Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ldave

    félisten

    válasz sad_Vamp #7 üzenetére

    Nem kell kamuzni, a D2 LoD azért kérte a telepítésnél az alap lemezt, mert felmásolta róla azokat a dolgokat, amiket nem telepített a játék korábban, de a működéshez kellettek, mert a LoD install után már csak a LoD lemeznek kellett a gépben lennie.

    A Slime draws near! Command?

  • ldave

    félisten

    válasz sad_Vamp #12 üzenetére

    A Diablo 2 lemezekből már az első nap kiszedtek miden adatot az mpq fálj tárolásnak köszönhetően, nem volt azokon semmiféle Assassin vagy Druida adat, különben már azonnal tudta volna mindenki, hogy ez a két karakter majd jön a játékba.

    A Slime draws near! Command?

  • ldave

    félisten

    válasz sad_Vamp #14 üzenetére

    Nem kioktatni szerettelek volna, csak olyanért ne bántsuk a Blizzard-ot, amiben nem bűnös ;)

    A Slime draws near! Command?

  • aAron_

    őstag

    válasz sad_Vamp #7 üzenetére

    Ha így is van, nem mindegy?

    Csak azért mert fizikailag rajta van bitek formájában, azt te nem vetted meg. Valamiért fizettél, és pontosan azt is kaptad. Extra tartalmat meg ha akarod, megvetheted később, ha pedig nem tartod érdemesnek, nem. Te döntésed.

    What is your ikigai?

  • Gabesz84

    őstag

    válasz sad_Vamp #24 üzenetére

    őőő? átverés, miért? azt kaptad amiért fizettél. Az összes free szoftver aminek van fizetős variánsa is ilyen/hasonló.
    Vagy aminek több kiadása van, ott is sokszor előfordul ez. Lásd pl windows telepítő lemezek (legalábbis 7 idejében). Mindegyiken ugyanaz van, de licensznek megfelelően telepíthetsz róla home-t is és pro edition-t is.

    Sőt, újabban az autóiparban is terjed. Pl tesla is újabban azt csinálja hogy fizikailag teljesen egyforma akkupakkot tesz be, de ha te csak a kicsiért fizetsz, akkor annyi delejt enged kivenni belőle.

    Semmi sincs ingyen, és minden cég a nagyobb profitra törekszik. Így sikerül elérni. Ez van.

  • Gabesz84

    őstag

    válasz sad_Vamp #41 üzenetére

    Honda-t is irhattam volna, abban is a civic 9gen legutolso faceliftelt verziojaban minden szukseges hardver megvan az ADAS funkciok mukodesehez, de ha kell, akkor megis 200k-t kell fizetned megrendeleskor.
    Szoval a Teslat csak azert, mert az eleg ismert. Naluk annyival jobb a helyzet, ha kesobb meggondolod magad, befizeted az 5000usd-t es engedelyezik a nagyobb kapacitast. Model 3 autopilot ugyanez a sema.

    Lehuzas... hat ez van. De a gyartonak igy olcsobb gyartani. Prociknal, meg videokartyaknal is ez van, nemtom emlekszel-e mondjuk a radeon9500-as idokre.. 😁

  • pereces

    tag

    válasz sad_Vamp #41 üzenetére

    Mivel a szoftver nem a te tulajdonod hanem csak és kizárólag a használati jogot veszed meg így sajnos nem te döntöd el mi van BENNE és mi nincs. De ez máshol is így van ha pl. veszel egy telket és azon van egy erdő vagy folyó ott se halaszhatsz/vadaszhatsz kedvedre külön mindenre meg kell vásárolnod a jogokat. Nyugodtan hivhatod lehúzásnak a lényegen nem igazán változtat.

  • Chal

    addikt

    válasz sad_Vamp #24 üzenetére

    Szerintem az átverés inkább az, amikor kijön a kiegészítő, aztán nézheted a progress bar-t másnap reggelig, mert egyszerre 1x millió ember akarja tölteni a sok gigas packeket, amire nyilván nem lehet szerverparkot/sávszélességet méretezni, mert utána meg ennek a töredékét sem használják ki (erre lehet mondani hogy oldják meg, téged nem érdekel, de életszerűtlen elvárás).

    Ez a dolog elég sokszor megtörtént elég sok céggel a múltban, ezért próbáltak megoldást keresni. Az egyik ilyen, hogy a fejlesztés ideje alatt már létrejött tartalmat szép lassan becsorgatták az aktuálisan piacon levő telepítőkbe/patchekbe (World of Warcraft pl. már 10 éve csinálta ezt), vagy a legleső (kiegészítő nélküli) media is tartalmazhat ezekből jókora adagot, annak függvényében, hogy éppen hogy álltak a munkával amikor az kiadásra került. Amikor végeznek teljesen, és kiadják kiegészítőt, akkor pedig elegendő kisebb diff file-okat letoltni a klienseknek, így mindenki jó jár.

    Eleve a logikádat sem értem. Ha neked adják az eredeti medián a plusz tartalmat, az csalás, de ha mondjuk írnak pár sort egy hírben, hogy már ebben a pillanatban is dolgoznak a kiegészítőn, és a szervereinken már fent van 20GB-nyi textura és egyebek, majd ha kész lesz, megveheted/letöltheted, az már nem csalás?

    Illetve szerintem sok ezzel kapcsolatos vélemény 2db problémát kever össze. A fenti egy technikai megoldás, amivel szerintem minden rendben van. A másik probléma üzleti: DLC-kkel húznak le olyan rókabőrt, aminek benne kellett volna lennie az eredeti játékban, tekintve annak az árát, és a (rossz) minőségét (amit a DLC javít sokszor). Ismert a jelenség, ne is ragozzuk. Viszont a két dolognak semmi köze egymáshoz (lásd: konyhakéssel lehet gyilkolni is, meg nagyon finom steaket is lehet vele szeletelni), azaz egy tisztességesen lefejlesztett, és valód tartalmat adó DLC esetén (ami megéri a pénzét), egyáltalán nem gond, ha előre terítik a benne levő adatokat. A tököm se akar várni 2018-ban mindenféle giga pakkok letöltésére, klikkelni akarok, fizetni (ha megérdemlik) és játszani, minél előbb.

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz sad_Vamp #41 üzenetére

    De bonyolult, ezert nem erted. Azert fizetsz, ami ra van irva es nem azert, ami benne van. Mint ahogy akkor is reklamalsz, ha kevesebbet tud, mint ra van irva, es ok sem mondhatjak azt, hogy dehat nincs is benne es csak ennyiert fizettel.

    Az akksi pont nem lehuzas, sot meg kulon elonyos is, mivel a benne levo kapacitaskorlat miatt kisebb lesz a kisutesi melyseg, igy tobb ciklust visel el, lassabban veszit a kapacitasabol a kilometerek elorehaladtaval.

  • Reggie0

    félisten

    válasz sad_Vamp #51 üzenetére

    Persze regen meg a regen is jobb volt :D

    Igazabol teljesen mindegy, hogy a ceg a zsebeiben hogyan pakolgatja a penzt, ahhoz tul sok kozod nincsen, sot ahhoz se, hogy ki mennyire dolgozik elore. Te a jatek megvasarlasaval nem a fejlesztok oraberet fizeted meg, ezt a keptelenseget el kene felejteni. Ha ez kell neked, akkor szedj ossze par jatekost, bereljetek fel a fejlesztoket es oraberben megkapjatok a jatekot amit szeretnetek. Persze te szamolhatsz ugy, hogy 40 milla volt a fejlesztes 60 milla a bevetel, csak aztan ebbol meg lejonnek a mukodesi, uzemeltetesi, terjesztesi koltsegek, adok, marketing es meg -10 millaban vannak.
    A problema ott van, hogy te azaltal hogy egyidoben fejlesztik a ket szoftverreszt es egy csomagba rakjak, te a koltsegeket egyben akarod kezelni es rarakni egy minimalis kulcsot es a masodikra azt mondani, hogy kvazi ingyen keszult, mikozben ket kulon koltsegrol van szo nagyobb kulcsokkal.
    Megjegyzem az iparban mar evtizedek ota ugy megy, hogy bizonyos kepessegekert kulon licenceket kell venni es csak egy engedelyezo hardverkulcsot kapsz hozza. Igen benne van a szoftverben elore, csak eppen az alap konfig araban nincs benne annak a kepessegnek a fejlesztesi koltsege. Hiaba egyszerre csinaltak, az egy kulon befektetes volt a ceg reszerol.

    Az, hogy van licensed miota jelenti azt, hogy a gyartonak szo nelkul kene cserelnie az adathordozot? Nem kell. Csinalhatsz biztonsagi masolatot, ha tonkretetted az eredetit akkor hasznalhatod azt teljesen legalisan. Sot szoftvereknel siman hasznalhatsz egy letoltott masolatot(pl. MS Download Centerbol ujra lekapod a wint), de orszagonkent valtozoan megengedik akar egy leftpzet masolat hasznalatat is, meg zenenel is.(Ne ausztraliat nezd, ott a zeneszamok sorrendjet sem modosithatod ha mp3-ban vetted meg, azok ott idiotak.)

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz sad_Vamp #51 üzenetére

    +1 az előzőre, illetve egy kiegészítés: te minden előre csomagolt tartalomra azt feltételezed, hogy eleve a játék része volt, benne volt pl. az üzleti tervben, csak aztán jöttek a gonoszok, lenyesték, majd utólag plusz pénzt kértek érte. Minderre a bizonyíték az lenne, hogy az eredeti releasebe voltak DLC-ből származó adatok.

    Azért ez egy kicsit erős. Ha van is ilyen jelenség, biztosan nem általános, és nem az az indikátora, hogy DLC nyomokat találsz az alap kiadásban. Mint ahogy fentebb is írtam, külön kéne választani a kettőt. Vannak csalások, és üzletileg gusztustalan húzások, de ezeknek nulla köze van ahhoz, hogy a tartalmakat milyen formában és mikor juttatják el a vevőkhöz.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz sad_Vamp #51 üzenetére

    Az alapoknál tévedsz.
    Amikor vásárolsz valamit, akkor nem a termék fizikai valójáért fizetsz, hanem az abban megtestesülő szolgáltatásért.
    A mosógép mosson, az autó juttasson el A-ból B-be, a telefonon tudj másokkal beszélgetni.
    Ha nem a szolgáltatás lenne a vásárlásod lényege, akkor semmiért sem tudnál reklamálni, ami gyárilag hibás, mert a boltban ugyebár a kezedbe nyomak egy kupac műanyagot és fémet, ha azért fizettél, ami a kezedben van, akkor onnantól a Te dolgod, hogy mit kezdesz vele.
    Ha viszont számonkéred, hogy a gyártó milyen igéreteket tett a termékével kapcsolatban, akkor már a termékben megtestesülő szolgáltatást kéred számon a gyártón, a termék fizikai megvalósítása csak eszköz a szolgáltatás elvégzéséhez, ami cserélhető, javítható, módosítható.
    Márpedig ha a beígért szolgáltatást a gyártó terméke rendben elvégzi, akkor halál tök mindegy, hogy egyébként az eszköz némi módosítással mit tudna még, mert az extra szolgáltatás nem képezi részét a közted és a gyártó között létrejött megállapodásnak.

    Persze vannak szimpatikusabb üzleti modellek, amikor a gyártó a már megvásárolt termékek szolgáltatási körét ingyen vagy nagyon olcsón bővíti, de ez már marketing és nem erkölcsi vagy jogi kérdés.

    Ami a "régenhez" képest változott, hogy a nagyra bővült piacokon kvázi monopol helyzetek alakultak ki, azaz a nagy globális gyártók pofátlanul kihasználják a piaci erőfölényüket és olyan üzleti modelleket erőltetnek rá a piacra, ami valós versenykörnyezetben életképtelenek lennének.

    Jó példa erre a WoW. Az MMO-k általában vagy előfizetésesek, vagy micropayment alapúak, vagy megveszed a játékot és maga az online szolgáltatás ingyen van. Ehhez képest a WoW havi előfizetéses, tele van micropayment opciókkal és még a kliensekért is vastagon fizetni kell. A Blizzard azért fejheti meg a WoW játékosokat ennyire pofátlanul, mert megteheti: ott van az 5-7 milliós stabil játékos bázis, amit a konkurencia képtelen elcsalogatni a WoW-tól, akármilyen genyóságokat is művel velük a Blizzard, beleértve magának a játéknak a tönkretételét is.

    Amit tehát valójában kifogásolsz, mint tisztességtelen üzleti magatartást, az nem a licensz alapú termék bővítés általában, hanem a visszaélés a piaci erőfölénnyel.
    Erről pedig a végtelenségig lehetne értekezni mert gazdasági, politikai, jogi és etikai kérdéseket is felvet, amit nem egy ilyen fórumban fogunk megoldani.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz sad_Vamp #58 üzenetére

    Marketing:

    A marketinggel kapcsolatos első számú téveszme, hogy a marketing dolga, hogy az emberek torkán lenyomja a terméket, akár kell az nekik akár nem.
    Ehhez képest a marketing piackutatással kezdődik, azaz előbb igyekeznek megtudni, hogy mi kell a felhasználónak, behatárolják a célközönséget és aztán kezdik csak tervezni a terméket, nem pedig fordítva, hogy valakik egy világtól elzárt laborban csinálnak valamit, aztán a marketinges adja el, ha tudja.
    De ez már az off offja, csak azért jegyzem meg, mert lépten nyomon hallani, hogy a marketing valamiféle tömeghipnózison alapuló mágia, aminek mindegy, hogy mi a termék, mert a marketing majd jól beleszuggerálja az emberekbe, hogy vegyék meg.
    Ez a legtöbbször egyébként akkor jön elő, amikor Fórumozó Vér Pisti szétfikáz egy terméket, mert az ő igényeinek nem felel meg, miközben a termék az ő értékítéletével ellentétben mégis sikeres. Ilyenkor Fórumozó Vér Pistinek könnyebb konteokat gyártani, hogy a mindenható sátáni marketingesek jól beszivatták a sok konzumidiótát, mint elfogadni, hogy az ő igényei rétegigénynek számítanak és egyszerűen nem tartozik a termék célcsoportjába.

    Tehát nem, a marketing nem agymosáson és hazudozáson alapul, hanem a piac minél alaposabb megismerésén. Amivel Te a marketinget kevered, az a reklám, ami a marketing egyik eszköze és messze nem a legfontosabb.
    Tegyük hozzá, hogy még a reklámra sem igaz általánosságban, hogy a hazudozás lenne a lényege. A reklám dolga, hogy üzeneteket juttasson el emberek tömegeihez. Az üzenet persze lehet hazugság, de ahogy az emberi beszédre sem mondod általánosságban, hogy a lényege a másik ember átverése (hiába hazudoznak lépten-nyomon az emberek), úgy se a reklámra se a marketingre nincs értelme kijelenteni, hogy egyenlő lenne a hazugsággal.

    Ami a mosógépes példát illeti:

    Valóban, vannak termékek, amik más termékekké alakíthatók. Ettől még nem változik a lényeg, hogy a termék lényege a szolgáltatás.

    Ha a mosógép tönkre megy, akkor megszűnik hasznos termékké lenni, miért is? ... Pontosan azért, mert nem tudja azt a szolgáltatást nyújtani, amiért vetted.
    Onnantól kezdve már egyéni kérdés, hogy mihez kezdessz a rossz termékkel.
    Van, akinek szemét lesz belőle, van akinek alapanyag. A szemét definíciója ugyebár, hogy "rendkívül hasznos dolog rossz helyen, rossz időben", azaz lehet a mosógép előnye, hogy ha elromlik még mindig utána egy csomó felhasználható alkatrész, de ugyanígy lehet hátrány is, hogy fizetned kell valakit, aki lecibálja az ötödikről és elszállítja a szeméttelepre.

    Ami a szoftverek elavulását illet, azzal pont a termék-szolgáltatás szimbiózisa mellett érvelsz.
    Nekem pl. még mind a mai napig megvan egy 1999-es két-fehér G3-as Mac, amin macos 9 fut és mind a mai napig lehet SD videókat vágni rajta Final Cut Pro 2.0-val.
    Anno otthoni videózásban csúcstechnológiának számított, az eredeti tulaja egy vagyont fizetett érte.
    Ha ma is ugyanúgy működik, mint 1999-ben, akkor mi a baj vele?
    Hát, hogy elavult.
    A G3 Mac-es vágórendszer ugyanúgy azt szolgáltatja, mint amiért annak idején megvették, csak maga a szolgáltatás a jelen körülmények között már nem elég.
    Ezt okozza az innováció.

    Persze nem vitatom, hogy vannak káros trendek, amik az egymással összefonódó szabványokon keresztül szándékosan csökkentik a termékek életciklusát, hogy az embereket folyamatosan termékfrissítésre kényszerítsék.
    Ezt viszont megint csak akkor lehet megtenni, ha természetellenes piaci monopóliumok működnek, amik vissza tudnak élni az erőfölényükkel.

    Azaz megint csak visszajutottunk a kályhához: a piaci monopóliumokkal van az alapvető gond, nem a marketinggel vagy általában az innovációval.

Új hozzászólás Aktív témák