Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • "A világ legértékesebb autógyártójának tartott Tesla"

    Aha :) Spekulatív tőke alapon biztosan. Amúgy meg... ha nem lenne ekkora birka-hype a villany körül, akkor kb a fasorban sem lenne, nemhogy egy Toyotához, de egy Mahindra-hoz sem.

    #2: így hívják amit keresel: [link]

    #29: marhaság, most sincs "500 méterenként" kút. ráadásul egy kút annyi, hogy leraksz egy tartályt, rá meg egy szivattyút, és egy mérőórát, meg néha hozatsz bele nyálat.
    egy elektromos töltőállomás eleve ott kezdődik, hogy kell egy megfelelő hálózat (oszlopok, madzag, dc/ac konverter, még több madzag (ami réz ugye)), majd a keletkező hővel kezdeni kell valamit... ami megint csak fűti a légkört.
    arra lennék kíváncsi, hogy 1 egységnyi erőművi áramból mennyi jut el az aksiig? én olyan 0.4re tippelek, és ha ez igaz, akkor máris nem olyan vidám a "zéró emissön" marketing bullshit.
    nem azt mondom, hogy éljen a belsőégésű, de az egy kiépült hálózat, kurvasok co2 befektetéssel, ráadásul a motorok fejlesztése is brutális co2be került... most egy többszörös co2 igényű hálózatot akarnak kiépíteni, amit a jelenlegi elektromos hálózat nem bír, szóval azt is fejleszteni kell, meg erőművet telepíteni/építeni.
    amúgy az az érdekes, hogy a svájci gyerek elektrolites tankolási ötletét valahogy (valamiért...) teljesen kukázta a piac, pedig az egy durva jó ötlet volt... pedig működik, megy... de ugye a pénz beszél, a kutya meg nyüszít.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz azbest #41 üzenetére

    Nekem nem az a bajom, hogy mi környezetszennyező és mi nem, mert már úgyis mindegy. Ez az egész csak fingfűrészelés paraszt-vakítás a politikai kompetencia látszatának fenntartása, hogy a globális co2 kibocsájtásból 12%-al részesülő közlekedésnél lefaragjanak 20-30%-ot (jó esetben), azaz összességében mondjuk a 100% helyett 97% legyen. Miközben(már ezt is leírtam párszor) a Szent Tehénhez senki nem mer nyúlni.
    A bajom az, hogy ezt "tiszta" "zéró emissön", és hasonló marketing bullshittel adják el, totálisan hülyének nézve az embereket. Ez a hülyének nézés vezetett a mai ökológiai katasztrófa-közeli állapotokhoz is, és ugyan ez a hülyének nézés fogja lehúzatni az emberiséggel a rolót 50-60 éven belül.
    Érted?
    Nem a villany ellen ágálok, ezt is már elpofáztam párszor, hanem a hülyének nézés ellen.
    Leállítják az atomerőműveket, holott az optimisták szerint is a szélerőművek kb 2-3 grammal nagyobb kibocsájtással bírnak... a hulladékgyártásukról nem is beszélve.
    A mai modern belsőégésűek a co2-n kívül nem nagyon pöfögnek ki semmit. Ezért kéne a kiírt egr-dpf-kati-adblue autósokat úgy megb.szni, hogy a lábuk ne érje a földet. (Főleg a dpf-katalizátor-adblue triót), valamint a rendőrnek jogot adni, hogy a láthatóan kormot okádó szarokról levegye a rendszámot és a forgalmi engedélyt. Helyszínen. Aztán ha kiderül, hogy szándékosan kormol, mert szmókendsárm, akkor lehetne választani a 10 év közmunka, vagy 5 év kaptár között.

    Euro 6 emissions standards (petrol)
    CO: 1.0g/km
    THC: 0.10g/km
    NMHC: 0.068g/km
    NOx: 0.06g/km
    PM: 0.005g/km (direct injection only)
    PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km (direct injection only)
    Euro 6 emissions standards (diesel)
    CO: 0.50g/km
    HC + NOx: 0.17g/km
    NOx: 0.08g/km
    PM: 0.005g/km
    PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km

    Az E6temp+ még jobb lesz.

    Villany az oké városban, ezt sem vitattam soha. De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe. Vagy Madridba. Pedig már pedzegetik a villanykamionokat, de nem értik meg, hogy életképtelen. Vagy kicsi súlyt tudok elvinni ritkább töltéssel, vagy nagy súlyt gyakori töltéssel, mindkét esetben -de főleg az utóbbiban- drasztikusan nőni fog a szállítási idő, emiatt majd több kamion kell, hogy az ellátási lánc fent legyen tartva, ez nagyobb forgalmat eredményez, ez több dugót, még inkább lelassulást... a háttérbeni infrastruktúráról nem beszélve.

    Arról sem szól senki, hogy egy tesla 2.5 tonna. A gördülési ellenállás csökkentése miatt virsli gumikkal, amik nyilvánvalóan hatványozottabban fognak kopni egyrészt a teljesítmény, másrészt a tömeg miatt, durván növelve a szállóport mondjuk egy 1 tonnás kiskocsival szemben.

    Ez az "olajfúrás-finomítás-szállítás mennyire környezetszennyező" dolog is egy bullshit.
    Nézzük már meg, hogy hány belsőégésű kilométer jut egy villannyira (és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya), de abba se, hogy egy PV elem legyártásához mennyi áram kell, főleg a wafferhez, majd a telepítéshez, dc-ac átalakító, majd amikor ez eljut a kocsihoz, akkor ac-dc átalakító, stb), majd hasonlítsuk össze, hogy az autó akksik gyártásához a lítium kutatása, feltárása, bányászata mekkora környezetszennyezés az előbbi arányszám függvényében.
    Aztán majd amikor annyi elektromos fog futni mint belsőégésű, akkor ki ne derüljön véletlenül, hogy az olaj az környezetkímélőbb... főleg ha addigra befut a szintetikus biznisz...

    Aláírom, hogy bonyolult a téma (nagyon is), de ez az egész villany-hype jórészt átgondolatlan, szinte teljesen nélkülöz bármiféle előkészületet, és tipikusan az az eset, amikor a lónak tényleg nincs háta...
    Felénk nem nagyon van villanyautó még, de külterületen már most is van, hogy 170 voltot mérnek a hálózatban, hiába fejleszt az eon ahogy tud. Most nem tudom mi lenne, ha mondjuk erre rádugnánk 1000-1500 autót, ami egy 15-20 ezres városban nem elképzelhetetlen a jelenlegi trend szerint.
    Érted?
    Amerikai bekötések amper számával nem vagyok tisztában, de azzal igen, hogy 110-120 volt van náluk, nem 240...
    Érted...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz ddekany #40 üzenetére

    Sehol.
    De te azt hol láttad, hogy a jelenlegi hálózat elbírná azt, hogy százezer lakosra nem 5, hanem 50.000 villanyverda jut?
    Láttál te már német szénerőművet? Láttad már a szénhegyeket mellettük?
    [link]
    Mert mondjuk lehet el kellene gondolkodni, hogy mi lesz itt, ha már most ez van, és ennek a java része elavult, 30-50 éves erőművek (mondjuk pont nem DE-ben)
    [link]

    Mondom, én nem a villany ellen vagyok, de át kellene gondolni azt, hogy biztosan a villanykocsikázás-e a legjobb módja a mobilitás megtartásának, nem-e mondjuk a villanyvasút... de ugye akkor meg mi lenne a Szent Tehénnel... hát összeomlana. Azt meg egy politikus sem fogja bevállalni.
    Érted?

    szerk:
    Az a baj, hogy ez mögött a villany-hype mögött én azt látom, hogy a gazdaságot, és az ipart még jobban tolják, hogy a közgazdászok, és a "tőzsdei befektetők" örüljenek, hogy a tőzsdei pontszámok emelkedjenek, mindenki boldog legyen, hogy "húdefasza", közben pedig be lehet állni a zöld zászló alá a sok tehetségtelen, semmihez sem értő politikusnak, akik ezáltal megnyerhetik az időszakonként megrendezett népszerűségi versenyt, amit választásnak hívnak.
    Nincs ez mögött semmilyen környezetvédelmi szándék.
    Csak a lóvé.
    És annak a szándéka, hogy ezt a lóvét kihúzzák a zsebedből... minél hatékonyabban...
    Ez a fő csapásirány, nem az, hogy neked egészségesebb legyen a levegőd amit beszívsz... az ku.vára nem érdekli a "döntéshozókat".

