Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz arty #47 üzenetére

    LCD: Ezért van az emulátorokban TV emuláció. Jobbakban, pl. Stella-ban (ha már Atari 2600) rakás opciója van, tehát még olyanokat is leutánoz, amiről nem a TV tehet, hanem a kábel típusa (pl. kompozit VS s-video). Régi jó analóg átvitel... :U

    Nem nagyították 2600-on a sprite-okat általában (amennyire emlékszem), csak ha valaminek tényleg nagynak kellett lennie. Ha megnézed screenshot-on, általában ugyan akkorák a pixeleik, mint C64-en a 3 színű sprite-oknál. (C64-en amúgy a főszereplő sprite néha 2 sprite volt egymáson, és a 2. réteg az 1 színű de a finomabb, 320x200-nak megfelelő pixelmérettel volt, amivel sokat lehetett a kinézeten dobni. Az ellenségek maradtak kevésbé kidolgozottak, de legtöbbet saját magadat nézed, szóval megéri oda "befektetni" +1 sprite-ot.)

    C64-en komolyabb címeknél elég gyakran több sprite volt kint mint 8. Főleg óriási főnököknél nincs nagyon más mód, mint hogy egymás mellé rakottakból "kicsempézed". Aztán a lövedékek is sokszor sprite-ok voltak (bár nem mindig), szóval gyakran szűkös a 8 még scanlineonként is.

    2600 programozás meg teljesen a scanline trükközésre épít, mivel nincs is video memória, ami a teljes képernyő tartalmát tárolná. A teljes sprite-ot (a figura képét) tároló memória sincs a video hardver szintjén, és mint ilyen, sprite magasság korlát sincs, csak szélesség (8 pixel). Minden egyes scanline előtt a CPU-nak (azaz a játékfejlesztő által írt programnak) gyorsan ki kell nyomina a videó regiszerekbe, hogy abban a sorban mi legyen látható. (Ha később ér oda a program mint az elektron sugár, akkor jelennek meg bal oldalt azok belógó fekete csíkok, ami pl. pacman-ban látható.) De ha megnézel mostanában íródott 2600 játékokat, akkor látszik, hogy miket ki lehet ebből is hozni, ha megvan rá az elszántság.

    A két gép persze nem összehasonlítandó. 5 évvel idősebb a C64, ami akkor még nagy idő volt, és egy igen drága gép az otthoni gépek közt (64K RAM, brutál "GPU", ja és a legendás hangkeltő (a SID)), míg a 2600 már megjelenésekor is rettentő költséghatékony vasnak számított.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák