Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
röviden: körülbelül 3-4x több energia kell a hidrogénnél
- a hidrogént szállítani kell
- az autóba akkor is kell akkumlátor (persze nem 50-70-100 kWh) hanem tipikusan 10-20 kWh
- töltő állomást megfelelő helyre kell telepíteni
- a hidrogén rendkívül veszélyes anyag (robbanás és durranógáz)
- szerencsére csak az akkukat kell szállítani és a hozzá való anyagot kibányászni... a platina szerencsére a hidrogén előállító mellett terem fákon -
Rolly
veterán
hogy pöfögnének már ki vizet? Ha Hidrogént tankolsz és azt "elégeted" akkor víz lesz ezt mindenki tudja. Az oxigént a város levegőjéből veszi a rendszer tehát a városból oxigént von el (mint a belső égésű autók) ettől szerencsére senki nem fullad meg a városokban, és a kijövő pára se árt a városi beton dzsungelnek (sőt)... de oxigént nem fog termelni.
Az utóbbi években csökken a hidrogén meghajtású autók eladása ha jól tudom. És kutak se nagyon létesülnek.
Bárhol lehet tankolni ... hasonlítsd össze ezen láthatókkal: [link] vagy a Tesla / Ionity / Elen hasonló oldalaival
Hidrogént ma tipikusan szénhidrogénből állítunk elő... Ettől még sivatagos napos területen lehetne szinte ingyen, s lesz is használatban de szerintem főként hajózásban van esélye esetleg diesel vonatok kiváltásánál. Személyautókat bukták a hidrogén cellák és hamarosan a teherszállítást is bukni fogják.
20 éve legalább fejlesztik a hidrogénes autókat, miközben a litium akkus autók fejlesztése 10 év alatt meghaladta őket...
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Igazad van, hogy a plusz súlyt nehezebb megindítani, de nehezebben is áll meg tehát mikor fékezel akkor több energia nyerhető ki belőle. Volt magyar Youtuber teszt is, hogy ment alapból egy Zoéval majd plusz 300 kg-mal fogyasztásban nem volt különbség a hegyre fel / le tesztben :)...
Az akkuk újrahasznosítására pedig sorban állnak cégek csak nincs akku a tesla mellé is alapítottak ilyen céget, már a Nissannak is van ilyen "üzletága" startupok is ráindultak csak nincs mit újrahasznosítani (legalábbis nincs elég), de hidd el egyszerűbb és olcsóbb egy 500 kg-os akkucsomagot szétbontani és újra hasznosítani és abból koncentráltan kiszedni a benne lévő anyagokat, mint több 100 tonna földet megmozgatni vagy vizet lepárolva a sóból kinyerni a lítiumot. Már most olcsóbb így az újrahasznosítás nem para.
Ráadásul itt sok anyag van egyben így gazdaságos míg a mobiltelefon, drón, ceruza akku, aktivitás mérő, laptop, stb akkuk újrahasznosításánál nem az újrahasznosítás a probléma, hanem a begyűjtés. Van egy "tudományos" cikk, hogy az amerikai háztartásokban több lítium lehet mint 1-1 autógyár egy éves szükséglete... (régi telefon a fiókban, laptopok, stb...)
Stard72 #53: lesz hidrogénben energia tárolás szerintem is csak napelem park mellett és nyárról elrakják a felesleges energiát télire... Így a felesleges el nem adható energiából lesz bevételük így működhet, de így szállítani sem kell.. Illetve ilyen telepek állíthatják elő a hajók és vonatokhoz (ahol nincs áram) szükséges hidrogént.
Stard72 #58: jelenlegi biztonsági előírások szerint hirdogén kút nem lehet akárhol - ahogy amúgy benzinkút sem, de ha jól tudom érezhetően nagyobb a védőtávolság bizonyos építményektől hidrogén kút esetén (tavalyi baleset óta még inkább) mint hagyományos üzemanyag töltőállomás esetén.GoldhandRent #64: azért a Teslán kívül elég sokan csináltak hasonló időben elektromos autót (Nissan, BMW, Mistubishi) tehát a Tesla csak 1 volt amiben jelentős volt, hogy a hipe és a startup beállításban hatalmas pénzt tudott úgy befektetni, hogy nem volt a befektetők részéről profit igény. Hagyományos gyártók meg éltek valamiből és mint új termékpaletta kísérletezgettek ... Például a Peugeotnak volt 205-ös ből a 90-es évek elején elektromos modellje , csak ugye nem litium akkuval (ahogy a General Motorsnak is volt)
-
Rolly
veterán
Látom nem használtál még elektromos autót . Minek töltsem mindig? Tudom mikor hova kell menni másnap... ha meg SOS van akkor 30 perc egy 8,5-es autó (11 támogatás nélkül) is 30 perc a 20-80 töltése ... tehát akkor is lehet menni vele... amúgy mi úgy szoktuk, hogy 100-on töltöm 250-es hatótávig (30-80 kb)
ha mindenki minden nap teletölti akkor az átlag napi 40 kmnyi áramot fog tölteni ... ami 6-8 kWh átlagot jelent... éjszaka 8 óra alatt ez kb egy hősugárzó kategória . A házba na 4 klíma többet fogyaszt télen fűtésre...
Ha heti egyszer töltöm (amúgy mi egyszer szoktuk tölteni) akkor vagy napközben töltöm és akkor napelemből egyből bele megy az áram... Vagy éjszaka töltöm míg alszok... Nem kell megállnom 3 percre sem.