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Kolbi_30 #72 üzenetére

    Véleményem szerint 50-60 év múlva már nem lesz civilizáció ezen a bolygón, és a megmaradt embereknek a legkisebb gondja is nagyobb lesz annál, hogy villanyautó, vagy belsőégésű, az igazi problémát a "tiszta" víz és a kaja beszerzése fogja jelenteni az összeomlott ökoszisztéma és időjárási rendszerek miatt.
    Mondom ezt annak alapján, hogy 500ppm-es co2 koncentráció mellett már 3-3.2 fokos emelkedést mondanak. 1990ben törtük át a 350-et, 2015ben a 400at, jó esetben 2035ig meglesz a 450, jó esetben 2050ig az 500. Rossz esetben korábban. Nem nehéz kiszámolni, hogy 2070ben már a 600 is meglesz, de tekintve a jelenlegi gyorsulás mértékét, simán lehet, hogy már 2060 környékén. Az pedig tudjuk, hogy instant roló lehúz.
    Nem kell izgulni, ez a dolog már eldőlt 20-30 éve, itt a kérdés csak az, hogy az összeomlás 40, 60, esetleg 80 év távlatában fog bekövetkezni.
    Én amondó vagyok, hogy csapjunk a lovak közé, kúrjuk szét az egészet minél gyorsabban, tűnjön el ez a kretén faj a bolygóról, annál kisebb kárt okozunk, és korábban tud nekiállni regenerálódni a maradék...
    És akkor legalább senkinek nem lesz igaza a "villany vs belsőégésű" c. fingfűrészelésben :)
    Mert most is csak a fogyasztást pumpoljuk (igaz szép "zöld" csomagolásban), még többet, még gyorsabban, ahelyett, hogy észbe lenne kapva, hogy nem ez a téma a fő probléma, hanem az agyatlan mértékű túlfogyasztás, a minden észt és logikát nélkülöző gyártás, és a birkává nevelés...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz vicze #77 üzenetére

    Jol van.
    Legyen ahogy gondolod, igazabol lenyegtelen a vita, ezert energiat sem fogok fektetni bele. Ilyen nagysagu intelligencia ellen felesleges.
    Az ne zavarjon, hogy a szaudiak mindenbol importra szorulnak, es ha nincs import mert a kornyezeti valtozasok miatt mas orszag lakossaganak sem jut, nem, hogy exportra, akkor ehenhalnak a szaudiak is mint barki mas.
    Azert azt az egy dolgot azert fogadd el, hogy Hawking okosabb volt nalad (:

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz vicze #81 üzenetére

    Borzaszto lassu folyamat? Azt mondod?
    En meg azt, hogy a sajat szemszogedbol nezve annak tunhet, de ha a rendszer meretet, bonyolultsagat, es minden-mindennel osszefuggeset nezed, akkor mar most is fenysebesseggel halad az osszeomlas fele.
    Eleg csak arra ranezni, hogy 15 ev alatt mennyivel kevesebb rovar lett.
    Ezredfordulon ultem nagymotorra, es emlekszem, hogy 30-50kmenkent meg kellett allni plexit mosni, met rt nem lattam ki rajta. Eltelt 15-16 ev, leszalltam a motorozasrol egy idore, de a vegen mar nekem is feltunt, hogy 2-250km utan sem kellett megallni. Most ha azt nezzuk, hogy kb az egesz okoszisztema alapja a rovartarsadalom, akkor fel kellene tudni fogni a problema merteket, es tempojat. Aztan a madarakrol ne is beszeljunk, hogy mennyi faj tunt el 20 ev alatt.
    es magyarorszag meg mindig jonak mondhato allapotban van, mert tavaly nyaron hataratlepes utan az tunt fel, hogy addig nem tunt fel az, hogy Munchentol a magyar hatarig egyszer sem kellett a kamionon ablakot mosni. Atleptem a hataron, es feltunt, hogy itt mar kenodnek a bogarak neha neha.
    Most ha megnezed, kb 500kmerrol beszelunk.
    Aztan ballagjal le a boltba, es kezdjel el gondolkodni, hogy a csirkemell kiloja miert lett hirtelen 1400bol 2000, mikozben azt mondjak, hogh csirkere kellene atallni sla szarvasmarharol, mert szazada akkora a labnyoma (kepletesen is).
    Ha nem jonnel ra, akkor elarulom, hogy azert, mert volt egy kis aszaly a klimavaltozas miatt, es a kukorica ara kicsit felment.
    Mi lesz, ha nagyon fel fog?
    Es ez csak a kukorica. Semmi alma, szolo, borso, ilyesmi.
    40 ev alatt egy honappal.lett hosszabb a nyar, mikozben sokkal melegebb, es szarazabb is.
    Ra kellene jonni, hogy kurva nagy szarban vagyunk.
    Es ez nem film, hanem a valosag lesz amikor nyakonb.sznak a tenyek.
    Es meg ennek ellenere sem a problema megoldasaval foglalkoznak hos vezereink, hanem a szar elodazasaval. Meg villanyautoval.
    Nem tudom, hogy neznek-e minket a foldonkivuliek, de nem csodalnam ha ez lenne a fo ok amiert nem lepbke kapcsolatba velunk.
    De nygodtnan probald megmagyarazni ezt is, hogy nem ugy van.
    Hajra.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz vicze #88 üzenetére

    De gondolkodjal mar ember, hogy szeresselek meg.
    A termeszet tok jol elvan emberek nelkul, de az emberek k.rvara nincsenek el termeszet nelkul.
    Tekerheted ezt akarhogyan, ez teny marad.
    Azert mert ulsz a legkondis irodaban, lemesz a boltba kenyeret venni, megeszel egy almat, az nem azt jelenti, hogy a polcon terem, vagy a hutos kamionban... Komoly munka folyik erte, es egyre elkeseredettebb, hogy legyen mit zabalnunk. Ez is teny marad. Attol, hogy sose dolgoztal agrariumban, nem jelenti azt, hogy nem leteznek problemak, es ezen problemak nem novekszenek (lasd a csirkemell amit irtam)
    Es ha az omologiai rendszert szetbaszod, akkor nem lesz se kenyer, se alma a boltban, de legkondi se, mert nem lesz viz a folyoban, az eromu hutesehez.
    Tulfermeles zajlik? Az. Es miert? Mert a kaja 30 szazaleka megy a kukaba. De mivel dolgoztam az elemiszer ellatasban, siman el tudnam kepzelni a 40et is. Es ezzel szetbasszuk a biodiverzitast. Is.
    Nekem sose fog megmagyarazni azt a hulyeseget amit most probalsz. Leginkabb azert mert nem varosban nottem fel, hanem a balatonparton.
    Nyugodjal bele, hogy ebben az evszazadban osszeborul a civilizacio a picsaba. Megmaradnak embercsoportok, de abban biztos lehetesz, hogy nem a nyugatiakbol.
    ez meg nem en mondom, hanem tizenezer ezzel foglalkozo kutato, de a mielott beadta a kulcsot, Hawking is.

    Erre a 3 meter emelkedes az semmi c. agyhugykore mit irjak? Nezd mar meg, hogy a par centi miatt milyen kuzdelem zajlik a szigetvilagokban, lusztan azert, mert a sos vizben nem nonek a novenyek, hanem elpusztulnak. Miami evi sokmillio dollart kolt arra, hogy a par centinyi emelkedest valahogy kezelni tudja, es ne ontse el a varost az ocean.
    3 meter emelkedestol minimum 7-800millio ember elete valna lehetetlenne, arrol nem beszelve, hogy az mar beboritja az aramlatokat is, mivel edesviz fog jutni a sosba. Mi lesz a monszunnal, ami kb 2milliard embert etet?
    Hagyjuk inkabb, mert komolyan elkeseredek...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz vicze #95 üzenetére

    Menj a rokonokhoz, mond el nekik amit gondolsz, had mosolyogjanak kicsit, meg ha magukban is, mert megserteni gondolom nem akarnak majd.
    Teljesen egyertelmu, hogy se el nem olvasod amit irok, se nem ertelmezed.
    Direkt irtam, hogy "mieloty beadta a kulcsot". Van ott mas is amit mondott, peldaul, hogy a 2600as kijelentese utan onmagat javitotta, es mondott olyasmit, hogy joesetben 100 eve van az emberisegnek uj bolygot talalni. (remeljuk nem fog).

    A veled valo vitat lezartnak tekintem, mert hit ellen felesleges erveket es tenyeket felhozni.

    Udv

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz ddekany #137 üzenetére

    Azon mondjuk jot vigyorognek, ha kiderulne, hogy az emberiseg igazabol a marson fejlodott ki, de ott szetb.szott mindent, aztan arra futotta, hogy par embert atkuldtek ide, mert itt minden franko.
    Aztan az lenne a a hab a tortan, ha Musky megcsinalna ugyan ezt. Mondjuk azt nem tudom most hova lehetne embereket kuldeni. Vissza a marsra? :)
    De lehet, hogy inkabb nem kellene sehova.
    Jo scifit lehetne csinalni ebbol.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák