Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
Majd 20 éves történet, KVGY KF betét szerelde.
Mérnök úr által megtervezett és legyártatott szálcsévélő berendezés, kihúzza az olvadó szálat a présgepből, sokszor el is szakítja.
Jó van az úgy szenvedjen csak a hülye dolgozó.
Jómagam 2X éves(akkor kerültem ki a suliból) nézegettem vagy fél óráig, mondom a kollégának, ácsi szedjük szét. Megcsinálom hogy a villanymotor fékező üzemmódba kapcsol, és egy rugalmas tagot teszek be a szál feszesseg érzékelő körbe.
20 éve így használják, minden probléma nélkül.
Pneumatikus pontheggeszto, a szál hajlító összeakadt a heggesztő elektródákkal. Senkit nem érdekelt, csak engem, nézegettem, és kb 5 perc után megoldottam a problémát.
Úgy hogy soha az életben nem láttam előtte se szál csevelo se pontheggeszto berendezést.
A kritérium rendszer hibás, az oktatás valójában csak a megalázásra megy, így mit várunk a mindennapi életben.
Jé az utakon, a közéletében, munkahelyen semmi más nem megy csak egymás megalázása.
Aki ebbe nem akar belemenni mi választása van?
Már tudjuk.
A többiek meg lassan egy szöget nem képesek beverni a falba.
Körül kell nézni, a saját szemének csak hisz az ember. -
#90088192
törölt tag
válasz tha_answer #52 üzenetére
Ha az elmúlt majd 30 év alatt szinte semmi változás nem volt, akkor hol a hiba?
-
#90088192
törölt tag
És itt is vagyunk, más országokban a munka környezet/kultúra olyan szinten van, amit a beszűkült tudatú nagymagyar soha nem tud megérteni. Sajnos erre az oktatás és a közélet még rá tesz egy lapáttal.
Vagyis ha nem veszed át amit a multi/külföldi nyújt tudásban/morálban akkor lesz majd orosz/kEU munkamoral és életszínvonal. Ami nem vezetett eddig sem sehová.
Ehhez viszont kellene egy felelősség teljes magatartás, és nem a pökhendi hozzáállás.
Az még nincs, vagy nagyon kevés.
Ha az oktatás sem arra alapozna amire most, hanem tényleg használható tudást adjon, mint a lenézett angol rendszerben akkor nem itt beszélgetnénk.
Érted 4 évig inas voltam itt, úgy hogy heti 1 napot jártam suliba elméleti oktatásra, amit még kellett tanulni az az volt, hogy hogyan feleljek meg a helyi szabványoknak.
A villany szerelők is speciális munkakörökbe szelektalodnak így valaki csak lakó házakkal foglalkozik azon belül csak új építésűvel, van aki csak kereskedelmi épületekkel, és van aki ipari/nehéz ipari....Így az elméleti tudást lehet minimalizálni, míg rengeteg gyakorlatot lehet szerezni.
És így tovább.Erre MO még a kábel/vezeték gyártást is tudni kell hogyan történik, meg műszaki rajz stb. Minek?
Nálunk a vektor összeadást úgy tanították, hogy a hülye is meg tudja csinálni, rajzold le, és tologasd őket össze.
Praktikus, és működik.
En voltam az egyetlen hülye aki az algebrai módot használtam, igaz saját szórakoztatásomra.
A tanárnak 1 hétbe telt leellenőrizni, hogy mit csináltam.Praktikum és nem az ágyon bonyolított hülyeségek amik előre viszik a mindennapi életet. Szükség van fejlesztésre, de a faéket ne próbáljuk újra feltalálni.
-
#90088192
törölt tag
A probléma az, hogy Te azt gondolod, hogy pl a Kelet EU vagy MO egy erkölcsileg felsőbbrendű entitas.
Ha ez így lenne akkor működött volna a szocializmus sőt a kommunizmus is.
Mivel nem működött, az maga a bizonyíték, hogy bármire is gondolsz nem fog működni.
Vagyis nem a nyugat szemét, hanem a kelet irigy. -
#90088192
törölt tag
3 fázisú nem szimmetrikus rendszerben a 0 vezetőn folyó áramot egy vektor ábra, 3 egymástól 120 fokra lévő vektor összege adja meg, ha a 3 vektort össze akarod adni az nekem kb 1db A4-es oldal volt.
Ellenben aki szeret rajzolni annak 5 perc volt egy méret aranyos verziót lerajzolni, és megintcsak 5 perc azt összeadni.
Én utálok rajzolni, én nem is adtam addig össze vektorokat sem, így saját fejből álltam neki ez is igaz.A mérnöki munka ha nem fejlesztő mérnök akkor semmi más csak el kell olvasni dokumentációt/szabványt, és az alapján végrehajtani a feladatot. Ez lehet CAD ban összeállítani egy rajzot, vagy megtervezni egy áramkört a gyártó által adott példa áramkörök alapján....
Ezt láttam, a mérnök is csak begyakorolt rutin feladatokat végez el, csak magasabb szinten, a legtöbb esetben. -
#90088192
törölt tag
Majd megkeresem... Az biztos hogy a a szögfüggvény kiterjesztett verzióját használtam ami nem csak derékszögű 3szog esetében használható.
Még egyszer, első eset volt nekem, így nem biztos az optimális megoldás, de megoldottam.A dokumentáció megírása sem különbözik a betanított munkától, hiszen eleve egy olyan szerkezetet alkottak amely már egy előre meghatározott kritérium rendszernek felel meg, és létező elemekből épül fel.
Vagyis akkor egy elektro mérnök csak egy betanított munkás hiszen csak berendezéseket tervez meglévő építő elemekből, hogy azok megfeleljenek az adott szabványoknak. -
#90088192
törölt tag
Helyi Hülye, villanyszerelő/elektrotechnikai technikus
Különben a volt cégem esetében Nekem adták ki, hogy tervezzek meg egy tesztelő berendezést, írjam meg a dokumentációt hozzá, és építsem is meg.
Ezért értetlenkedve nézem ezt a mérnök- nem mérnök problémát, hogy mi a különbség
A vektor összeadást meg valószínűleg utoljára középsuliban csináltam, így 15 év után nem jutott egyből eszembe, de megoldottam ahogy tudtam.