior tag
válasz Set-Comment™ #29 üzenetére
Nem az volt a kérdés hogy mennyi áramfelvétellel ha nem az hogy van e, és van ! Nem kell annyira elájulni a nextgen grafikától, mire kiforrja magát a pc megint ráver egy kört, és megint ugyan ott lesz mint most a régi generáció! Ezzel együtt én elfogadom hogy jobb a tv előtt gamelni, de nyugtat a tudat hogy még ha "kilowatton"is de tudok mást is csinálni egy pc-n, és itt most nem a filmnézésre gondolok Persze ezt lehet mondani olyannak aki hazaérve a 120-as lcd előtt sütteti az agyát, és várja a konzol only címeket
/természetesen nem degradáló címszóval írtam /[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
-
berVi
senior tag
Ott a problema, hogy nem vagytok kepesek elhinni akkor se, amikor huszadjara magyarazzak nektek el, hogy a teljesitmeny nem a nyers eron mulik, ahogy a nagy PC-buzik hiszik meg 2014-ben is. Voltak mar rola 10 oldalas cikkek a konzolok megjelenese elott is, de meg mindig arra veri magat a PC tarsadalom, hogy de, de, de ... gigagerc, meg memorija, mikor mar reg nem errol szol a tortenet, hanem az API-rol meg a driver overhead-rol, ami PC-n eredendoen fosssss. Igen, lesz DirectX12... 2 ev mulva. Es utana mar csak kevesbe lesz fos. Juhu!
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Ilyen a társadalom, meg a marketing is könnyebben adja el a 100 megapixeles kamerát, mert azon 100 megapixel van, s az biztos jobb mint az 5, igaz abban normális optika van, de azt nem lehet nagy betűkkel ráírni, nem könnyű összehasonlítani... Nomeg a 4 magos csodatelefonokat, igaz optimalizálatlan memóriagyilkos androiddal, de pistike érvelhet mellette, hogy az jobb, mint az iphone, mert 2x annyi mag van benne... Jahogy szaggat az egész? az mindegy (nem akarok ios android flémet behozni, nem a csúcs készülékeikről beszélek, s hogy ott melyik a jobb, csak úgy általánosságban, amikor pl egy 30ezres fostalicska "okos" androidos készüléket hasonlítanak össze és mondank ki jobbnak mint egy iPhone mert 4 mag van benne...
A pc-s társadalom egyik nagy baja szerintem, hogy náluk a jó gép= jó hw. ami részben igaz is, jobb hw alatt jobban fut a termék. S ezért cserélgethetsz is alkatrészeket ha akarsz, eredménye is lesz. Node nem csak hw hanem az sw is fontos legalább annyira. Fontos hogy milyen szintű apikkal használják ki a hwt, mennyire optimalizálják az adott hwre a kódot, esetleg olyan új megközelítések is lehetnek hw szinten ami sw oldalon sokat kamatoztathat... De persze biztos jó egy 1.000.000 forintos kilowatt zabáló csúcsgép is ha nincs rajta semmilyen OS, vagy mondjuk egy dos/win3.1 van rajta
-
flexxx2
őstag
válasz FuRiONight #28 üzenetére
Kellett neked "beszólni" (értsd: poénkodni), a smile-t meg senki nem vette észre
De jó, hogy egy az első 10 komment után flame-be fulladunk, ahelyett hogy a PC és konzol társadalom kézen fogva örülne hogy közeledik a két tábor valamennyire.Hogy legyen nekem is egy ideillő gondolatom: ahogy most látom a PC HW mutatja az utat a konzolnak HW szinten, a konzol GPU-APU programozás meg egyre jobban hasonul a PC-vel, ami lehet elhozza a nagyobb egységesítést PC vonalon is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Olyan jót nevetek mikor valaki felhozza ezt az ESramot Mintha valami csodafegyver lenne ja és mennyi is van belőle: 1-2 giga? Ja nem
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
PandaMonium
őstag
Sőt, a HW már így 2014 -ben nem is számít, csak és kizárólag a driver overhead és az APIk hiányosságai miatt nem megy még minden 4K -ban ultra beállításokon. /* sarcasm off */
Az az igazság, hogy valóban van driver overhead és az APIk se tökéletesek, annyi fajta kártya és architektúra van már, hogy képtelenség mindegyikre a végtelenségig optimalizálni de ezek mindössze pár % különbséget jelentenek. Az ha meg egy játékot úgy adnak ki, hogy az összes manapság már alapnak (kéne hogy) számító optimalizációs technikát (LOD, occlusion culling, stb. stb.) ignorálnak vagy csak minimális szinten implementálnak az nem a gép hiányossága, hanem a fejlesztők retardáltsága.A baj nem ott van ahol ti hiszitek, hogy a PC-sek, hogy el vannak szállva és mind gonosz elitisták, hanem ott, hogy a legtöbb konzolos nem képes felfogni, hogy 110.000Ft -ért kap egy komplett gépet, egy kontrollert és jónapot. Ezek nem hardcore cuccok, épp csak megközelítik egy high-end videókártyák árát és akkor még az összes többi komponens szóba sem jött. Akár képes elfogadni a konzolos társaság (megjegyzem, én speciel Wii U tulaj vagyok és teljesen tisztában vagyok a hardware-es korlátaival kapcsolatban, mindezek ellenére szeretem) a PC superior a konzolokkal szemben szinte minden szemszögből, mondom ezt úgy, hogy konzolokon nőttem fel (PSX, PS2, Xbox 360, PS3, PSP, Wii U meg minden volt már itt). Ha viszont valakinek tényleg csak játékra kell még mindig remek választás a konzol, csak fel kéne tudni fogni a korlátait.
Ettől függetlenül sem a PC nem fogja vissza a konzolokat, sem a konzolok a PC -t (jobb esetben, de ez már megint csak a fejlesztőkön múlik) és a két tábornak sincs miért haragudni egymásra de mindig vannak olyanok akik szívesen rúgnak azokba akikkel nem azonos a nézőpontjuk (lásd. iOS vs Android, nVidia vs AMD, PC vs Konzol, Windows vs Linux vs Mac és számtalan más téma amiből állandóan csak a flamewar van).
What I cannot create, I do not understand
-
Set-Comment™
senior tag
válasz gyuribácsi88 #38 üzenetére
Olyan jot nevetek amikor valaki nem fogja fel mire jo az eSRAM
http://itcafe.hu/tema/re_surface_2_vs_lumia_2520/hsz_124-124.html
-
veterán
válasz FuRiONight #28 üzenetére
Fifa14 ? Es a jovoben egyre tobb ilyen lesz, ahogy Abu is irta....
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
Set-Comment™
senior tag
Nem keves, ha azt nezed hogy szimultan irhato es olvashato 204 gb/sec-el. Ergo egy brutalgyors cache-rol beszelunk. A GDDR3 kesleltetese kisebb mint a GDDR5-e, az eSRAM-rol. A boxban a memoriaeleres gyorsabb, mint a ps-en. Kerdes az, hogy melyik felepites kedvez jobban a fejlesztoknek. A nyers sebesseg a'la PS vagy a gyors atjaras GPU es CPU kozott.
http://itcafe.hu/tema/re_surface_2_vs_lumia_2520/hsz_124-124.html
-
Angel1981
veterán
"Mesteri szintű programozásuk azonban időbe telik, ahogy a korábbi generációknál is."
Annyi időbe, hogy még most is várjuk azt a bizonyos csodás grafikát, ami 2006 tájékán ígértek a 7. generációnál!
-
Peat;)
veterán
válasz Plazmacucci #24 üzenetére
Nem csak te látod így, hanem mindenki aki lerakja a piros szemüveget. Egyszerűbb, de 6-7 év mire maximálisan kihasználják...és ez nem ellentmondás...erre nem lehet mit írni.
Biztos vagyok benne hogy kiváló játékok lesznek, szépek és megéri konzolt venni majd, E3-on látjuk majd az ízelítőt. De túl magasra tenni az elvárásokat butaság lenne. A hatalmas hype amit leginkább a lelkes cikkírók okoztak világszerte (mert gyakorlati anyag nem igen volt és van) túlkeresletet teremtett a konzolok irányába, de onnantól hogy jók az eladások arról már egy büdös szó sem esett sem itt sem máshol hogy csúsznak a játékok, van amelyik akadozik, vagy van amelyik belassul akár a csúcs ps4-en is és a legtöbbjüket azokon a pc-ken demozták nem is olyan rég amiket minden konzolos cikkben már ősküveletnek állítanak be. Aztán ezt az ősküveleten futó demo verziót fogták és lebutították a konzolra, legyen az titanfall, forza, bf4 tökmindegy. És nem, ilyen dolgokra nincs mentség, sem a korai megjelenés, sem a kapkodás, semmi. Ha ilyenek a játékok akkor nincsen kész egyik konzol sem. Akkor a mostani vásárlók gyakorlatilag projektfinanszírozók, ami early acess meg kickstart dolgoknál oké, itt kevésbé. De a játékosokkal kifizettetik a magasabb játékárakat természetesen. Én kivárom míg kész terméket, rendbe rakott szolgáltatással tudok megvásárolni. Csak addig a pc-nél sem csücsülnek és a legtöbb bejelentett nagy cím bizony jön pc-re is.
-
Def26
félisten
válasz Set-Comment™ #43 üzenetére
Szerintem multi címeknél az egyszerűbb utat választják majd. Exkluzív címeknél meg odab@sz mindkét gép. Azért a ryse -al mutattak valamit, hogy lehet szép játékot csinálni de ugyanez megvan a másik oldalon is.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Def26
félisten
válasz Set-Comment™ #47 üzenetére
Nem fog tetszeni a válaszom, de szerintem az esram bonyolult (jelenleg). Én arra tippelek, hogy jó darabig ezt nem nagyon használják ki multi címeknél.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Madwe
nagyúr
válasz Set-Comment™ #47 üzenetére
A ps4é azért egyszerübb, mert van 1 memória, ami gyors adatátvitelű, semmi extra. A boxon meg van egy memória + az esram s közöttük kell trükközni hogy rendesen kihasználják s a devek panaszkodnak hogy annyira nem egyszerű jól kihasználni s eleve más hozzáállást, több "törődést" igényel, s nem mezei bevett megoldás... Annyira azért nem újkeletű hiszen x360ban is volt hasonló, ettől függetlenül + agyalás fejlesztés hogy rendesen kihasználják az előnyeit...