Amúgy a diesel / benzin tankolásod mérd le én párszor mértem 5-10 perc között szokott az is lenni. Rekord Horváth nyaraláskor a határ előtt (tankolás, pisi, kávé-szendvics) annyian voltak, hogy 50 perc alatt végeztünk ezzel ...És mióta van elektromos autó a töltés 2x5 másodperc (maximum míg rádugom és lehúzom az autót) és havi 2x5-10 percet úszok meg (plusz kerülőt a benzinkút felé - nem sok 2-5 perc plusz) ... így ez azért pár 30-40 perces töltést simán befed
-
Rolly
veterán
Elég lehet bővíteni 3*20A4re is...
De 140 kmre való áramot kb 4-5 óra alatt bele lehet tölteni 7-8 kWhval...nem kell tulparazni :)
Nálunk 3x16A van 3x12Arel tudunk tölteni és mellette vagy sütő vagy micro vagy mosógép mehet... Sajnos mindhárom nem, mert minden nagy fogyasztónk 1 fázison van... Ha megy a napelem 4-5-6 kWh termeléssel akkor még tudunk 16Arel is tölteni...
Éjszaka simán megy a 3*13A mert csak a klimak fogyasztanak
-
Rolly
veterán
Normális töltő (wifis, Bluetooth, állítható töltési teljesítmény) 300 volt telepitessel - azóta drágább most kb 350 lehet - Fi relével A típusú és levalaszto kapcsolóval...
És mivel állítható, ha mást használunk akkor mehet 3*6Arel akkor kb 10-12 óra a 0 töltés, ha 3*12A akkor kb 5-6 óra ... De nem 0rol töltünk az esetek 99%ban... És máris csak 8 vagy 3-4 óra... És azért tudjuk mikor mosunk, főzünk nem nagyon kell ezen parazni. Ráadásul van 1,5 kW futoszal ami akkor indul amikor akar... És így is 5 hónap alatt 1x volt hogy egy fázist lecsaptunk :) ...3x16 A esetén... 3*20nal több nem nagyon kell...
Itt látod az utóbbi tolteseiemet...
Látszik, hogy úgy írsz valamiről, hogy nincs tapasztalatod :)
-
Rolly
veterán
Párommal 2en 2 megallassal megyünk Horvatba... Cirka 250-300kmenkent állunk meg.
Itthon gyakrabban szoktunk, bár nyögve kibirjuk a 160-200 kmt... Mondjuk ennyit a 45 kWh akkus e208 is kibír...Ez az autó még 400-500kmt bír autópálya tempóban első alkalommal, utána 30 perc töltéssel újabb 300-at. Nem értem a problémát... 30 perc egy tankolás, pisilés, kávé...
-
Rolly
veterán
400 szerintem meglesz 130nal.is... jobb aerodinamikailag mint a Model S nagyobb az akkuja.... Ha jól emlékszem nettó 109 talán... Szóval 27es fogyasztásig megvan a 400 km... 21es fogyasztásig az 500 km... Ez utóbbi kb 110es tempó az e208cal és ez szerintem jobb fogyasztásban... Szoval 120szal szerintem meglesz az 500 is
-
Rolly
veterán
válasz Squirrel #183 üzenetére
Ott hibazol, hogyha ritkán kell messzire menni, akkor egyszerűbb.es olcsóbb arra bérelni autót...
Nagyapám mondta mindig, hogy több hétköznap van, mint ünnep...
Tesla bőr sem színeződik el a tesztek alapján... És itt tuti választható a bőr, alcantara, felbor meg színek... Ez nem.Tesla, hogy fekete vagy fehér...
-
Rolly
veterán
hát először mi is megijedtünk a 25-ös fogyasztás város és 0-ás itthon... csak hát minden reggel 0 fokról indult az akku télen... az átlag még így is 20-22 volt (e208 ami azért többet eszik mint a M3) most az utolsó 2000-2500 km átlaga már csak 18... ha anyósékhoz megyünk akkor 50 km autópálya és 50 km autóút van a többi város és lakotterületen kvüli tehát az átlag 85-90 max...
ha (BP-Békéscsaba) szüleimhez megyünk akkor mehetünk 200 km-t autópályán meg 70-et főúton vagy az alföldön keresztül és akkor időben ugyanott vagyunk mert rövidebb 40 km-rel átlag sebesség 115 vs 90 időben kb ugyanaz... -
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
hidd el én se örülök, hogy két autót kell fenntartanom (mert azért a második Diesel viszi a pénzt évi 250 ezer Forint körül), de az a 10-12 alkalom amikor rokonokhoz megyünk vagy rohanni kell (most voltam vizsgázni 200 km-re nem lett volna időm tölteni dugó (0-áson álltunk meg 30-cal mentünk ) miatt így is 150-nel kellett mennem a pályán , hogy időbe odaérjek pedig 30-45-percel a Waze által tippelt előtt indultam). Plusz a rokon látogatásoknál is hiányozna az az 1 óra és manapság sajnos csak jövünk megyünk látogatások vannak nem tudunk ott aludni családi okok miatt... ha ott tudnánk akkor tölteni se kellene útközben.
Illetve amikor egy kocsink volt akkor rendszeresen szívtam vele - régi volt sokszor napokig szervízben - így összességében még mindig olcsóbb és kényelmesebb a 250e ft + amortizáció mint eladni a kocsit és erre a napokra bérelni.
Viszont a ház áramát meg tudjuk termelni 100%-ban napelemmel és a fűtés 60-70%-át is plusz az autóra évi 15.000 km-re való áram is marad. Tehát tudom nem vagyok igazi zöld mert akkor nem mennék sehova nem lenne autóm és csak kerékpárral járnék . De az adott élet színvonalunkhoz képest hozzávetőlegesen évi 5 tonna CO2-vel kevesebbet bocsátunk ki mintha nem lenne napelem és elektromos autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC