Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz joysefke #10 üzenetére

    kiemelném újra, hogy "egyes esetekben" ... lehet pl. játék profitál belőle (akár ennyit), de videokódolás lehet semmit ...

    persze erősen felépítés függő, hogy a duplázott cache milyen hatással van az adott architektúrára ... Figyelve az intelekben levő alacsonyabb késleltetési időt, lehet AMD többet nyer a duplázással. De meg lehet nézni a jelenlegi AMD architekturában, hogy az L3 8MB-ról 4MB-ra vágása mennyire számít.. [link]

    de itt egy inteles, régi teszt, de az architektúra nem sokat változott ügye: [link]

    persze, ez nem jelenti azt feltétlen, hogy egy mostanihoz képesti duplázás számít-e ilyen sokat, vagy sem... illetve

    lehet a 15% nagyon szélsőséges, és esetleg "csak" tesztprogramokkal mutatható ki.. De egy 5%-néhány program esetén "meglehet" (talán).. a 10% akkor ha az architektúrának is kedvez (pl. nagyobb belső késleltetés, hosszabb futószalag, magasabb órajelek)

    Nem vagyok benne biztos, hogy konkurencia nélkül "csak úgy" meglépnék a cache duplázást, a cache terület eléggé "drága", relatív nagy helyet kér a szilíciumlapkán a mérete ellenére (és a fogyasztást is erősen növelni tudja). Illetve gyártástechnológia "fejlődés" esetén gyakori, hogy duplázzák csúcsmódélnél a cache-t, mert akkor "nem fáj annyira".

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák